Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drømte i natt av vi var flere på vei til et marked med boder, musikk, drikke, mat og mennesker. Det var høst, som nå, men flott vær. Jeg hadde tatt på meg en svart kåpe og skjerf og skulle rast inn for å hente noe før vi gikk. Inne stod det matrester fremme som fristet så mye at jeg rakst spiste noe før vi tilsammen var 5-6 stykker, både menn og kvinner, som gikk sammen til markedet. Da vi var neste fremme begynte jeg å kaste opp, i mengder, som ble liggende som en krage rundt halsen. "Det er fordi du spiste" klaget min nye venninne. Det ble til at jeg dro hjem og dagen etter gikk jeg tilbake der de ventet på at jeg skulle komme. Akkurat da jeg var kommet inn på området passerte jeg et gammelt hus med koselige vinduer. Jeg kastet et blikk inn og der satt 3 personer ved et rundt bord. En eldre dame og to unge voksne menn som var hennes barnebarn. Kom inn vinket de gjennom vinduet, ta en kopp te med oss. Ja, hvorfor ikke være litt impulsiv og takke ja, tenkte jeg, for vanligvis takker man jo nei når fremmede inviterer. Den ene mannen satte en vaffelplate foran meg og jeg mener å kunne skimte noe mugg. Så hyggelig du kunne komme innom sa han og brukte navnet mitt. Hvordan vet dere hvem jeg er spurte jeg. Vi har en felles bekjent, fikk jeg til svar, det er han vi alltid pleier å lure, som å svindle, og så lo de alle sammen. Damen rakte meg en kopp med te som var veldig tynn og jeg drev å studerte om det var et teblad som svømte i koppen eller en flue, og det så mest ut som det siste. 

Der våknet jeg. Er det noen som vet hva dette kan bety? 

Anonymkode: 0fd11...62a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

drømmetydning er vanskelig for man må jo egentlig vite en del om personen som drømmer også for å plassere ting. Men jeg kan jo prøve; du er på vei til markedet- kanskje et symbol på livet- der du møter andre. Men så vidt jeg skjønner er du bare omgitt av fremmede hele drømmen; føler du deg alene/avskåret på noen måte. Som om andre ikke helt kjenner deg, kanskje? 

Du måtte hente noe og ble fristet til å innta noe du ikke burde, for du kastet opp og ble fanget i sølet. Var det noe som har vært vanskelig for deg å fordøye, noe du sliter med å prosessere? Kunnskap/nyheter...? De tre du så inne i huset kjente du heller ikke, men du ville besøke dem likevel- enda noen fremmede. Ønsker du å åpne deg mer for ukjente? Håp om å bli likt? 

Igjen er temaet mat, og du fikk vaffel med mugg på og te med flue i. Kanskje det betyr at du er redd for å åpne deg for fremmede, redd for at de ikke vil deg vel? For at noen vil lure deg? Det var den ene unge mannen som ga deg vaffelen- kanskje dette tom er et poeng, at du er redd for å bli lurt av en mann?? De visste navnet ditt, så kan være du er redd for at andre vet mer om deg enn du er komfortabel med, selv om du ikke kjenner dem? Du vil åpne deg, men er likevel privat?

Eller - kanskje det handler om noe helt annet- kanskje du har matallergi for alt jeg vet, derfor så mye mat i drlmmen? hehe. Men som sagt burde kjent deg for å gi en mer korrekt tolkning. men morsomt da- litt sånn alice i eventyrland-aktig drøm, med fremmede som sier rare ting, gamle hus og teselskap ;)

Skrevet
På 28.10.2019 den 12.35, AnonymBruker skrev:

Drømte i natt av vi var flere på vei til et marked med boder, musikk, drikke, mat og mennesker. Det var høst, som nå, men flott vær. Jeg hadde tatt på meg en svart kåpe og skjerf og skulle rast inn for å hente noe før vi gikk. Inne stod det matrester fremme som fristet så mye at jeg rakst spiste noe før vi tilsammen var 5-6 stykker, både menn og kvinner, som gikk sammen til markedet. Da vi var neste fremme begynte jeg å kaste opp, i mengder, som ble liggende som en krage rundt halsen. "Det er fordi du spiste" klaget min nye venninne. Det ble til at jeg dro hjem og dagen etter gikk jeg tilbake der de ventet på at jeg skulle komme. Akkurat da jeg var kommet inn på området passerte jeg et gammelt hus med koselige vinduer. Jeg kastet et blikk inn og der satt 3 personer ved et rundt bord. En eldre dame og to unge voksne menn som var hennes barnebarn. Kom inn vinket de gjennom vinduet, ta en kopp te med oss. Ja, hvorfor ikke være litt impulsiv og takke ja, tenkte jeg, for vanligvis takker man jo nei når fremmede inviterer. Den ene mannen satte en vaffelplate foran meg og jeg mener å kunne skimte noe mugg. Så hyggelig du kunne komme innom sa han og brukte navnet mitt. Hvordan vet dere hvem jeg er spurte jeg. Vi har en felles bekjent, fikk jeg til svar, det er han vi alltid pleier å lure, som å svindle, og så lo de alle sammen. Damen rakte meg en kopp med te som var veldig tynn og jeg drev å studerte om det var et teblad som svømte i koppen eller en flue, og det så mest ut som det siste. 

Der våknet jeg. Er det noen som vet hva dette kan bety? 

ja jeg tolker drømmer.

markedet betyr livets muligheter. 

spy; kan det være at du prøver å kutte ut noe i livet ditt som du synes er ekkelt eller ubehagelig? eller har du behov for å rense ut noe? kan det være noe ekkelt som ligger mellom hjerte og hodet?

luringene i huset;

Pass på, kanskje noen i livet ditt lurer deg. Du ser fine vindu ( håp og drømmer i livet ) men kanskje planene dine ikke helt går så bra. 

mugg på maten; du tar opp dårlig energi som en svamp. Husk at alle sender ut noe. Pass på om du er lei deg uten grunn. Visualiser at du har speil rundt deg som blokkerer energi og sender ut igjen det dårlige. Se for deg at du er i et egg, med gull som renner over egget og renser og beskytter deg. 

te; glede i livet. 

flue; skitt

Hva er skitten i din glede i livet? blir du gitt glede i livet med skitt i av de som lurer deg?

til slutt;

husk at drømmer er din veiledning fra, ja, hvor enn du tenker dette kommer fra. Det er bare å tolke og få hjelp. 

symboler fra dreamoods.

Anonymkode: 24f52...57c

Skrevet

Takk til dere begge for at dere tok dere tid, veldig spennende. Når det kommer til mat så kanskje det har noe med den evige slankekuren jeg går på, og kanskje jeg visste jeg gjorde noe feil ved å spise og så kastet alt opp igjen😄 I våken tilstand tenker jeg at de jeg gikk inn til var både gjerrige, siden de drakk tynn te og hadde gamle vafler liggende, og slue da de uten skrupler lurte mennesker. Samtidig var de såpass åpne at jeg er, og kanskje var i drømmen, usikker om de ville lure meg. Uansett så skal jeg være litt obs på mennesker, men ikke gå rundt å være mistenksom☺️

• Liker 1
Skrevet

Morsom drøm, egentlig. Men hun indre kritikeren din er ikke nådig; " Det er fordi du spiste" sier hun, når du kaster opp maten du har spist. Hun vil straffe deg og kontrollere deg for å spise ekstra mat. Ikke vær så streng mot deg selv?

Anonymkode: 47473...9c6

Skrevet

Du har gyldige behov som trenger å bli stilt (det kan være emosjonelle og fysiske), men det føles ikke trygt fordi du enten blir straffet, lurt eller det får negative konsekvenser hvis du gjør det.

Det er en beskjed om å ta behovene dine på alvor, og å stille dem direkte, finne nye måter.

Anonymkode: e6f01...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...