Gjest Tone - erfaren gjest;) Skrevet 24. mai 2005 #1 Skrevet 24. mai 2005 Jeg har sluttet med nattkrem :o Det vil si, jeg holder på å slutte, for annenhver natt eller så, bruker jeg litt Decleor Neroli olje. Tenker å trappe ned etterhvert. Kom på at akkurat da jeg begynte med nattkrem, så kom hudproblemene mine som jeg har slitt med i noen år nå (er 28 ). Er egentlig skikkelig "product-junkie", så dette er ikke så lett for meg. Lurte egentlig bare på andres erfaringer. Bruker du nattkrem? Er du avhengig? Hvilken krem og hudtype har du? Hvorfor bruker du ikke nattkrem? Noen som har sluttet? (f.eks konvertert til Dr. Hauschka) Hadde vært interessant å høre noen meninger om dette! (Nå skal jeg seriøst registrere meg snart. Vet dere ikke har så mye til overs for "gjester" (er ofte enig), men jeg hater sånne skjemaer og har store problemer med å finne brukernavn som passer meg over tid.)
Arkana Skrevet 24. mai 2005 #2 Skrevet 24. mai 2005 Nei, jeg bruker ikke nattkrem. Jeg føler rett og slett ikke behovet for det, og jeg er overbevist om at mange kvinner bruker en god del produkter de overhodet ikke hadde trengt å bruke.
Gjest z Skrevet 24. mai 2005 #3 Skrevet 24. mai 2005 Jeg bruker Dr. Hauschka! Er veldig fornøyd. (gjester er forøvrig ikke problematisk for min del)
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2005 #4 Skrevet 24. mai 2005 Bruker samme krem både natt og dag, ser ikke poenget med 2 forskjellige. Bruker Vaseline Intensive Care Day Cream.
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2005 #5 Skrevet 24. mai 2005 Bruker samme fuktighetskrem dag og natt. Er veldig enig med hudlegen Fyrrand når det gjelder natt/dagkrem; huden har ikke forskjellige behov på forskjellige tider av døgnet. Om sommeren er det ikke alltid jeg har behov for fuktighetskrem om natten heller. Ingen vits å pøse på med fuktighet hvis man ikke trenger det.
Felixa Skrevet 24. mai 2005 #6 Skrevet 24. mai 2005 Jeg bruker en nattkrem fordi dagkremen min (fra Dermalogica) er såpass sterk at jeg vil ha litt mer næring og beskyttelse om natten. Blir veldig fort blank så en "vanlig" krem om dagen er helt uaktuelt. Jeg bruker YlangYlang olje og Hydra Floral om natten.
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2005 #7 Skrevet 24. mai 2005 Bruker samme krem dag og natt, men bruker gjerne en olje under i tillegg om natten.
Gjest *Sexy*Cat* Skrevet 24. mai 2005 #8 Skrevet 24. mai 2005 Bruker samme krem dag & natt. Ser virkelig ikke poenget med nattkrem. Hva er det godt for egentlig?
Gjest gjest1 Skrevet 24. mai 2005 #10 Skrevet 24. mai 2005 Jeg bruker rosekrem/kvedekrem fra Dr.Hauschka. Prinsippet her er jo og ikke bruke noe krem om natten, men jeg må ha på litt om vinteren. Om sommeren holder det med ansiktsvannet fra Dr.Hausckha (genialt). Men ingen egen nattkrem, det har jeg aldri brukt.
Grooo Skrevet 24. mai 2005 #11 Skrevet 24. mai 2005 Jeg bruker ikke nattkrem, har aldri gjort det. (Og det går ann å skifte brukernavn senere hvis du føler for det, bare sende PM til Hege så fikser det seg. Det er ikke vanskelig eller tidkrevende å registrere seg her på KG!)
Gjest Gjesta Skrevet 24. mai 2005 #12 Skrevet 24. mai 2005 Nei, jeg bruker ikek nattkrem. jeg føler ike at det er nødvendig. jeg bruker for tiden spenol i ansiktet etter et råd fra ei venninne , men for å få nok næring til huden bruker jeg også unanders nærende ansiktskrem. Det hender at jeg smører hele ansiktet inn i mandel olje eller olivenolje , og det tror jeg er bra for huden. Nattkrem føle rjeg ikek er nødvendig..
hilli Skrevet 25. mai 2005 #13 Skrevet 25. mai 2005 Ja, jeg bruker nattkrem, når jeg husker det. For tiden bruker jeg Clinique Repairwear.
Morea Skrevet 25. mai 2005 #14 Skrevet 25. mai 2005 Bruker ikke nattkrem, men bruker ofte serum fra E. Arden under den vanlige dagkremen. Bruker vanligvis Dermalogica på dagtid, men veksler mellom denne og en fra Biotherm (Hydra et eller annet) fordi den er litt lettere. Hadde jeg merket forskjell hadde jeg brukt nattkrem, men det gjør jeg ikke så da..
Ling Skrevet 30. mai 2005 #15 Skrevet 30. mai 2005 Jeg bruker ikke nattkrem. Har som de fleste andre brukt det i flere år, men gikk for snart to år siden over til Dr. H, og har siden ikke brukt noe annet om natten enn Dr. H ampullekur 2-4 ganger i året og utenom de periodene, Dr. H tonic. Overgangen var selvfølgelig noe uvant, men nå er det like naturlig som å sove.
Rosenrød Skrevet 30. mai 2005 #16 Skrevet 30. mai 2005 Jeg fikk masse nupper i ansiktet da jeg prøvde meg på nattkrem, så jeg sluttet. Har nå tenkt å gå over til dermalogica pleieprodukter, og tenker da å kjøpe skin soothing krem. Noen som har erfaring med denne? Bør jeg bruke en annen krem om natten? Har normal hud.
Gjest Gjesta Skrevet 30. mai 2005 #17 Skrevet 30. mai 2005 Skin Smoothing Cream er helt nydelig til normal/lett tørr hud, og den kan brukes både dag og natt.
Gjest Gjest Skrevet 30. mai 2005 #18 Skrevet 30. mai 2005 Det Fyrand hadde sagt om forskjellige behov om natten og om dagen, er kanskje ikke derfor man bruker nattkrem, ihvertfall ikke jeg de få gangene jeg husker å ta det på om kvelden. Saken er vel heller det at nattkremen fint kan være fetere og altså noe jeg kan vurdere å ha på om natten, gidder jo ikke gå rundt om dagen og glinse vaselinaktig i trynet bare fordi jeg har tørr hud? Da er det bedre å kline seg litt skikkelig inn om natten og la kremen gjøre underverker da, for så å bruke en mindre fet og synlig krem på dagtid. når det er sagt; lurer på hvor mange som EGENTLIG trenger hudkrem...? Jeg var litt indisponert i seks uker og smurte meg ikke. Etter et par dager var huden helt som narmalt, altså slik den vanligvis er når jeg bruker krem. Så tror at hvis jeg ville kutte ut så hadde det gått fint i løpet av et par dager. Men for meg er det noe av ritualet. Er behagelig å smøre seg inn og kjenne at man blir myk i huden. Dessuten var jo krem i ansiktet noe av det første jeg ville ha når jeg var klar for den vanlige rutinen
Gjest Tristessa Skrevet 30. mai 2005 #19 Skrevet 30. mai 2005 Har sluttet med nattkrem, bruker Dr. Hauschkas rosekrem om morgenen i tillegg til rensemelken og that's it. Ikke så lenge siden jeg kjøpte rensemelken, så jeg kan ikke uttale meg helt om hvordan den fungerer enda. Men merker at fuktighetsnivået i huden er blitt veldig stabilisert etter at jeg begynte med rosekremen.
Søtpotita Skrevet 30. mai 2005 #20 Skrevet 30. mai 2005 Brukte nattkrem før, men no brukar eg kun dagkrem om natta eller ingenting dersom huden ellers kjennes fin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå