Gjest Guided Missy Skrevet 29. oktober 2019 #21 Skrevet 29. oktober 2019 23 hours ago, AnonymBruker said: Hvor kjøper du brukt? Finn? Er litt betenkt mtp prøving av størrelse.. ellers er jeg for gjenbruk! 😊😊 ts Anonymkode: d90de...ee9 Har 2 vinterdresser, kjøpt brukt. De er hele og pene. Totalpris 400kr - for begge. Har også 2 Reima parkdresser og 1 Nøstebarn parkdress. Totalprisen er 700kr. Alt i alt har parkdresser og vinterdresser (4stk Reima og 1stk Nøstebarn) kosta meg 1100kr.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #22 Skrevet 29. oktober 2019 Slår et slag for gjenbruk jeg også! ☺️ Kjøper på finn og facebook hvert år. Jeg har veldig god erfaring med Reima, Bergans og Isbjörn sine klær. Kjøpte brukt Isbjörn vinterdress på facebook til sønnen min i år, betalte 250 kr for den. Den ser ikke brukt ut en gang. Nyprisen er 2000 for lik dress. Anonymkode: e3a78...015
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #23 Skrevet 29. oktober 2019 Barnehagen.no har ofte veldig gode priser på Reima. Anonymkode: cea5d...131 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #24 Skrevet 29. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnehagen.no har ofte veldig gode priser på Reima. Anonymkode: cea5d...131 Barnihagen.no * Anonymkode: cea5d...131
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #25 Skrevet 29. oktober 2019 Alle dere som anbefaler brukte dresser, det er jo minimalt å spare på det. Folk tar sykt høye priser for brukte reima vinterdresser. Blir helt natt av at folk skal ha så mye for de. Anonymkode: 2c38e...3c2 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #26 Skrevet 29. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som anbefaler brukte dresser, det er jo minimalt å spare på det. Folk tar sykt høye priser for brukte reima vinterdresser. Blir helt natt av at folk skal ha så mye for de. Anonymkode: 2c38e...3c2 Dette varierer sikkert mye fra sted til sted. Kan ta noen av mine innkjøp denne sesongen som eksempel. Reimatec dress til ene barnet ga jeg 300 for og 550 for den andre, begge dressene koster over tusenlappen nye og er veldig pent brukte. Bergans dunjakke, rundt 1000 kr ny, jeg ga 150. «Vanlig» vinterjakke fra bergans 200kr. Ser annonser på Facebook daglig og det er disse prisene dresser, jakker, bukser osv går for her ihvertfall. Noen er jo villige til å by mer enn andre da. Jakker og bukser fra 150kr og opp, dresser fra 300kr og opp. Helt klart verdt å sjekke bruktmarkedet. Eventuelt snakke med foreldre i barnehagen/klassen om dere skal arrangere en kjøpe/byttekveld, vet flere som har gjort dette og kommet godt ut av det. Anonymkode: 63a98...eb1
Irja Skrevet 29. oktober 2019 #27 Skrevet 29. oktober 2019 Kjøp brukt på Facebook, Tise eller Finn 👍🏻 Vi er mest fornøyd med Reima og ticket. Europris sin var også bra. Kostet 599,- ny.
Gjest Albbas Skrevet 30. oktober 2019 #28 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg syns også Reflex er ok. Men kommer jo an på om du bor i Kirkenes eller Bergen? Jeg har ikke prøvd Reflex i Kirkenes for å si det sånn
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #29 Skrevet 30. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette varierer sikkert mye fra sted til sted. Kan ta noen av mine innkjøp denne sesongen som eksempel. Reimatec dress til ene barnet ga jeg 300 for og 550 for den andre, begge dressene koster over tusenlappen nye og er veldig pent brukte. Bergans dunjakke, rundt 1000 kr ny, jeg ga 150. «Vanlig» vinterjakke fra bergans 200kr. Ser annonser på Facebook daglig og det er disse prisene dresser, jakker, bukser osv går for her ihvertfall. Noen er jo villige til å by mer enn andre da. Jakker og bukser fra 150kr og opp, dresser fra 300kr og opp. Helt klart verdt å sjekke bruktmarkedet. Eventuelt snakke med foreldre i barnehagen/klassen om dere skal arrangere en kjøpe/byttekveld, vet flere som har gjort dette og kommet godt ut av det. Anonymkode: 63a98...eb1 Mitt inntrykk i Oslo er at skal du ha dress uten hull og slitasje, så tar de rundt 7-800kr. Når den koster 900 ny, så føles det jo lite verd det... Anonymkode: 2c38e...3c2 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #30 Skrevet 30. oktober 2019 Reflex fra Barnas hus er det ofte tilbud på, og Kaks (Kappahl) sin har tidligere vært best i test. Personlig liker jeg polar o. Pyret sin, men den kjøper jeg brukt på finn. De føler jeg varer "evig". Ene ble til sammen brukt 4 vintre før jeg ga den bort videre, da den fremdeles var mulig å bruke. Og jeg har aktive barn! Anonymkode: bc40a...1f6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #31 Skrevet 30. oktober 2019 Sånn til senere, så pleier jeg å kjøpe vinterdress på salg hos Reima på våren. Da har han ny dress til vinteren kommer, og jeg har bare betalt halv pris. Fjorårets modell, men hvem bryr seg. Ellers kjøper jeg en ekstradress brukt på Facebook, hvilken som helst, bare så vi har en i bakhånd. Synes de som skal kvitte seg med sånt gjerne legger ut billigere på FB enn på Finn. Ellers har Foreldre og Barn jevnlige tester av vintertøy. Til en viss grad er det selvsagt sammenheng mellom pris og kvalitet, da Isbjørn of Sweden vel var best i test sist. Men Stormberg og Didrikson har gjort det bra tidligere, og de er jo litt billigere. Mener også at det stort sett er rivetesten som de billigere dressene har gjort det dårligere på, og det er jo kanskje ikke så viktig som at de f.eks. isolerer godt. Anonymkode: 2aba7...32b
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #32 Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk i Oslo er at skal du ha dress uten hull og slitasje, så tar de rundt 7-800kr. Når den koster 900 ny, så føles det jo lite verd det... Anonymkode: 2c38e...3c2 Det er mitt inntrykk også, hvis man ikke er veldig heldig. Man skal kjøpe jo fra et annet sted, men da kommer porto i tillegg og man får ikke sett den før man kjøper. Da er det bedre, og i hvertfall enklere å følge med på tilbud. Jeg har god erfaring med parkdress og softshell fra Reflex. Vi kjøpte en vinterdress på salg derfra (399æ, men har ikke prøvd den ennå. Anonymkode: d681e...08b 1
Gjest Geirfuglen Skrevet 30. oktober 2019 #33 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som anbefaler brukte dresser, det er jo minimalt å spare på det. Folk tar sykt høye priser for brukte reima vinterdresser. Blir helt natt av at folk skal ha så mye for de. Anonymkode: 2c38e...3c2 Meg et par innlegg over som skrev om testene i Foreldre og Barn, trykket på anonym ved en feil. Da jeg la ut Reima-dress fra i fjor tok jeg 500 for den, og den kostet 1500 ny. Syntes ikke at den var brukt. Selvsagt forskjell på aldersgruppene. Har en treåring nå og ser at han sliter mer på dressen sin. Endret 30. oktober 2019 av Geirfuglen
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #34 Skrevet 30. oktober 2019 2 minutter siden, Geirfuglen skrev: Meg et par innlegg over som skrev om testene i Foreldre og Barn, trykket på anonym ved en feil. Da jeg la ut Reima-dress fra i fjor tok jeg 500 for den, og den kostet 1500 ny. Syntes ikke at den var brukt. Selvsagt forskjell på aldersgruppene. Har en treåring nå og ser at han sliter mer på dressen sin. Mitt inntrykk er at de fleste tar langt mer for den hvis det ikke er synlig bruksslitasje. Ser også at mange «trikser« med prisen ( vet ikke hvilken dress du har, så sier ikke at du gjør det). Vi pleier å kjøpe Reima Gotland dresser og jeg har god oversikt over prisene på de. Folk påstår til stadighet at de koster 1500 ny. Det er mulig du kan oppdrive en selger som selger den så dyrt, men gjengs pris er nærmere 8-900. Anonymkode: 2c38e...3c2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #35 Skrevet 30. oktober 2019 5 minutter siden, Geirfuglen skrev: Meg et par innlegg over som skrev om testene i Foreldre og Barn, trykket på anonym ved en feil. Da jeg la ut Reima-dress fra i fjor tok jeg 500 for den, og den kostet 1500 ny. Syntes ikke at den var brukt. Selvsagt forskjell på aldersgruppene. Har en treåring nå og ser at han sliter mer på dressen sin. Det er sant, det er lettere å finne pent brukte dresser til mindre barn (under tre-fire) også i Oslo-området. Men jeg tror vi snakker litt forbi hverandre om nypris på slike dresser. Jeg (og flere andre her) har aldri kjøpt en vinterdress til full pris. Det er helt unødvendig, nettbutikker har "kampanjer" på dem med minimum 25% avslag fra september hvert år. (Akkurat nå er det f.eks. Mid season sale på babyshop og Lekmer, og sikkert flere andre også.) Dermed blir den veiledende prisen helt teoretisk, og det blir feil å ta utgangspunkt i den når man setter bruktpris. Anonymkode: d681e...08b 2
Gjest Geirfuglen Skrevet 30. oktober 2019 #36 Skrevet 30. oktober 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt inntrykk er at de fleste tar langt mer for den hvis det ikke er synlig bruksslitasje. Ser også at mange «trikser« med prisen ( vet ikke hvilken dress du har, så sier ikke at du gjør det). Vi pleier å kjøpe Reima Gotland dresser og jeg har god oversikt over prisene på de. Folk påstår til stadighet at de koster 1500 ny. Det er mulig du kan oppdrive en selger som selger den så dyrt, men gjengs pris er nærmere 8-900. Anonymkode: 2c38e...3c2 Jeg har kjøpt Reima Stavanger de par siste vintrene, og den har jeg gitt 1500 for i butikk. Men nå har jeg begynt å kjøpe dresser på salg etterpå (har Saana vinterdress fra salg i vår klar til vinteren), og da hadde jeg sikkert tatt halv pris av den igjen. Ser at den hadde nypris 1599 og at jeg har gitt 800 for den. Så da er vel 400 en god bruktpris i så fall. Tenker at gjengs er halv pris, så jeg opplever ikke at 500 for en pent brukt dress er ille så lenge den faktisk blir solgt til den prisen Men ingenting er selvsagt verdt mer enn folk gidder å gi.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #37 Skrevet 30. oktober 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle dere som anbefaler brukte dresser, det er jo minimalt å spare på det. Folk tar sykt høye priser for brukte reima vinterdresser. Blir helt natt av at folk skal ha så mye for de. Anonymkode: 2c38e...3c2 Du sparer uansett mer på å kjøpe den brukt enn ny når dressen nesten ikke ser brukt ut, kan heller ikke forvente å få den til 200,- når selger har kjøpt den for 1100,-.. Anonymkode: 8b368...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #38 Skrevet 30. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sånn til senere, så pleier jeg å kjøpe vinterdress på salg hos Reima på våren. Da har han ny dress til vinteren kommer, og jeg har bare betalt halv pris. Fjorårets modell, men hvem bryr seg. Ellers kjøper jeg en ekstradress brukt på Facebook, hvilken som helst, bare så vi har en i bakhånd. Synes de som skal kvitte seg med sånt gjerne legger ut billigere på FB enn på Finn. Ellers har Foreldre og Barn jevnlige tester av vintertøy. Til en viss grad er det selvsagt sammenheng mellom pris og kvalitet, da Isbjørn of Sweden vel var best i test sist. Men Stormberg og Didrikson har gjort det bra tidligere, og de er jo litt billigere. Mener også at det stort sett er rivetesten som de billigere dressene har gjort det dårligere på, og det er jo kanskje ikke så viktig som at de f.eks. isolerer godt. Anonymkode: 2aba7...32b Hvordan orker du å ta en slik sjanse med å kjøpe en vinterdress ett halvt år før barnet skal bruke den? Hva om den ikke passer om vinteren? Anonymkode: 8b368...7ad
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #39 Skrevet 30. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du sparer uansett mer på å kjøpe den brukt enn ny når dressen nesten ikke ser brukt ut, kan heller ikke forvente å få den til 200,- når selger har kjøpt den for 1100,-.. Anonymkode: 8b368...7ad Satt på spissen, er det min feil at selger ikke evner å følge med på salg? Hvorfor skulle jeg betale ekstra for det? Jeg har kjøpt to vinterdresser i år. (Vi bor et kaldt sted så det er lurt å ha en i reserve.) Jeg kjøpte først en Reima (på salg) til ca 900, og så prøvde jeg å finne en brukt til å ha til ekstradress. Selgerne her vil ha 500 - 600 for brukte dresser (tilsvarende den jeg nettopp kjøpte ny til 900) med synlig slitasje. Da gir jeg faktisk blaffen i hva de opprinnelig betalte, det gir ikke mening å betale så mye for en brukt dress. Dermed kjøpte jeg en ny fra Reflex til 400. Det er mulig denne dressen ikke er like bra som en ny reimadress, men at den er like bra som en fra Reima som alt er slitt igjennom en hel sesong og vasket Gud vet hvor mange ganger, det føler jeg meg faktisk overbevist om. Jeg synes det er synd at det blir sånn, for jeg skulle gjerne ha spart miljøet, men det får bli på andre måter. Anonymkode: d681e...08b 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #40 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg kjøpte akkurat en Reima vinterdress på salg hos Barnihagen.no til 500,- kr. Anonymkode: 316e0...5e7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå