Gå til innhold

Du som har oppnådd det du ønsket ift utdanning, jobb, hus, barn osv. Hvilke mål har du nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du som har oppnådd det du ønsket ift utdanning, jobb, hus, barn osv. Hvilke mål har du nå? 

Har alltid hatt mål knyttet til disse tingene, og nå som jeg har "alt" det jeg ønsket meg har jeg på en måte ikke noe å jobbe mot lengre. Føler meg litt fortapt om man kan si det, har alltid hatt god nytte av å jobbe mot et konkret mål, men nå har jeg på en måte ikke noe mer jeg ønsker eller "ser frem til", annet enn å opprettholde de målene som jeg har oppnådd. 

Jeg er selvfølgelig utrolig taknemlig for at jeg har fått tatt den utdannelsen jeg ville, at jeg har egen bolig, en flott samboer og har barn jeg elsker. Men jeg føler likevel at jeg gjerne skulle hatt noe å jobbe mot, noe som motiverte meg og som var litt nytt.

Anonymkode: 3d38b...bd0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gifte deg?

Anonymkode: f7c83...631

Skrevet

Har bare slått meg til ro og jobber med å være tilstede i hverdagen. Slitsomt å jobbe mot noe hele tia. 

Anonymkode: 9199c...f7e

• Liker 9
Skrevet

Jeg tok den utdannelsen jeg ønsket og fikk den jobben jeg ønsket meg mest. Så viste det seg at det var et yrke jeg ikke passet til i det hele tatt. Jeg fikk det skikkelig vondt psykisk og gjorde en dårlig jobb. Det endte med at jeg sa opp, byttet karriere og fikk det bedre i en mindre prestisjefull jobb jeg aldri trodde at jeg hadde ønsket meg eller passet til. 

Kjærlighetslivet har vært litt enklere: en kjæreste under hele studietiden - forholdet tok slutt da vi skulle etablere oss og ut i jobb - var glad og singel i etpar år - traff mannen min - kjøpte hus - har levd sammen i 15 år og har ingen planer om å forandre på akkurat det. 

Anonymkode: 92d78...384

Skrevet

Jeg har oppnådd det jeg ville. Utdanningen, jobben, barna, huset og mannen jeg vil ha. Å opprettholde alt dette er vel det nye "målet". Litt annerledes, mindre konkret mål. Men faktisk en jobb å gjøre for å gi ungene god barndom, oppdragelse etc og samtidig gjøre det bra på jobb og med mann. 

Om jeg har noen mål så blir det å ikke gape for høyt i forhold til å ta på meg ytterligere ansvar. På jobb er målet å utvikle meg, trives og bidra til andres trivsel. 

Anonymkode: 26d96...31b

• Liker 4
Skrevet

Jeg har en hobby jeg konkurrerer i, så det er det som gir mål og mening for meg nå.

Anonymkode: 7e457...0ad

Skrevet

Mitt neste mål er å bli pensjonist, da alle i min familie dør før den tid

Anonymkode: 531c6...cd7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri hatt noe annet mål enn å utvikle meg hele livet. Dvs jeg har egentlig ikke det som mål, heller. Jeg er bare av typen som hele tiden vil lære og utfordre meg selv. Det gjelder både i jobb og eget liv. Nå tar jeg f.eks ny utdanning og lærer meg å spille et instrument. Jeg gjør det av glede, ikke for å oppnå noe mål.

Faktisk liker jeg ikke å ha mål, når jeg tenker meg om. Det er jo alt som skjer på veien mot noe som er det interessante.

Anonymkode: 2d11d...191

• Liker 4
Skrevet
  • Fortsette å utvikle meg i jobbsammenheng: Klatre i graden, bli en enda bedre leder, kanskje ta en MBA. Ta nye utfordringer hele tiden, bytte jobb/bytte firma innimellom.
  • Fortsette å jobbe med parforholdet: Vi er gift, så kanskje det kan være ditt neste mål? Eller å bli en enda bedre partner, ha date nights, virkelig se partneren sin.
  • Være en god mamma: Dette er jo et mål man aldri "når". :) Alltid noe å jobbe med her!
  • Ta vare på huset og bilen: Vedlikehold, hagearbeid osv.
  • Gå ned i vekt.
  • Bli bedre til å strikke.
  • Lese flere bøker.

Anonymkode: 95ed3...095

Skrevet

Jeg er litt forundra over folk som mener de er utlært tidlig i livet, at de ikke har mer å lære og mer å oppnå. Jobb som frivillig, ta kurs og lære nye ting, engasjer deg for folk som ikke er like heldig som deg . Alle har alltid nye ting å lære mener jeg. 

Anonymkode: 9e6d5...dbe

• Liker 5
Skrevet

Jobbmessig kan jeg alltid bli dyktigere. Det finnes ikke noe "utlært" i min bransje.

Ellers er målene mine å gi barna en god barndom, lære dem gode verdier, hjelpe dem økonomisk inn i voksenlivet, få barnebarn og følge dem i oppveksten (3 barn, så muligheten for barnebarn burde være til stede).

Og å holde sammen med mannen min til vi blir gamle, og være lykkelige sammen.

Samt holde meg i ok form og bevare helsen best mulig.

Totalt sett er det mye jobb som gjenstår.

Skrevet

Hva med å løpe et halvmaraton? Kjenner mange godt voksne som har hatt glede av å sette seg det som mål og få det til. Eventuelt helmaraton hvis du er sprek 🙂

Anonymkode: 59703...3c0

Skrevet

Mitt/vårt neste store mål nå er et år på reise. Satser på å få permisjon fra jobbene våre. Så nå har vi satt igang sparing til dette. Men det blir ikke før om noen år enda.

I mellomtiden har vi mål om mindre reiser.

Anonymkode: 13a64...e2f

Skrevet

- finne en bedre balanse mellom jobb og privatliv (dvs jobbe mindre)

- har fremdeles rom for forfremmelse i jobben, selv om det ligger langt fram. Men håper å nå dit i 10-15-årsperspektiv

- få mer frihet ettersom ungene blir større (minste er bare to år)

Anonymkode: a465c...d33

Gjest Geirfuglen
Skrevet

«Alle de dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var livet mitt..»

Jeg prøver egentlig bare å lære meg å leve her og nå. Har alltid vært den som jobbet mot bestemte mål. Mastergrad, karriere, god økonomi, backpacke jorden rundt, være fornøyd med det ytre osv. Aldri vært spesielt fornøyd med det jeg har, men har alltid higet etter noe mer. 

I løpet av kort tid holdt jeg på å miste barnet mitt og jeg fikk i tillegg kreft. Har nå fokus på å være mer til stede i hverdagen, være et godt menneske, en god mor og samboer. Ta vare på de rundt meg, jobber frivillig, puste med magen, være mer i naturen. Har lyst til å lære meg yoga :) 

Skrevet

Jeg er ikke helt i mål med siste bolig, men til neste sommer skal jeg være helt ferdig. Ha alt slik jeg ønsker. Da er neste mål feriebolig i utlandet. Vi kjøper et stort oppussingsobjekt, og har de kommende årene på å pusse opp. Forhåpentligvis ferdig til våre barn stifter familie, så vi har plass og rom til å samle alle. 

Med tiden flytter vi sørover deler av året, og tenker leie ut noen rom når familien ikke er der. Treffe folk fra hele verden. 

Så ja, vi har mål også fremover. :)

Anonymkode: f4b26...5e2

Skrevet

Et mål er å fortsette å være i en trygg og god relasjon med mannen min. Vi klarer oss godt og er et bra team. Hovedmålet mitt er å gi barna våre en så trygg og god barndom at de er godt rustet når voksenlivet kommer. Jeg koser meg og nyter å gå veien sammen med dem. 

Skrevet

Det er på ingen måte slik at hva jeg hadde mål som ung, nå er oppnådd!  Som ung var jeg usikker på hva slags yrke som passet for meg.  Tilfeldigheter gjorde at det ble et godt betalt karriereyrke.  Jeg lyktes, men jeg er fortsatt ikke sikker på at dette yrket var det rette for meg. 

Der jeg er i dag, nyss før pensjonsalder, er et godt liv framover det viktige.  For meg er det gode liv å ha nær og ofte kontakt med de som står meg nærmest.  Jeg vil være der, til nytte, når jeg behøves! 

Jeg ønsker å skape gode minner for barnebarna mine.  Jeg vil at de skal huske at jeg sto i døra og vinket til dem, da skolebussen stoppet.  At jeg laget verdens beste omelett.  Praten vår.  At veggene på kontoret mitt var fylt av tegningene deres.  At jeg la pleddet rundt dem, og hentet bøtta når kvalmen kom. 

Når jeg ikke er lenger vil jeg at de i blant skal snakke om meg - slik at jeg ikke blir glemt :)

Skrevet (endret)

Slettet

Endret av Eevee
Skrevet
11 timer siden, Geirfuglen skrev:

«Alle de dagene som kom og gikk, ikke visste jeg at de var livet mitt..»

Jeg prøver egentlig bare å lære meg å leve her og nå. Har alltid vært den som jobbet mot bestemte mål. Mastergrad, karriere, god økonomi, backpacke jorden rundt, være fornøyd med det ytre osv. Aldri vært spesielt fornøyd med det jeg har, men har alltid higet etter noe mer. 

I løpet av kort tid holdt jeg på å miste barnet mitt og jeg fikk i tillegg kreft. Har nå fokus på å være mer til stede i hverdagen, være et godt menneske, en god mor og samboer. Ta vare på de rundt meg, jobber frivillig, puste med magen, være mer i naturen. Har lyst til å lære meg yoga :) 

Fantastisk påminnelse. Kjenner jeg heier på deg:hjerte:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...