Gå til innhold

Takst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan Kan han påvirke å få dårligere takst? 

Anonymkode: 9893e...8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra på Biltema, kjøpe en stor slegge, slå hull i vegger. Kan også slå av alle varmeovner og varmekabler og åpne alle vinduer. Etter en ukes tid får du kanskje frostspreng i vannrør med tilhørende vannlekkasje. Alternativt bensin og fyrstikker. Det er også kjent for å senke taksten. 

Litt mindre drastisk, men fullt mulig er å få tak i en stabil leieboer på tidsubestemt evighetskontrakt med leierett til død, og med lav leie uten mulighet for indeksregulering...

Hvorfor ønsker du å senke taksten?

Skrevet

haha, men nei. 
jeg ønsker det ikke, men har på følelsen han gjør det. 

Anonymkode: 9893e...8c3

Skrevet

I hvilken sammenheng? Skal han kjøpe deg ut pga samlivsbrudd? Stort sett er takstmenn fagmenn og kan jobben sin såpass godt at de ikke blir påvirket av rotete soverom og oppvask som står på benken. 

Hvis du forklarer litt mer om omstendighetene rundt situasjonen din blir det litt lettere å komme med råd og tips. 

Men som sagt, dersom man har engasjert en dyktig takstmann er det primært slegge og fyrstikker som kan redusere en boligs verdi.

Og dersom det er samlivsbrudd og man den ene parten skal kjøpe ut den andre anbefales det alltid takstmann, samt to meglere for å evaluere boligens verdi i markedet. Så tar man snittet av verdivurderingene

Skrevet

Solgte nettopp en blokkleilighet. Takstmannen sa noe veldig enkelt og greit;

"Jeg ser kun etter byggmessige feil og mangler, og blåser i om det er normal slitasje her og der eller en stygg farge på veggene. Om selger mener at det er en feil på et eller annet og jeg ikke kan se tegn til det, stoler jeg mer på min egen kompetanse enn selgers."

Anonymkode: a99e0...df4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...