Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber som personlig assistent eller lignende type jobb? Tenker jeg kunne trives i en slik jobb, og ønsker gjerne en slik type utdannelse. Men ut i fra det man finner på nettet virker det som dette er mest en slags ekstrajobb i lav stilling som de fleste har ved siden av skole o.l? Og at det ikke kreves utdannelse? Tar jeg feil eller stemmer dette?

Beklager om jeg er uvitende, men ut i fra de stillingsbeskrivelsene jeg har sett er det mest snakk om noen som kan stille opp på kveldstid, følge til aktiviteter o.l 

Ønsker gjerne også vite litt om:
Hvordan jobben oppleves, og positive og negative sider?
Hvilke arbeidstider man normalt har, og om det stemmer at det sjeldent man kan ha dette som fulltidsjobb?

Anonymkode: 36af1...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på brukers behov. Noen har kun behov for hjelp noen timer på dagtid, andre behøver døgnkontinuerlig hjelp. Noen har behov for en sykepleier, vernepleier, miljøterapeut, fysioterapeut e.l., men dessverre er nok lønnen ofte for dårlig til at de som er ferdigutdannet velger å bli værende, så ofte er det studenter eller de uten utdanning som velger å ta slike jobber. 

Anonymkode: aa521...100

• Liker 1
Skrevet

Bare hold deg unna BPA. At brukeren er både sjefen din og pasienten din kan fort bli et problem. 

Anonymkode: a73c2...a4a

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare hold deg unna BPA. At brukeren er både sjefen din og pasienten din kan fort bli et problem. 

Anonymkode: a73c2...a4a

Bpa er fantastisk ordning for de som har behov og klarer å være en leder/vet hva de ønsker og har behov for. Det er nok ikke en slik person ts vil jobbe som hvis hun tenker seg utdannelse. Det trenger man ikke. 

Man jobber ofte veldig tett med, den man er assistent til. Kan bli elsk hat forhold. Du er ikke venn, men blir på en måte det likevel, men alt kommer an på brukeren.