Gå til innhold

Å bli sett ned på og mobbet fordi jeg er en alenemor med dårlig råd?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever at andre foreldre stadig rakker ned på meg og mobber meg pga har dårlig råd som alene mor!

Har f.eks ikke råd til håndball drakt til 1000,- til mitt barn akkurat nå, da jeg må betale for brøyting for vinteren og kjøpe ved, så vi holder oss varme..Da ble jeg spurt, men har du ikke kjøpt deg varmepumpe, til 30 000, -, det har jo alle vi..?!

Så er det Halloween, hvor de andre har kostymer til 500,- ,for en times bruk, en kveld, hvor det utgjør hele matbudskjettet min for en uke, og utgår av den grunn..

Andre foreldre lar aldri sine barn kjøres i min bil, pga den er 20 år gammel, og jeg ikke kan kjøpe og kjøre en ny Volvo, til 600 000,-..

Jeg gjør så inderlig godt jeg kan, for mitt barn, på en inntekt! Og jeg har alltid gått med hevet hode og stolthet over at jeg klarer alene, de de fleste er to om..

Så hvordan heve seg over disse menneskene,  som prøver å trykke deg enda mere ned i gjørma enn du er allerede pga dårlig økonomi, og som, i følge dem selv, er så utrolig mye bedre enn meg, fordi de eier mer, har råd til dyre ferier, dyre biler, nye hus osv?!

Samfunnet er forøvrig basert i forhold til alt av kostnader, at det er to som skal dele på utgifter, tragisk, for oss som er alene med barn, og ikke har en sjanse overhodet til å ha samme "standard" som alle med to inntekter kan ha..

Anonymkode: a9f41...e9e

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sikkert overdriver voldsomt. 

• Liker 11
Gjest Lama_Drama
Skrevet

I alle dager, hvilke folk er det du omgås? 

Skrevet

Tror dette bare en noe du føler på selv... har ALDRI hørt noen som har rakket ned på aleneforeldre med dårlig råd som gjør så godt de kan! Hører derimot ofte om folk som innbiller seg at alle andre rakker ned på dem!

• Liker 21
Skrevet
Just now, Lama_Drama said:

I alle dager, hvilke folk er det du omgås? 

"Rike folk"? 

Skrevet

Hvis dette faktisk stemmer så lurer jeg også på hva slags folk dere omgås. 

Ja, man føler på press, men sjelden så direkte som dette. 

Bare svar: jeg har ikke råd til dette. Ferdig. 

• Liker 9
Skrevet
Just now, solmåneogstjerner said:

Hvis dette faktisk stemmer så lurer jeg også på hva slags folk dere omgås. 

Ja, man føler på press, men sjelden så direkte som dette. 

Bare svar: jeg har ikke råd til dette. Ferdig. 

Ja jeg gjorde det sist gang det var snakk om ekstra utgifter jeg ikke hadde råd til, fikk et stort glis fra ei dame som er uføretrygdet selv, og i et forhold med en mann som betaler alt for henne, "men dette har jo vi"..

Skrevet

Omgås andre foreldre med barn i samme alder som mitt barn, naturlig nok..

Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke din oppfatning av virkeligheten er helt korrekt 

Anonymkode: 463c2...8c8

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg gjorde det sist gang det var snakk om ekstra utgifter jeg ikke hadde råd til, fikk et stort glis fra ei dame som er uføretrygdet selv, og i et forhold med en mann som betaler alt for henne, "men dette har jo vi"..

Da sier du bare at det er jo fint for deg men det går ikke hos meg. 

Men jeg forstår veldig godt at du føler  på presset. 

• Liker 3
Skrevet

Skjønner hvordan du har det. Du er sterk! :) stå på. 

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig er det jo utrolig sårt å bli rakket ned på, når du allerede vet at ditt barn ikke kan leve med de samme godene som barn som har foreldre med god råd, de vet jo de som holder på sånn!

Nei, jeg driter i dere som svarer her og prøver å trykke meg enda lengre ned, vet KG er verste stedet man kan dele sine problemer..

• Liker 2
Skrevet

Bor du i Bærum? Jeg er gift og vi lever greit men har truffet alenemødre gjennom barnehagen til barna mine og kunne aldri ha falt meg inn å si noe slikt.  Vet at en alenemor ikke hadde mulighet til å feire bursdagen til barna sine fordi hun var alene. 

Stå på du en en fantastisk mamma som stiller opp og det er verdier barna dine trenger.  Helt vanvittig at folk ikke har forståelse for andres økonomi.

Anonymkode: 029c7...45a

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Bor du i Bærum? Jeg er gift og vi lever greit men har truffet alenemødre gjennom barnehagen til barna mine og kunne aldri ha falt meg inn å si noe slikt.  Vet at en alenemor ikke hadde mulighet til å feire bursdagen til barna sine fordi hun var alene. 

Stå på du en en fantastisk mamma som stiller opp og det er verdier barna dine trenger.  Helt vanvittig at folk ikke har forståelse for andres økonomi.

Anonymkode: 029c7...45a

Nei bor ikke i Bærum, takk gud for det, da hadde det nok vært enda verre! Takk for ditt svar forøvrig!🤗

Skrevet
40 minutter siden, Outlander said:

Du sikkert overdriver voldsomt. 

Du sikkert troll?

• Liker 2
Skrevet

Dersom dette faktisk stemmer vil jeg tro du bor i et svært velstående nabolag. Da kan det være en idé å flytte til et strøk med lavere sosioøkonomisk status for å slippe å skille seg ut på den måten.

Jeg var selv alenemor og eneforsørger for to barn i flere år, har aldri opplevd annet enn forståelse for det. De fleste hadde bedre råd enn meg, men har aldri opplevd den typen holdninger du beskriver, synes det høres veldig rart ut. Sikker på at det ikke bare er du som er veldig selvbevisst på dette området og "tar alt i verste mening"?

Anonymkode: 1b02b...bd0

• Liker 15
Skrevet (endret)
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Opplever at andre foreldre stadig rakker ned på meg og mobber meg pga har dårlig råd som alene mor!

Har f.eks ikke råd til håndball drakt til 1000,- til mitt barn akkurat nå, da jeg må betale for brøyting for vinteren og kjøpe ved, så vi holder oss varme..Da ble jeg spurt, men har du ikke kjøpt deg varmepumpe, til 30 000, -, det har jo alle vi..?!

Så er det Halloween, hvor de andre har kostymer til 500,- ,for en times bruk, en kveld, hvor det utgjør hele matbudskjettet min for en uke, og utgår av den grunn..

Andre foreldre lar aldri sine barn kjøres i min bil, pga den er 20 år gammel, og jeg ikke kan kjøpe og kjøre en ny Volvo, til 600 000,-..

Jeg gjør så inderlig godt jeg kan, for mitt barn, på en inntekt! Og jeg har alltid gått med hevet hode og stolthet over at jeg klarer alene, de de fleste er to om..

Så hvordan heve seg over disse menneskene,  som prøver å trykke deg enda mere ned i gjørma enn du er allerede pga dårlig økonomi, og som, i følge dem selv, er så utrolig mye bedre enn meg, fordi de eier mer, har råd til dyre ferier, dyre biler, nye hus osv?!

Samfunnet er forøvrig basert i forhold til alt av kostnader, at det er to som skal dele på utgifter, tragisk, for oss som er alene med barn, og ikke har en sjanse overhodet til å ha samme "standard" som alle med to inntekter kan ha..

Drittsekker! Bilen din er EU-godkjent, ergo er den sikker.

Disse stakkars drittsekkene har så dårlig selvbilde at de prøver å tråkke på deg for  selv å klatre litt opp av gjørma.

Prøv å omgås med folk av litt bedre kvalitet.

Du fikser alt for barna dine, innenfor det som går i ditt budsjett. Det står det respekt av. Jeg heier på deg. Du er bra! Mye bedre enn drittsekkene!

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei bor ikke i Bærum, takk gud for det, da hadde det nok vært enda verre! Takk for ditt svar forøvrig!🤗

Det er mye bra folk i Bærum.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor i et dyrt område i Asker  vi og mange med oss har store hus med strandtomt. Barna har flere venner med skilte foreldre som bor i rekkehus/leiligheter/leier og for den saks skyld ikke har bil. Opplever ingen mobbing mellom barna og opplever fin tone mellom oss voksne. Vi inviterer gjerne feks til Halloween fest og har flere kostymer og sminke som kan lånes/brukes.

Anonymkode: 1d090...e44

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom dette faktisk stemmer vil jeg tro du bor i et svært velstående nabolag. Da kan det være en idé å flytte til et strøk med lavere sosioøkonomisk status for å slippe å skille seg ut på den måten.

Jeg var selv alenemor og eneforsørger for to barn i flere år, har aldri opplevd annet enn forståelse for det. De fleste hadde bedre råd enn meg, men har aldri opplevd den typen holdninger du beskriver, synes det høres veldig rart ut. Sikker på at det ikke bare er du som er veldig selvbevisst på dette området og "tar alt i verste mening"?

Anonymkode: 1b02b...bd0

Jeg nevner helt konkrete eksempler her, kan nevne mange flere..

I dag har de fleste nordmenn, som har barn og er i et parforhold, høy sosioøkonomisk status, og seff betydelig høyere inntekt til husholdet, enn min, som som har samme utgiftene alene, som de med to inntekter har..

Det kan jeg leve med, men det er ikke noe ålreit når andre skal godte seg over hvor god råd de selv har, på min bekostning..

Og hvis du ikke har opplevd det selv, ja så heldig du er da!

Det er tydeligvis alltid noen som liker å rakke ned på andre som ikke har de samme godene som de selv har, kanskje de føler seg bedre da, og mangler noe vesentlig selv, utenom penger?

Ts..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...