snoren Skrevet 28. oktober 2019 #1 Skrevet 28. oktober 2019 Hei dere, jeg har en bortskjemt baby på 6 måneder. han vil at jeg skal ligge inntil han når han sover, men det gidder ikke jeg alltid, så jeg sitter meg opp i sengen, da våkner han med en gang og sier næ-næ. Hvis jeg ikke gjør noe begynner han å skrike wæ-wæ, jeg blir ganske sliten av å måtte ligge ved siden av han hele tiden. Hva skal jeg gjøre?
snoren Skrevet 28. oktober 2019 Forfatter #2 Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, snoren skrev: Hei dere, jeg har en bortskjemt baby på 6 måneder. han vil at jeg skal ligge inntil han når han sover, men det gidder ikke jeg alltid, så jeg sitter meg opp i sengen, da våkner han med en gang og sier næ-næ. Hvis jeg ikke gjør noe begynner han å skrike wæ-wæ, jeg blir ganske sliten av å måtte ligge ved siden av han hele tiden. Hva skal jeg gjøre? Jeg får heller ikke dekket behov som å spise, gå på do eller pusse tenner, siden han skriker jo bare hver gang jeg beveger en millimeter på meg!
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 20 minutter siden, snoren skrev: Hei dere, jeg har en bortskjemt baby på 6 måneder. han vil at jeg skal ligge inntil han når han sover, men det gidder ikke jeg alltid, så jeg sitter meg opp i sengen, da våkner han med en gang og sier næ-næ. Hvis jeg ikke gjør noe begynner han å skrike wæ-wæ, jeg blir ganske sliten av å måtte ligge ved siden av han hele tiden. Hva skal jeg gjøre? Er du sikker du bør være en mor om det er slik du tenker? Høres ut som om du er en bortskjemt ungdom selv må jeg si. Dessuten en baby kan aldri bli bortskjemt fordi alle uttrykk en baby gir er basert på BEHOV. Ditt ansvar som mamma er å sørge for at baby får dekket sine behov for nærhet, trygghet, bryst, tørre bleier, å bli båret, få rape, få bæsje, være mett, føle seg beskyttet, føle seg trygg, ha behagelig temperatur, ha rene og tørre klær, ha et sundt innemiljø, få positiv respons fra mamma sin osv osv osv!!! Det er ditt ansvar! Dine behov er satt til siden den dagen du ble mamma. Slik er det for oss mødre. Nå handler det ikke lenger om dine behov, men om babyen sine behov! Anonymkode: dc3c4...22b 24
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #4 Skrevet 28. oktober 2019 24 minutter siden, snoren skrev: Hei dere, jeg har en bortskjemt baby på 6 måneder. han vil at jeg skal ligge inntil han når han sover, men det gidder ikke jeg alltid, så jeg sitter meg opp i sengen, da våkner han med en gang og sier næ-næ. Hvis jeg ikke gjør noe begynner han å skrike wæ-wæ, jeg blir ganske sliten av å måtte ligge ved siden av han hele tiden. Hva skal jeg gjøre? 23 minutter siden, snoren skrev: Jeg får heller ikke dekket behov som å spise, gå på do eller pusse tenner, siden han skriker jo bare hver gang jeg beveger en millimeter på meg! Her er en video fra deg som helsestasjonene anbefaler mødre i trygge hender Jeg anbefaler deg å se den og så gå inn i deg selv og ta deg sammen. Babyen din er forsvarsløs og uskyldig og ditt ansvar er å gjøre babyen din trygg så den en gang kan bli en trygg voksen. Anonymkode: dc3c4...22b 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #5 Skrevet 28. oktober 2019 NM-gull i dårlig mor og dårlig sosial forståelse går til deg. Anonymkode: 260db...f1a 15
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #6 Skrevet 28. oktober 2019 Det høres ut som en helt normal baby. Blir bedre etterhvert. Bortskjemt er den iallfall ikke. Og en ting til; det gjør ingenting om babyen din gråter innimellom fordi du må på do eller smører deg ei brødskive, det får man faktisk til selv om man er aleine med en baby. Så hjelpesløs kan man faktisk ikke gjøre seg. Anonymkode: 55ee8...6ed 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #7 Skrevet 28. oktober 2019 32 minutter siden, snoren skrev: Hei dere, jeg har en bortskjemt baby på 6 måneder. han vil at jeg skal ligge inntil han når han sover, men det gidder ikke jeg alltid, så jeg sitter meg opp i sengen, da våkner han med en gang og sier næ-næ. Hvis jeg ikke gjør noe begynner han å skrike wæ-wæ, jeg blir ganske sliten av å måtte ligge ved siden av han hele tiden. Hva skal jeg gjøre? Her er en til viktig video som du må se, for den kan hjelpe deg å holde roen så du unngår fatale følger Din fantastiske baby Dette er en video som de informerer barselkvinner om Anonymkode: dc3c4...22b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #8 Skrevet 28. oktober 2019 Høres ut som du trenger realitetetssjekk og en bæresele Anonymkode: 89597...d0e 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #9 Skrevet 28. oktober 2019 Ta det med ro, vi har alltids Finn.no. Anonymkode: d4890...72d
DavinaWin Skrevet 28. oktober 2019 #10 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg mener en baby på 6 måneder ikke kan være bortskjemt. En baby behøver mammaen sin; trygghet og nærhet. Du som mamma er HELE verden hans akkurat nå. Dette vil gå seg til, men han er fremdeles veldig liten og du må være tålmodig med ham og for Guds skyld ikke bli sint på ham. Støtter forøvrig forslaget om bæresele - da kan du ha ham med deg imens du smører en brødskive, støvsuger osv. Et annet forslag er vippestol. Da kan du ha ham nær deg imens du tar deg en kjapp dusj feks. 10
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #11 Skrevet 28. oktober 2019 Har du prøvd å skifte batterier? Anonymkode: c915b...461 6
Gjest Guided Missy Skrevet 28. oktober 2019 #12 Skrevet 28. oktober 2019 Sånn var ungen min også. En klistremerkebaby. Og hun fikk akkurat så mye nærhet og dulling som hun ønska. Resultatet er en trygg, selvsikker, morsom og kjærlig 2-åring idag. Det første året føles uendelig lenge mens man er oppe i det, men det går så fort, egentlig. Og det legger hele grunnlaget for hvordan ungen din møter verden, så gjør ungen og deg selv en tjeneste og realitetsorienter deg. Asap.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #14 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg har også en slik baby, men heldigvis har jeg en mann som avlaster. Vi har kommet fram til at jeg skal ha totalt babyfri minst 5 minutter hver kveld, helst ti. Da får jeg pusset tenner, børstet håret og bare pustet ut skikkelig. Jeg har også babyfri om morgenen i helgene, slik at jeg får vasket håret og kost meg med frokosten. Hvis du ikke får noen form for avlastning må du skaffe deg det. Snakk med helsesøster dersom du ikke har noe nettverk å bruke. På sykehuset fikk jeg streng beskjed om at jeg måtte spise, drikke og gå på do, hvis ikke ville jeg ikke klare å ta meg av babyen. Babyer kan ligge alene noen minutter mens mamma er på do eller smører ei brødskive. Ellers er bæresjal en redning her, for da får jeg gjort ting som krever to hender. Anonymkode: 5d2d2...130 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #15 Skrevet 28. oktober 2019 Ta kontakt med helsesykepeier. Du trenger tydeligvis litt opplæring og veiledning Anonymkode: fada4...730 4
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #16 Skrevet 28. oktober 2019 Vil anbefale COS kurs🙂 Snakk gjerne med helsesøster også. Det du beskriver er en helt normal baby, som har behov for kroppskontakt for trygghet. Det er slitsomt ja, og de aller fleste mødre går gjennom denne fasen med babyen sin. Anonymkode: 08504...220 3
Djækklåsst Skrevet 28. oktober 2019 #17 Skrevet 28. oktober 2019 Du må endre holdninger til babyen din! De fleste babyer skriker en del. I den alderen kan det være greit med bedside crib., men må jo prøve å fase inn at du ikke blir liggende etter at barnet sovner. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå