AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #1 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg søkte på internship i McKinsey og ble avvist. Har hatt utveksling til gode universiteter i USA og andre spennende internships hos kjente selskaper. Andre som har opplevd det samme? Hva ser de etter egentlig? Hva er "godt nok"? Anonymkode: 90d7b...4f8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #2 Skrevet 28. oktober 2019 De er opptatt av godt språk, og riktig bruk av flertallsform. Anonymkode: bcc52...070 9
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De er opptatt av godt språk, og riktig bruk av flertallsform. Anonymkode: bcc52...070 Hva er feil i det jeg skrev? "Internships" er da riktig. Du skal forresten ikke ha komma før "og" i setningen din. Pass dine egne saker før du retter på andre. Anonymkode: 90d7b...4f8 25
Gjest Fjeud Skrevet 28. oktober 2019 #4 Skrevet 28. oktober 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte på internship i McKinsey og ble avvist. Har hatt utveksling til gode universiteter i USA og andre spennende internships hos kjente selskaper. Andre som har opplevd det samme? Hva ser de etter egentlig? Hva er "godt nok"? Anonymkode: 90d7b...4f8 De var nok tilstrekkelig mange søkere med høyere snitt eller fra mer anerkjente institusjoner og studielinjer som søkte slik at de utkonkurrerte deg.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #5 Skrevet 28. oktober 2019 Karakterer er viktigere enn "spennende internships". Er du ikke blant de aller aller beste, så er du ikke interessant. Tenk litt på det, McKinsey kan velge og vrake blant tusentalls studenter. Har du så høye tanker om deg selv at du mener du er bedre enn absolutt alle studenter i Norge? Anonymkode: 7b59e...a3e 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #6 Skrevet 28. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er feil i det jeg skrev? "Internships" er da riktig. Du skal forresten ikke ha komma før "og" i setningen din. Pass dine egne saker før du retter på andre. Anonymkode: 90d7b...4f8 Kanskje ikke så rart du ikke kom videre med den tonen. Det kreves A/B i snitt, at man er omtrent på normert løp, utenomfaglige interesser, og riktige skoler. Anonymkode: bcc52...070 6
udiskutert Skrevet 28. oktober 2019 #7 Skrevet 28. oktober 2019 https://www.dn.no/mckinsey-company/martin-bech-holte/disse-to-tingene-ser-mckinsey-sjefen-etter/1-1-5556166
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #8 Skrevet 28. oktober 2019 Det holder vel ikke å være "god nok" for et internship i McKinsey, da. Man må være best. Er du det? Anonymkode: aa5ad...f7f 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #9 Skrevet 28. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det holder vel ikke å være "god nok" for et internship i McKinsey, da. Man må være best. Er du det? Anonymkode: aa5ad...f7f Kjenner andre som har hatt internship der. De har bedre karakterer enn meg. That’s it. Jeg har gått på bedre universiteter og gjort mer utenomfaglig + bedre andre internships. Patetiske karakterjegere er tydeligvis alt de vil ha. Anonymkode: 90d7b...4f8 6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #10 Skrevet 28. oktober 2019 (endret) Men nå er det tydeligvis kun karakterer som teller, de driter i at jeg har hatt internships i andre store selskaper + utveksling på gode universiteter og at jeg kan 3 språk flytende. Så det er jo bare tragisk. Akkurat de samme typene er det de vil fylle opp kontoret med. Har gått siving på NTNU så det blir slett ikke vanskelig å få jobb, men jeg prøvde McKinsey av nysgjerrighet. Er ikke skuffet, for jeg visste jo egentlig at det bare er overfladiske, dresskledde karakterjegere som jobber der. Lite med særegenhet og mangfold. Anonymkode: 90d7b...4f8 Endret 28. oktober 2019 av Søgni 5
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #11 Skrevet 28. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Karakterer er viktigere enn "spennende internships". Er du ikke blant de aller aller beste, så er du ikke interessant. Tenk litt på det, McKinsey kan velge og vrake blant tusentalls studenter. Har du så høye tanker om deg selv at du mener du er bedre enn absolutt alle studenter i Norge? Anonymkode: 7b59e...a3e Hadde heller valgt en med utenlandserfaring og arbeidserfaring enn en som kun har sittet på lesesalen i ørten år med bare nordmenn. Å være god på skole -teori er ikke nødvendigvis det som gjør deg til en god arbeidstaker.... se til jussen, der etterlyser kontorene mer praksis i studiene. Så de slipper å lære opp studentene på nytt. Stå på Ts! Søk i utlandet ? Anonymkode: fe018...cf0 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #12 Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men nå er det tydeligvis kun karakterer som teller, de driter i at jeg har hatt internships i andre store selskaper + utveksling på gode universiteter og at jeg kan 3 språk flytende. Så det er jo bare tragisk. Akkurat de samme typene er det de vil fylle opp kontoret med. Har gått siving på NTNU så det blir slett ikke vanskelig å få jobb, men jeg prøvde McKinsey av nysgjerrighet. Er ikke skuffet, for jeg visste jo egentlig at det bare er overfladiske, dresskledde karakterjegere som jobber der. Lite med særegenhet og mangfold. Anonymkode: 90d7b...4f8 Alle kan dra på utveksling. De fleste barn av innvandrere kan minst tre språk flytende. Mange får disse internships fordi de har familiemedlemmer som jobber der. Det er karakterer som sier mest om deg som kandidat som nyutdannet student. Anonymkode: 7244b...3a8 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #13 Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hadde heller valgt en med utenlandserfaring og arbeidserfaring enn en som kun har sittet på lesesalen i ørten år med bare nordmenn. Typisk kommentar fra en uvitende. Hvis målet er å løse et problem på en best mulig måte, da holder det ikke med det nest beste. Hvordan blir man en flinkere problemløser ved å dra utenlands eller jobbe med middelmådige folk? Det gir ingen mening. Anonymkode: 7b59e...a3e 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #14 Skrevet 28. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde heller valgt en med utenlandserfaring og arbeidserfaring enn en som kun har sittet på lesesalen i ørten år med bare nordmenn. Å være god på skole -teori er ikke nødvendigvis det som gjør deg til en god arbeidstaker.... se til jussen, der etterlyser kontorene mer praksis i studiene. Så de slipper å lære opp studentene på nytt. Stå på Ts! Søk i utlandet ? Anonymkode: fe018...cf0 Takk. Er enig. Ville mye heller valgt noen med arbeidserfaring og attpåtil fra store selskap i utlandet. Men nei, de vil bare ha noen som har sittet for å få gode karakterer hele studietiden. Ikke nok å ha nesten 6 i snitt fra VGS, man skal i tillegg "bevise" at man er "bra nok" gjennom hele studietiden også. Meningsløst. Jeg valgte å prioritere annerledes. Det stod at de hadde vurdert søknaden min "globalt" så tydeligvis var jeg ikke bra nok for et eneste McKinsey-kontor i hele verden. For et pisseselskap. Anonymkode: 90d7b...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #15 Skrevet 28. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle kan dra på utveksling. De fleste barn av innvandrere kan minst tre språk flytende. Mange får disse internships fordi de har familiemedlemmer som jobber der. Det er karakterer som sier mest om deg som kandidat som nyutdannet student. Anonymkode: 7244b...3a8 Jeg kan tre europeiske språk (og nei, svensk og dansk er ikke inkludert her). Alle kan ikke studere på sitt ANDRE fremmedspråk der rundt 50 % stryker på eksamen (av de med språket som morsmål). De færreste klarer det. Mye lettere å sitte 16 timer i døgnet for å få A i Norge. Selvom utlendinger kan tre språk så trengs kke akkurat urdu på et kontor i Norge. Alle kan få gode karakterer også, på visse universiteter i USA får alle straight A's. De fleste får gode karakterer om de velger vekk alt annet til fordel for studier og i tillegg tar opp igjen B'er. Anonymkode: 90d7b...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #16 Skrevet 28. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk kommentar fra en uvitende. Hvis målet er å løse et problem på en best mulig måte, da holder det ikke med det nest beste. Hvordan blir man en flinkere problemløser ved å dra utenlands eller jobbe med middelmådige folk? Det gir ingen mening. Anonymkode: 7b59e...a3e Man tenker utenfor boksen og gjør ting ikke mange har gjort. Det gir kunnskap og tilpasningsevne som lett overføres til jobb. Anonymkode: 90d7b...4f8 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #17 Skrevet 28. oktober 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: That’s it. Jeg har gått på bedre universiteter og gjort mer utenomfaglig + bedre andre internships. Patetiske karakterjegere er tydeligvis alt de vil ha. Anonymkode: 90d7b...4f8 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er jo bare tragisk. Akkurat de samme typene er det de vil fylle opp kontoret med. Er ikke skuffet, for jeg visste jo egentlig at det bare er overfladiske, dresskledde karakterjegere som jobber der. Lite med særegenhet og mangfold. Anonymkode: 90d7b...4f8 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nok å ha nesten 6 i snitt fra VGS, man skal i tillegg "bevise" at man er "bra nok" gjennom hele studietiden også. Meningsløst. Jeg valgte å prioritere annerledes. For et pisseselskap. Anonymkode: 90d7b...4f8 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kan tre europeiske språk (og nei, svensk og dansk er ikke inkludert her). Alle kan ikke studere på sitt ANDRE fremmedspråk der rundt 50 % stryker på eksamen (av de med språket som morsmål). De færreste klarer det. Mye lettere å sitte 16 timer i døgnet for å få A i Norge. Selvom utlendinger kan tre språk så trengs kke akkurat urdu på et kontor i Norge. Alle kan få gode karakterer også, på visse universiteter i USA får alle straight A's. De fleste får gode karakterer om de velger vekk alt annet til fordel for studier og i tillegg tar opp igjen B'er. Anonymkode: 90d7b...4f8 De er kunderettet. Med det er det viktig at man formulerer seg godt. At man ikke er selvgod og høy på seg selv. At man ikke er nedlatende. Det er ikke så veldig vanskelig å forstå hvorfor du ikke kom inn på intervju engang. Anonymkode: bcc52...070 28
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #18 Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De er kunderettet. Med det er det viktig at man formulerer seg godt. At man ikke er selvgod og høy på seg selv. At man ikke er nedlatende. Det er ikke så veldig vanskelig å forstå hvorfor du ikke kom inn på intervju engang. Anonymkode: bcc52...070 Hah, er det noen som er selvgode er det de jeg har møtt som HAR hatt internship i McK. Jeg har fått svært gode tilbakemeldinger i norsk og har ingen problemer med å formulere meg godt. Men jeg driter egentlig i det, mange selskaper som gjerne vil ha meg. Synes bare det er patetisk med selskaper som kun bryr seg om karakterer. Er jo eldgammel sileteknikk. Men var 45 minutter jeg aldri får igjen å fikse papirer og sende søknaden. Irriterende. Anonymkode: 90d7b...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #19 Skrevet 28. oktober 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Typisk kommentar fra en uvitende. Hvis målet er å løse et problem på en best mulig måte, da holder det ikke med det nest beste. Hvordan blir man en flinkere problemløser ved å dra utenlands eller jobbe med middelmådige folk? Det gir ingen mening. Anonymkode: 7b59e...a3e Hahahaha. Wow. Så du tror feks ikke en ufaglært servitør må være en god problemløser? Du Tror ikke en som drar på utveksling får bedre kommunikasjons-evner og evner til å bygge opp nye relasjoner enn en som har gnukket rundt i samme gjeng i Norge siden de var født? Ts jeg kjenner mange som har bodd jobbet og studert i utlandet (elite-uni). De får heller ikke jobb i Norge (Oslo). Det må være janteloven. Dra utenlands. Anonymkode: fe018...cf0 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #20 Skrevet 28. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahahaha. Wow. Så du tror feks ikke en ufaglært servitør må være en god problemløser? Du Tror ikke en som drar på utveksling får bedre kommunikasjons-evner og evner til å bygge opp nye relasjoner enn en som har gnukket rundt i samme gjeng i Norge siden de var født? Ts jeg kjenner mange som har bodd jobbet og studert i utlandet (elite-uni). De får heller ikke jobb i Norge (Oslo). Det må være janteloven. Dra utenlands. Anonymkode: fe018...cf0 Ja utrolige holdninger her. Hvorfor er det slik at de ikke får jobb i Norge tror du? Skjønner det ikke jeg. Må da være bra å ha folk med ulike perspektiver og forskjellig kunnskap? Vurderer å dra utenlands ja, men blir ikke McK. Anonymkode: 90d7b...4f8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå