Gå til innhold

Begynte i ny jobb for en måned siden, men har fått nytt jobbtilbud

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en måned siden begynte jeg i ny jobb. Det er en ca. 20% stilling, vanskelig å få større stillingsprosent. Spesielt med lite erfaring og uten utdannelse. Men jeg trives veldig godt der. Arbeidsmiljøet er helt supert og sjefen er så god. Jeg visste da jeg takket ja til denne jobben at det ville bli tøft med så liten stillingsprosent, men samtidig håpet jeg også på å finne noe jeg kunne ha ved siden av. Og jeg trengte jobb.

Nå har det seg slik at jeg nylig fikk et annet og noe uventet jobbtilbud. Men mye større stillingsprosent, som vil være en stor fordel for meg med huslån, billån, og hele pakken. Jeg er heldig og har en samboer som hjelper meg, men jeg vil ikke leve på han for alltid. Det vil ikke være mulig å kombinere begge jobbene siden begge steder har behov for meg i helger og ekstra i høytider, ved ferieavvikling, osv. Jeg har veldig lyst på den, samtidig som jeg ikke vet hvordan jeg skal legge det frem for min nåværende arbeidsgiver. Spesielt nå før jul passer det dårlig å lære opp en ny, når de også for kort tid siden har brukt tid og ressurser på å lære opp meg.

Er det noen her som har forslag til hvordan jeg kan ta det med min nåværende sjef? Flere som har vært i samme situasjon? :( 

Anonymkode: 036ed...b2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det som det er. At du trenger en høyere prosent, men at du trives veldig godt der du er. Så kan sjefen velge om han matcher tilbudet du har fått. Du må selvsagt tenke på deg selv. 

• Liker 6
Skrevet

Legg det fram akkurat slik du har lagt det fram her. Vektlegg at du stortrives og spør om de kan matche stillingsprosenten/lønnen til det andre jobbtilbudet. Hvis ikke må du takke ja til den andre stillingen. Det sier seg selv at ingen kan leve av 20 %.

Anonymkode: 7d4ce...2a1

• Liker 2
Skrevet

Oppsigelsestid? Men uansett, gå for høyere stilling, evt. Be nåværende sjef matche stillingsprosent. Du må tenke på deg selv, det er infen andre som gjør det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...