AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #1 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg har søkt på en stilling som sesonghjelp/julehjelp i butikk. Denne jobben kan gi meg verdifull erfaring ettersom jeg til neste år skal ta utdannelse innenfor fagområdet. Jeg ser for meg at dette er en stilling som ikke er veldig attraktiv for mange, ettersom det er snakk om ca. 10 timer i uka over en kort periode. Fra før jobber jeg som ringevikar i en annen butikk. Jeg går ikke på skole og er derfor ofte tilgjengelig. Min nåværende arbeidsgiver vil være referanse for meg. Jeg har altså god erfaring fra butikkarbeid, stor interesse for fagområdet, gode referanser og jeg er tilgjengelig. I utgangspunktet var søknadsfristen satt til midten av oktober, men da jeg ikke hørte noe gikk jeg inn på stillingsannonsen for å se om den var satt. Da sto det at ny søknadsfrist er 1. november. Ja, det kan være at de vil ha så mange søkere som mulig, men kan det også være at de ikke ser på meg som en aktuell kandidat? Fullt mulig jeg overtenker dette til de grader, men jeg har SÅ lyst på denne jobben.. Vil ikke mase på de, men kan det være pluss om jeg tar kontakt og spør om søknaden min? Eller bør jeg bare vente og se? Anonymkode: 4de27...087
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #2 Skrevet 28. oktober 2019 Det betyr vel at de ikke er fornøyd med søkermassen som er kommet inn, og ønsker å sjekke om det er flere tilgjengelig på markedet når annonsen først er ute. Skal de ha flere julehjelper så kan jo det være en grunn. Anonymkode: b94f6...49d
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 Vi ansetter fortløpende, så vi ser gjennom søknadene etter hvert som de kommer inn, intervjuer og tilbyr kontrakter. Jeg vil anta at din søknad allerede er forkastet, men det kan selvsagt ingen her inne vite sikkert. Da fristen gikk ut, hadde de ikke fått inn nok aktuelle søknader, så de utvidet fristen. Jeg ville IKKE ringt dem, for enten har de forkastet søknaden din, eller så kommer de til å ringe deg, f.eks. hvis de ønsker å vente til ny frist er utløpt før de ser gjennom alle søknader. Det kan f.eks. hende at daglig leder har blitt sykmeldt og det er derfor de utvidet fristen. Prøv å se dette fra butikkens ståsted – de får INGEN TING ut av at du ringer dem. Det er bare mas. Lykke til! Anonymkode: fd9ca...e7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå