Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Matoppbevaring fra Ikea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, dessverre. Den tar ca 700 g. Har akkurat veid opp for å sjekke ut for deg. Må nok opp i en større størrelse da.

Skrevet
7 timer siden, Belima skrev:

Er det noen som har og vet om det går en kilo mel i disse boksene fra Ikea?

https://www.ikea.com/no/no/p/ikea-365-krukke-med-lokk-for-torrmat-transparent-hvit-80066723/

Har fått dyr i "bakeskapet" som jeg ikke blir kvitt uten å måtte rive hele skapet. Så jeg er ute etter plastbokser til alt utenom sukker. Baker mye og alltid brød.

Støvsug grundig, gjerne flere ganger, det var rådet jeg fikk, og det fungerte!

Anonymkode: 43900...58f

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støvsug grundig, gjerne flere ganger, det var rådet jeg fikk, og det fungerte!

Jeg har endevendt og støvsugd to ganger, men dyra kommer tilbake. Det er nemlig to hull i veggene pga stikkontakt til vifta i bakveggen og hull i siden til ledningen. I tillegg er stekeovnen bygd inn i dette skapet og det er da også en sprekk i bunnen over ovnen. Nå har jeg tapet over alt og krysser fingrene for at de dør nå. 😀

Skrevet
6 timer siden, Thildamor skrev:

Nei, dessverre. Den tar ca 700 g. Har akkurat veid opp for å sjekke ut for deg. Må nok opp i en større størrelse da.

Tusen takk, det var kjempesnilt gjort av deg. :smilyblomst:
Neste er 12 cm høyere altså 30 cm høy og tar 2,3 l, synd det ikke var en i mellom. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.europris.no/systemboks-1-7-liter-114906.html

Denne fra Europris tar 1kg mel. Bruker den selv.

Anonymkode: 11494...175

Synes det blir for dyrt når jeg trenger mange. Har bare en trygd å greie meg med og disse to rundene med kasting av alt mel har blitt dyrt nok. Takk for tipset.

Skrevet
56 minutter siden, Belima skrev:

Synes det blir for dyrt når jeg trenger mange. Har bare en trygd å greie meg med og disse to rundene med kasting av alt mel har blitt dyrt nok. Takk for tipset.

Uff ja, det er kjipt å måtte kaste mat pga udyr i skapene. Men nå vet du i alle fall at 1,7l har plass til 1kg mel. 

Kan du i mellomtiden kle melpakker o.l med plastposer/brødposer til du finner en mer permanent løsning?

Lykke til med saneringen!

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Uff ja, det er kjipt å måtte kaste mat pga udyr i skapene. Men nå vet du i alle fall at 1,7l har plass til 1kg mel. 

Kan du i mellomtiden kle melpakker o.l med plastposer/brødposer til du finner en mer permanent løsning?

Lykke til med saneringen!

Det er gjort selvfølgelig, men i og med at de boksene fra Ikea ikke var så veldig dyre, så kunne det vært en mulighet. Svigersønnen var innom nå og fikk ut midthylla så jeg er sikker på at jeg har tapet godt nok i hullene også. Nå må det gå bra!

Skrevet

Holder det med pose rundt? Jeg vil ikke ha sånne dyr😨

Anonymkode: 55db3...a77

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Holder det med pose rundt? Jeg vil ikke ha sånne dyr😨

Anonymkode: 55db3...a77

Husk å knyte igjen posene. Fikk dyr hjem med et økologisk mel.

Skrevet
På 28.10.2019 den 18.38, Belima skrev:

Jeg har endevendt og støvsugd to ganger, men dyra kommer tilbake. Det er nemlig to hull i veggene pga stikkontakt til vifta i bakveggen og hull i siden til ledningen. I tillegg er stekeovnen bygd inn i dette skapet og det er da også en sprekk i bunnen over ovnen. Nå har jeg tapet over alt og krysser fingrene for at de dør nå. 😀

Huff, håper du blir kvitt dem for godt! Det er ufyselig med insekter i kjøkkenskapene. Jeg bruker forskjellige størrelser av boksene fra Ikea, det fungerer helt greit. Har gjerne mel i flere bokser om jeg ikke får plass til alt i en. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...