Gå til innhold

Er det forsikring som dekker om man MISTER ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Finnes det forsikring som dekker om man mister noe? Vil f.eks verdigjenstandforsikring dekke det? Altså ikke tyveri, men at man selv har mistet det.

Et eksempel er at jeg hadde samlet alt bunadssølvet mitt i en kiwi pose og gjemt inni skapet. Men i flyttekaos har jeg klart å miste det. Har nå kjøpt nytt men vil gjerne forsikre det nye sølvet + et par andre ting jeg har av høy verdi...

Anonymkode: 0f4d8...e52

Skrevet

.

Skrevet

.

Anonymkode: f42aa...365

Skrevet

Tviler på det. Ganske enkelt fordi det er veldig enkelt å si at man har mistet noe, uten å bevise det. Det kan også dukke opp senere. 

Om noe blir stjålet må man i det minste anmelde det til politiet. 

• Liker 4
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Finnes det forsikring som dekker om man mister noe? Vil f.eks verdigjenstandforsikring dekke det? Altså ikke tyveri, men at man selv har mistet det.

Et eksempel er at jeg hadde samlet alt bunadssølvet mitt i en kiwi pose og gjemt inni skapet. Men i flyttekaos har jeg klart å miste det. Har nå kjøpt nytt men vil gjerne forsikre det nye sølvet + et par andre ting jeg har av høy verdi...

Er du morsom? :ironi:

Mister du ting fordi du er slumsete så får du ta tapet på deg selv. Skulle vi ha miste forsikringer så ville forsikringspremiene bli dyrere enn nytt bunadssølv. 

Anonymkode: 9d08b...23b

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mister du ting fordi du er slumsete så får du ta tapet på deg selv. Skulle vi ha miste forsikringer så ville forsikringspremiene bli dyrere enn nytt bunadssølv. 

Du bør kanskje ikke uttale deg så bastant om ting du overhodet ikke har greie på?

Svaret til TS er at ja, en verdisakforsikring vil normalt dekke at du mister gjenstanden(e). (Et typisk tilfelle er diamantringen som blir gjenglemt på vasken på hotellrommet). Slike forsikringer er imidlertid ofte så dyre at de over tid ikke vil være lønnsomme, men hvis du ønsker en slik forsikring er det altså fullt mulig. Forsikringsselskapet vil da som regel kreve at du kan fremlegge kvittering på kjøpet og/eller en takst som bekrefter verdien. De krever gjerne også at du er såkalt "totalkunde" (De kaller det gjerne litt forskjellige ting). Altså at du har flere forsikringer samlet hos det aktuelle selskapet og selvfølgelig at du har en normal skadestatistikk på de andre forsikringene dine samt at du er en pålitelig betaler. 

Normalt er det ikke noe problem, så det er bare å kontakte det selskapet du har de andre forsikringene dine i. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Leo skrev:

Du bør kanskje ikke uttale deg så bastant om ting du overhodet ikke har greie på?

Svaret til TS er at ja, en verdisakforsikring vil normalt dekke at du mister gjenstanden(e). (Et typisk tilfelle er diamantringen som blir gjenglemt på vasken på hotellrommet). Slike forsikringer er imidlertid ofte så dyre at de over tid ikke vil være lønnsomme, men hvis du ønsker en slik forsikring er det altså fullt mulig. Forsikringsselskapet vil da som regel kreve at du kan fremlegge kvittering på kjøpet og/eller en takst som bekrefter verdien. De krever gjerne også at du er såkalt "totalkunde" (De kaller det gjerne litt forskjellige ting). Altså at du har flere forsikringer samlet hos det aktuelle selskapet og selvfølgelig at du har en normal skadestatistikk på de andre forsikringene dine samt at du er en pålitelig betaler. 

Normalt er det ikke noe problem, så det er bare å kontakte det selskapet du har de andre forsikringene dine i. 

Stemmer ikke helt. Den dekker kun hvis man har holdt øye med gjenstanden, eller dersom det er andres skyld i at gjenstanden forsvant. Kan det derimot ikke bevises er man like langt. 

Anonymkode: d5f73...a7a

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer ikke helt. Den dekker kun hvis man har holdt øye med gjenstanden, eller dersom det er andres skyld i at gjenstanden forsvant. Kan det derimot ikke bevises er man like langt. 

Anonymkode: d5f73...a7a

Hva mener du her egentlig og hvor har du dette fra? :klo: Man kan jo ikke miste noe man holder øye med og det eneste som kreves er gjerne at man kan gjøre rede for når gjenstanden forsvant. Hele poenget med en verdigjenstandsforsikring er at den dekker så og si alle typer skader overalt. I motsetning til for eksempel reise- og innboforsikring som har større begrensninger. For eksempel at gjenstanden må være stjålet og forholdet anmeldt. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde du ikke forsikret flyttingen?

Anonymkode: fabd2...eda

Skrevet

Altså, alt kommer an på hvordan du formulerer deg til forsikringsselskapet. Kjenner ei som fikk igjen på reiseforsikringa fordi hair extensionen hadde tatt fyr i et stearinlys på bordet på en restaurant.

Anonymkode: 2c295...686

Skrevet

Ja, verdisakforsikring. Jeg jobber som forsikringsrådgiver.

Anonymkode: e3291...7a8

• Liker 1
Skrevet
På 29.10.2019 den 20.04, AnonymBruker skrev:

Er du morsom? 

Ikke uttal deg før du vet hva du snakker om.

Anonymkode: e3291...7a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...