Gå til innhold

ANGST , tvangstanker, HJELP og råd. Klarer ikke bruke penger :'(

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke hva jeg lider av. Jeg var ikke slik før. Jeg har ikke problemer med å bruke et kort i betalingsterminal, men, jeg har problemer med å bruke "planlagte" penger. Skal jeg bestille en reise noe sted, så klarer jeg virkelig ikke å kose meg. Jeg ser hvor man kan få mest for pengene, men så er det ikke alltid jeg benytter meg av goder, men så tenker jeg at godene kan være såpass billige likevel at jeg tar det som er inkludert. 
Jeg kan finne et 500 kr billigere hotell et sted, og vurdere og vurdere om det er verdt eller ikke. 

Jeg synes at å tape 300 kr er krise. 

Jeg synes at penger brukt på ting som ikke er en menneskerett er å kaste penger ut vinduet :(  jeg klarer ikke shoppe 

Jeg sitter på gråten nå fordi jeg booket flybllett til ei venninne. har ikke gått utenfor hjemmet nesten på 2 år. gikk rett fra å være reiser, til å isolere meg. pga angst og depresjon. Siden jeg har brukt bare kredittkort så har jeg tjent opp poeng, så en flyreise kostet meg 32 kr. returbilletten kostet 529 og jeg synes det er kjempemasse penger!! vurderer å avbestille den, fordi med sas så kan jeg få gratis flyvning pga poeng der også. men de poengene varer noen år til. så sitter jeg her igjen da, å vurderer å kansellere den ene for å heller kjøre med SAS :( slik er det absolutt hele tiden nå . 

men jge synes det er kjempe skummelt å kansellere fordi det er jo ikke sikkert jeg får tilbake pengene...:'( 

Anonymkode: 553f5...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, jeg holder meg hjemme ford det er billigst for meg og miljøet! før kunne jeg kose meg med å gå på kafe, kjøre bil, reise.... nå tenker jeg at alle bør holde seg til det som er menneskerettigheter. 
Hva er det her for noe?  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dra til fastlegen for henvisning til psykolog. 

Anonymkode: bb864...95d

gjort. Men nå vil jeg ha svar på om noen har erfaring og kanskje vet litt om dette. Psykologer og leger er ikke magsike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen

Hvordan vil det føles når du er 90 år, å ikke ha vært spandabel med deg selv hele livet? Du vil nok bli bitter. Er det verdt det? 

Om du ikke bruker 500 på returbilett hva ville du da brukt dem på? 

Du får jo en reise gratis (32,-) så da vil du jo ha spart penger ved å velge å reise på den måten. Hvorfor sparer du bonus poeng om du ikke har planer om å bruke dem? 

Og hva er du redd for? Hvorfor er det så ille å bruke penger? Får du hjelp med angsten og depresjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, førstedamen skrev:

Hvordan vil det føles når du er 90 år, å ikke ha vært spandabel med deg selv hele livet? Du vil nok bli bitter. Er det verdt det? 

Du får jo en reise gratis (32,-) så da vil du jo ha spart penger ved å velge å reise på den måten. Hvorfor sparer du bonus poeng om du ikke har planer om å bruke dem? 

Og hva er du redd for? Hvorfor er det så ille å bruke penger? Får du hjelp med angsten og depresjon? 

jeg er redd for å bruke pengenr fordi jeg tror at en dag vil jeg trenge en formue, og det er ikke på leilighet altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er redd for å bruke pengenr fordi jeg tror at en dag vil jeg trenge en formue, og det er ikke på leilighet altså

Hvorfor kommer du til å trenge en formue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest førstedamen
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du sparer? Hvor stor formue trenger du da? 

Selv hadde jeg I mange år en "toppjobb" og tjente utrolig godt. Kjøpte hus og bil, men jeg ble ikke lykkelig av å ha flere 100.000 på sparekonto. Jeg sa opp jobben for 4 år siden, solgte huset og kjøpte et mye mindre hus. Nå jobber jeg bare 50% i en vanlig stilling og selger og skaper det jeg brenner for. Ikke mye å tjene på det, men det er min lidenskap. Dette er så verdt det. Sparekonto er tom, men livet er så utrolig mye bedre. Jeg er lykkelig for første gang i livet. 

Slet med angst å depresjon selv. Det ble borte når jeg sluttet i jobben og sluttet og gå på akkord med meg selv. 

Svar gjerne på de andre spørsmålene jeg stilte over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, førstedamen skrev:

Jeg vil jo bruke dem. Men jeg ble så stresset. Tenkte å booke med SAS siden jeg bare hadde trengt å betale 205 der...men jeg hadde 1 min på meg mens norwegian fremdeles hadde tilbudspris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det står at until 4 timer etter så kan du få igjen, men jeg stiler ikke på at jeg får tilbake pengene egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 min på meg til kansellere den ene billetten hos norwegian. Det virket plutselig barens skummelt å booke gjennom SAS? Ikke fordi det er skummelt, men jeg hadde stressanfall som vanlig og klarer ikke tenke klart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke eksponeringsterapi fungere for visse former, da? Du får bare holde ut og dra på den reisen. Når det gjelder flybilletter kjøper jeg noen ganger den billigste, noen ganger den raskeste og enkleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke eksponeringsterapi fungere for visse former, da? Du får bare holde ut og dra på den reisen. Når det gjelder flybilletter kjøper jeg noen ganger den billigste, noen ganger den raskeste og enkleste. 

Men jeg vet ikke engang hvor presise de er på timen. 4 timer etter bestilling,  il det si at hvis jwg bestilte 6 min over så gjelder det til 6 min over? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vet ikke engang hvor presise de er på timen. 4 timer etter bestilling,  il det si at hvis jwg bestilte 6 min over så gjelder det til 6 min over? 

4 timer er jo 240 minutter, så enkelt er det. Du får bare presse deg selv og stå i det. Ett lite skritt av gangen. Denne gangen er det å bare betale og gjennomføre denne reisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du sliter med tvangstanker. Du kommer til å kunne få hjelp for dette når du kommer til psykologen. Hold ut!

:klem:

Anonymkode: 97788...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du sliter med tvangstanker. Du kommer til å kunne få hjelp for dette når du kommer til psykologen. Hold ut!

:klem:

kaaaan deree si hva som egentlig skjer siden dere kaller det "hjelp"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, AnonymBruker said:

kaaaan deree si hva som egentlig skjer siden dere kaller det "hjelp"? 

Synes du det er rart at jeg kaller det hjelp? Jeg sier hjelp fordi det høres ut som du har det ganske vondt.

Jeg tror kognitiv adferdsterapi er det man bruker mest til å behandle tvangstanker, dvs. samtaler. Jeg må jo ta forbehold om at du ikke har fått noen diagnose ennå, så jeg kan jo ikke garantere hva slags behandling du vil få.

Poenget mitt er at det går an å få behandling for tvangstanker og det går an å bli frisk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være tvangspreget personlighetsforstyrrelse. Eller noe helt annet.

Anonymkode: e4af2...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...