AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Jeg er alenemor og ønsker å skaffe med en uføreforsikring for å beskytte meg og oss dersom ett eller annet skjer en gang med helsen min. Lurer derfor på om det er noen her som har erfaring med uføreforsikring og hvilken dere har å anbefale? Anonymkode: 96c6f...653 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 Det kommer helt an på hva den skal dekke. Jeg har en som gir en engangsutbetaling ved uførhet, og en som gir en månedlig utbetaling frem til pensjonsalder om jeg blir ufør. Den siste koster naturligvis betydelig mer, men gir også større sikkerhet. Du må nesten sjekke hva de ulike tilbyderne har som passer deg, hva de dekker og hvilke kriterier de legger til grunn, be om tilbud fra flere. Hos alle må du fylle ut en helseerklæring når du søker, har du noen sykdommer/tilstander kan du risikere avslag på forsikringen eller reservasjon i hva den dekker. Anonymkode: 06f32...376
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 Definitivt lurt å tegne uføreforsikring nå mens du fortsatt er frisk (?). Jeg har et par mindre "vondter" som ikke er alvorlige, men ettersom det ikke feiler meg noe annet er det jo mer sannsynlig at noen av disse skal føre til videre problemer, og de vil ikke bli dekket om jeg tegner ny forsikring nå, selv ikke innen samme selskap. Heldigvis har jeg en liten uførepensjonsforsikring dekket via jobb slik at jeg ikke står helt uten, og så har jeg engangsbeløp i min egen (fra før jeg ble "syk"). Sjekk både pris og hva du er dekket for. Jeg har Gjensidige og har vært fornøyd med dem i den grad jeg har trengt noe (kun tatt en mindre skade på innboforsikringen så langt), men om de er de beste vet jeg ikke (vil uansett ikke bytte ettersom jeg da må levere ny helseerklæring). Anonymkode: e2234...2e6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå