AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #1 Skrevet 28. oktober 2019 Noen som har prøvd både rød og hvit quinoa og kan si litt om forskjellen?😄 Anonymkode: c93ae...228
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #2 Skrevet 28. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har prøvd både rød og hvit quinoa og kan si litt om forskjellen?😄 Anonymkode: c93ae...228 I bunn og grunn er det kun fargen som er forskjellen. Den rød er kanskje en anelse skarpere i smakeem,men det merkes ikke når man blander det i en rett Anonymkode: ae9d6...e1a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 Den svarte, derimot, er annerledes enn de to andre og oppfører seg i grunnen mer som et frø enn de to andre som jo typisk brukes som en form for frø. Den kan også gi veldig «effektiv»mage. Vær obs på at det ofte er en blanding av sort og rød quinoa som selges spesielt som rød quinoa, men også av og til som svart. Anonymkode: 09956...ece
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #4 Skrevet 30. oktober 2019 Jeg prøvde det nå, og oi det var chewy😮 jeg tror nå ihvertfall jeg kokte det nok😁 Anonymkode: c93ae...228
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #5 Skrevet 1. november 2019 På 30.10.2019 den 15.52, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde det nå, og oi det var chewy😮 jeg tror nå ihvertfall jeg kokte det nok😁 Anonymkode: c93ae...228 Rød Quinoa skal ikke være det, så enten underkokte du den, eller så var det blandet med svart Quinoa. Kokte du de lenge nok til at de fikk skikkelig "hale"? Anonymkode: 09956...ece
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 På 1.11.2019 den 13.11, AnonymBruker skrev: Rød Quinoa skal ikke være det, så enten underkokte du den, eller så var det blandet med svart Quinoa. Kokte du de lenge nok til at de fikk skikkelig "hale"? Anonymkode: 09956...ece Jeg synes nå det så ut som de hadde hale🤔 kokte 15 min og lot stå med lokk 15-20 min. Jeg koker veldig lite om gangen i en bitteliten kasserolle så kanskje det har noe å si Anonymkode: c93ae...228
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #7 Skrevet 3. november 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes nå det så ut som de hadde hale🤔 kokte 15 min og lot stå med lokk 15-20 min. Jeg koker veldig lite om gangen i en bitteliten kasserolle så kanskje det har noe å si Anonymkode: c93ae...228 Da tror jeg det er (delvis) sort Quinoa du har kokt. Den må kokes leeenge for ikke å være hard og seig. Nå vet ikke jeg hvilket merke du har kjøpt, men hvis du ser på bildene nedenfor vil du se at der Urtekram og Saltå Kvarn (og mange andre produsenter) skiller mellom rød og sort Quinoa, gjør Helios (og enkelte andre produsenter) ikke det. Og mye av deres røde Quinoa minner rett og slett mistenkelig om sort Quinoa. Det virker som om de har blandet de to produktene i samme pakke og kalt den rød uten å nevne at den også inneholder sort. (Bildene er hentet fra produsentenes hjemmesider.) Anonymkode: 09956...ece
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå