Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en student som jobber atmed studiene, jobber annenhver helg og har en kollega som jeg jobber sammen med alle helgene mine, som kan være ganske spydig og blir fort irritert, men hun skjuler irritasjonen sin bak falske smil og pakker inn fornærmelsene, noe som gjorde at det tok litt tid før jeg oppdaget dette. Dersom det er noe hun ikke er fornøyd med, får hun et skarpt blikk og skjærer nærmest en grimase. Hun smiler, ler og fremstår som en glad person, men det er overfladisk og falskt. Hun er flink til å påpeke andres feil og baksnakke andre (skal ikke si at jeg ikke har baksnakket, kan snakke om kolleger som er late og ufine), men hun her kommenterer personlighetstrekkene til folk og kaller andre, som ikke er som henne, for "rare og merkelige folk." Hun har begynt å suge energien ut av meg og blir lei meg av oppførselen hennes, hun har kommet med en fornærmelse mot meg i helgen, godt pakket inn selvsagt, og jeg merker at jeg begynner å bli mektig lei. Er det mulig å gjøre noe her eller er det best å bare si opp stillingen min?

Anonymkode: 94846...7cb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten ta det opp med vedkommende ellers varsle din leder om hvordan din kollega er mot deg.  

Skrevet
7 minutter siden, solietta skrev:

Enten ta det opp med vedkommende ellers varsle din leder om hvordan din kollega er mot deg.  

Det er vanskelig å ta det opp med sjefen da kollegaen min er flink til å pakke inn fornæmelsene, sånn at det egentlig ikke høres ut som en fornærmelse for andre. Hun er veldig utspekulert når hun kommer med disse godt skjulte fornærmelsene. Det som irriterer meg virkelig, er når hun stempler andre som ikke er som henne (folk som er litt sjenerte, forsiktige, etc.) som "rare folk." Forstår ikke at voksne folk kan være så korttenkte og lite reflekterte. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev: