AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #81 Del Skrevet 29. oktober 2019 6 timer siden, Summerbreeze skrev: Tenker at det er udøvendig. Selvfølgelig så trenger ikke folk møte opp i bare en sports bh, men folk må da få gå med det de vil. Nå til dags blir jo alle krenka av et eller annet Må folk virkelig få gå med hva de vil? Det dummeste jeg hører er folk som setter likhetstegn mellom frihet og at de kan gjøre hva de vil, eller i dette tilfellet gå kledd som de vil. Det er ikke snakk om å bli krenket, det er snakk om anstendighet. Det er heller motsatt, at folk nå til dags føler seg krenket av å bli tilsagt at de må følge helt normale regler knyttet til anstendighet. Anonymkode: aa1f8...c7b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 29. oktober 2019 #82 Del Skrevet 29. oktober 2019 Helt enig. Ts. Flott tiltak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 29. oktober 2019 #83 Del Skrevet 29. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hygieneargumentet skjønner jeg ikke helt, jeg tar på alt av utstyr med mine bare hender, og tskjorta mi er gjennomsvett. Vil tro jeg legger igjen like mye godsaker som en som har mer bar hud. Jeg synes dette bidrar til økt kroppspress fordi det blir så mye fokus på temaet, og på en usunn måte ved å forby og regulere problemer isteden for å ta usikkerheten ved roten. Jeg trener ved et treningsenter uten klesregler og mange menn trener i bar overkropp og mange jenter trener i så lite som truse og bh, det er fordi det gir best avkjøling og best bevegelighet. Tykke som tynne viser masse hud fordi treningen er i fokus, dette opplever jeg som veldig befriende og ingenting er så befriende som å se en tjukkas la valkene svinge i det fri, da er virkelig kroppspresset overvunnet. Det å kontrollere alt med forbud skaper andre problemer og fungerer aldri i lengden Anonymkode: 310f4...e63 Gjør noen virkelig det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 29. oktober 2019 #84 Del Skrevet 29. oktober 2019 7 timer siden, Summerbreeze skrev: Tenker at det er udøvendig. Selvfølgelig så trenger ikke folk møte opp i bare en sports bh, men folk må da få gå med det de vil. Nå til dags blir jo alle krenka av et eller annet Det har ikke med krenking å gjøre. Det har med hygiene å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Falkefugl Skrevet 29. oktober 2019 #85 Del Skrevet 29. oktober 2019 Pluss at det er en tid og rom for alt. Det at folk må få lov til å kle seg så sexy de vil offentlig: i parker, på gata, strender osv er helt greit. Men at en PRIVAT bedrift har noen regler for medlemmene sine er da vitterlig helt ok. Dere som sutrer kan få lov å gå med hotpants på gata og sole dere i bikini på stranda, men det må da gå ann å ha 1 time i løpet av dagen der dere kan ha fokus på noe annet enn å vise dere frem, ærlig talt. Det er kroppspress overalt, og hvis det er så himla viktig å være lettkledd på trening så BYTT treningssenter!! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #86 Del Skrevet 29. oktober 2019 Jeg synes dette er et dumt tiltak. Glad treningssenteret jeg går på lar meg gå med magetopp! Jeg er ikke av de tynneste jentene. Jeg er normalvektig med en del muskler. Jeg er ikke på treningssenteret for å ta bilder, som mange over her skriver, faktisk så tar jeg ikke et eneste bilde. Jeg føler meg så utrolig fin og vell i magetopp, derfor går jeg med det. Jeg har slitt med kroppen min og dårlig selvtillit hele livet mitt, frem til noen måneder siden. Jeg elsker å kunne gå på treningssenteret å føle meg fin, mens jeg trener. Og igjen, jeg har ikke finest kropp heller, fordi man trenger faktisk ikke å være av de tynneste for å gå med magetopp... Jeg liker å kunne gå i det jeg selv ønsker. Føler det blir mer kroppspress av å lage en slik stor greie ut av det. Jeg er selv ungdom og ser dødsfine jenter på Instagram hver eneste dag! Og ja, jeg har blitt påvirket av å se hvor fine dem er, og ja jeg har sammenlignet meg selv med dem... Helt til jeg fant ut at det satt i hodet mitt. Jeg startet å jobbe med meg selv, og nå påvirker ikke slike jenter meg. Det er ikke fordi jeg har blitt "finere"på utsiden, det er på grunn av jeg har endret tankegangen min å fått bedre selvtillit. (Jeg går ikke med kun trenings BH, fordi j da kommer det masse svette på apparatene... og akkurat det forstår jeg med hygiene, men det er faktisk forskjell på magetopp med lange armer, og en trenings bh.) Anonymkode: e1dc0...78b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #87 Del Skrevet 29. oktober 2019 Egentlig bryr jeg meg ikke om hva andre folk trener i, jeg har alltid trent i joggebukse og t-skjorte. Jeg har aldri vært glad i ettersittende klær, "selv om jeg har kropp til det". Når noen bruker argumentet at de trener i magetopp fordi de føler seg fin i det, så synes jeg det høres ut som "se på meg" Har aldri tenkt at jeg skal være fin når jeg trener, pleier å bli svett og rødsprengt jeg 😜 Men som sagt, jeg bryr meg egentlig ikke. Dere som synes at magetopp skal være forbudt, syns dere de som trener i svømmehall kan bruke bikini, eller bør de ha badedrakt? Anonymkode: 913b3...cca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 29. oktober 2019 #88 Del Skrevet 29. oktober 2019 To tråder om samme tema er flettet sammen. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 29. oktober 2019 #89 Del Skrevet 29. oktober 2019 Helt idiotisk. La nå folk få vise hud! Det er bare hud! Hvorfor skal ikke folk tåle å se en mage liksom? Hva blir det neste? Dekke seg til på stranda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 29. oktober 2019 #90 Del Skrevet 29. oktober 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: For min del er det mye mer provoserende at det er ulike regler for kvinner og menn. Hva er forskjellen på en kvinne- og en manneskulder eller armhule? Anonymkode: 8569a...090 Det er jo ikke det? På mitt treningssenter så er det ikke ok med feks singlet for verken kvinner eller menn. Av hygieniske hensyn. Så må man gjerne bruke tights med høyt liv, men det finnes korte t-skjorter som viser fram det høye livet uten å vise fram magen. Som da blir bar hud som kan svette ekstra godt på apparatene. 11 timer siden, Summerbreeze skrev: Tenker at det er udøvendig. Selvfølgelig så trenger ikke folk møte opp i bare en sports bh, men folk må da få gå med det de vil. Nå til dags blir jo alle krenka av et eller annet Handler ikke om å bli krenka. Det handler om hygiene, og det handler om å være bevisst på at det er faktisk de som får så dårlig selvfølelse og mindreverdighetsfølelse at de skygger banen. Jeg har kropp til å gå i magetopp, men jeg har ikke behov for det. Jeg går i tights, høyt eller vanlig liv og normal treningstopp. Skulle jeg ha behov for å vise fram kroppen min så er vel det godt nok. Når det blir gjort et stort nummer ut av at en IKKE får vise seg såpass mye fram slik noen av bloggerne gjør så tenker jeg det handler om et usunt eksponeringsbehov og deres mulighet til å tjene penger på kroppen sin. Da er det kanskje greit at noen setter på bremsene litt? Er det sunt for den mentale helsen å ha så stort eksponeringsbehov? Neppe. Er det sunt for 14-årige jenter å bli eksponert for dette eksponeringsbehovet? Nei. De skal få slippe å føle seg dårlige bare fordi de ikke har modellkropper. Nå er jeg for gammel til at blogging var normalt da jeg var 14-16 år, men likevel klarte jeg å utvikle spiseforstyrrelse. Tenk hvor mange dette kan skje med i dagens samfunn? Synes det er skummelt. Hvorfor ikke forsøke å forebygge? Ikke for at JEG føler meg krenka, men for at våre barn skal få det litt greiere når de vokser til. Jeg har bare sønner hvor eldste er 8, men hadde jeg hatt døtre så hadde jeg vært enda mer bekymret enn jeg er som mor til gutter. De blir vel matet med at de skal ha muskler og lav fettprosent de og, men.. Synes bloggerne kan ofre magetoppene hvis det gjør at noen slipper å få hundre slike "se på meg jeg er perfekt"-selfies opp i trynet i en meget sårbar alder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #91 Del Skrevet 29. oktober 2019 5 timer siden, Gorilla skrev: Gjør noen virkelig det? Nudistene ja Anonymkode: e5265...4eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #92 Del Skrevet 29. oktober 2019 På 28.10.2019 den 17.08, Falkefugl skrev: Jeg synes det høres veldig deilig ut med et senter der fokus er på trening og ikke å vise seg frem. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk blir så provoserte over å ta på seg klær som skjuler 10cm mer på magen. Hvorfor er det så JÆ*** viktig å måtte vise frem kroppen sin på trening? Du kan gjøre det hvor som helst ellers, og jeg synes helt ærlig ganske synd på deg hvis det å gå uten magetopp er et problem for deg. Men tror du ikke de som ønsker å vise seg frem finner andre måter å gjøre det på? Hva blir det neste forbudet? Tights? Anonymkode: c46ad...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bumblebeee Skrevet 30. oktober 2019 #93 Del Skrevet 30. oktober 2019 På 28.10.2019 den 17.08, Falkefugl skrev: Jeg synes det høres veldig deilig ut med et senter der fokus er på trening og ikke å vise seg frem. Jeg kan ikke forstå hvorfor folk blir så provoserte over å ta på seg klær som skjuler 10cm mer på magen. Hvorfor er det så JÆ*** viktig å måtte vise frem kroppen sin på trening? Du kan gjøre det hvor som helst ellers, og jeg synes helt ærlig ganske synd på deg hvis det å gå uten magetopp er et problem for deg. Jeg har vurdert å bruke det, fordi det er enklere å ha på enn t-skjorte for et par av øvelsene jeg har i programmet. Ser jenter i flere kroppsfasonger (ikke bare selfie-chicks) bruke slike og det handler ikke om å vise seg frem, men å få det meste ut av treningen. Noen øvelser er veldig upraktiske med t-skjorter, og en stram mage-topp/genser hadde vært veldig greit å bruke. Kroppspress vil det alltid være i samfunnet, uansett hvor man går. Det er heller synd at folk bruker dette som en (dårlig) unnskyldning for ikke å melde seg inn på et senter. Kroppskompleks starter ikke i et styrkerom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #94 Del Skrevet 30. oktober 2019 5 timer siden, Bumblebeee skrev: Jeg har vurdert å bruke det, fordi det er enklere å ha på enn t-skjorte for et par av øvelsene jeg har i programmet. Ser jenter i flere kroppsfasonger (ikke bare selfie-chicks) bruke slike og det handler ikke om å vise seg frem, men å få det meste ut av treningen. Noen øvelser er veldig upraktiske med t-skjorter, og en stram mage-topp/genser hadde vært veldig greit å bruke. Kroppspress vil det alltid være i samfunnet, uansett hvor man går. Det er heller synd at folk bruker dette som en (dårlig) unnskyldning for ikke å melde seg inn på et senter. Kroppskompleks starter ikke i et styrkerom. Så enig i alt dette!! Men må legge til at jeg virkelig elsker å gå med slike magetopp treningsgensere fordi jeg føler meg dødsfin i det. Jeg elsker å gå på trening å føle meg FIN! Jeg trener ganske ofte og når jeg trener så TRENER jeg virkelig hardt. Jeg tar ikke selfier i speilet liksom. Jeg ser faktisk heller ikke problemet med å gå på trening for å «vise seg frem» samtidig som man trener. Akkurat som om noen «viser seg frem» samtidig som de er på kjøpesenter... Jeg har faktisk jobbet hardt for kroppen min, og jeg elsker den. Jeg føler meg dødsfin med magetopp. Anonymkode: 12709...b3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #95 Del Skrevet 31. oktober 2019 Jaja nå går sats tilbake på det og tillater magetopper igjen, bimboene, influencerene og de utseendesfikserte vant. Anonymkode: 0d144...2ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #96 Del Skrevet 31. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaja nå går sats tilbake på det og tillater magetopper igjen, bimboene, influencerene og de utseendesfikserte vant. Anonymkode: 0d144...2ed Så bra!!😍 Anonymkode: 12709...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 31. oktober 2019 #97 Del Skrevet 31. oktober 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Så enig i alt dette!! Men må legge til at jeg virkelig elsker å gå med slike magetopp treningsgensere fordi jeg føler meg dødsfin i det. Jeg elsker å gå på trening å føle meg FIN! Jeg trener ganske ofte og når jeg trener så TRENER jeg virkelig hardt. Jeg tar ikke selfier i speilet liksom. Jeg ser faktisk heller ikke problemet med å gå på trening for å «vise seg frem» samtidig som man trener. Akkurat som om noen «viser seg frem» samtidig som de er på kjøpesenter... Jeg har faktisk jobbet hardt for kroppen min, og jeg elsker den. Jeg føler meg dødsfin med magetopp. Anonymkode: 12709...b3a Er det å være fin viktigere enn å få trent? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #98 Del Skrevet 31. oktober 2019 1 time siden, SupaWoman skrev: Er det å være fin viktigere enn å få trent? Det viktigste er å få trent selvfølgelig. Det å se fin ut er bare en bonus. Trener ganske så ofte, så er selvfølgelig fint når sixpacken synes med magetopp:) Det at jeg har sixpack betyr at jeg faktisk TRENER mens jeg er der. Anonymkode: 12709...b3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineS Skrevet 31. oktober 2019 #99 Del Skrevet 31. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaja nå går sats tilbake på det og tillater magetopper igjen, bimboene, influencerene og de utseendesfikserte vant. Anonymkode: 0d144...2ed Gjør de? Så bra Jeg vurderte virkelig å melde meg ut nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineS Skrevet 31. oktober 2019 #100 Del Skrevet 31. oktober 2019 1 time siden, SupaWoman skrev: Er det å være fin viktigere enn å få trent? Kanskje ikke, men det er vel ok å kle seg litt fint? Tøy koster penger også, så da måtte jeg liksom bytte halve treningsgarderoben på grunn av en så teit regel. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå