N-trønderpia Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 "Våknet" en gang midt på natten av at min kjæreste (nå x ) trengte inn i meg.Jeg fikk ikke til å våkne helt,følte meg helt omtåka og jeg husker jeg sa nei.Fikk liksom aldri til å våkne helt bare lå der.Følte jeg gikk ut av kroppen. Det er nå noen måneder siden men har begynt å få flashbacks av hendelsen.Greier ikke sove i senga så jeg sover på sofaen.Har uro og angst i kroppen. Hva skal jeg gjøre? Er det noe å bry seg om? Jeg som bare ikke tåler noe?
Geojak Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 Sex uten samtykke er overgrep/voldtekt. Han har kanskje tenkt at dette var en spennende måte å vekke deg på, men i det du våkner og sier nei skulle han ha sluttet. Fortsatte han etter at du sa nei var det overgrep/voldtekt etter mitt syn ihvertfall. 8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 7 timer siden, Geojak skrev: Sex uten samtykke er overgrep/voldtekt. Han har kanskje tenkt at dette var en spennende måte å vekke deg på, men i det du våkner og sier nei skulle han ha sluttet. Fortsatte han etter at du sa nei var det overgrep/voldtekt etter mitt syn ihvertfall. Det er ikke voldtekt fordi han fortsatte etter nei, det er voldtekt fra start når han tenker det er ok å ha sex med noen uten samtykke. Voldtekt starter ikke etter «nei», den starter ved begynnelsen. Anonymkode: 3de9f...2e5 12
Marihønepøne Skrevet 28. oktober 2019 #4 Skrevet 28. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke voldtekt fordi han fortsatte etter nei, det er voldtekt fra start når han tenker det er ok å ha sex med noen uten samtykke. Voldtekt starter ikke etter «nei», den starter ved begynnelsen. Anonymkode: 3de9f...2e5 Dette.
Geojak Skrevet 28. oktober 2019 #5 Skrevet 28. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke voldtekt fordi han fortsatte etter nei, det er voldtekt fra start når han tenker det er ok å ha sex med noen uten samtykke. Voldtekt starter ikke etter «nei», den starter ved begynnelsen. Anonymkode: 3de9f...2e5 Ja er helt enig, ser at det er klosset formulert av meg. Han burde ha vekket henne først, og vært sikker på at hun ville før han forsøkte seg på noe som helst. 1
N-trønderpia Skrevet 28. oktober 2019 Forfatter #6 Skrevet 28. oktober 2019 Det var ofte han ikke tok nei for et nei men den hendelsen sitter i meg godt. Følte meg så hjelpeløs. De andre gangen så brukte han å stoppe hvis jeg begynte å gråte. Ellers holdt han på til han var ferdig.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #7 Skrevet 28. oktober 2019 14 timer siden, N-trønderpia skrev: Fikk liksom aldri til å våkne helt bare lå der.Følte jeg gikk ut av kroppen. Neddopet. Anonymkode: 19a01...06f 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #8 Skrevet 28. oktober 2019 Man skal aldri ha sex med noen som sover, uten at man har snakket om det i forkant. Å ha plustelig sex med noen som ikke aner at det skal skje er et selvsagt nei-nei. Om man er kjærester eller ei. Anonymkode: e3ac9...2ab 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #9 Skrevet 28. oktober 2019 Men hallo. Kjæresten sov og det var ts som tredde seg på han. Anonymkode: bb7a9...9a2
SoWhat? Skrevet 28. oktober 2019 #10 Skrevet 28. oktober 2019 3 timer siden, N-trønderpia skrev: Det var ofte han ikke tok nei for et nei men den hendelsen sitter i meg godt. Følte meg så hjelpeløs. De andre gangen så brukte han å stoppe hvis jeg begynte å gråte. Ellers holdt han på til han var ferdig. Selvfølgelig er det noe å bry seg om. Du må ta deg selv på alvor, på lik linje som du ville tatt en annen som betrodde deg dette på alvor. For du ser jo at dette ikke er greit? Det er jo helt forferdelig at du begynner å gråte i slike situasjoner! Angående siste tilfellet så var det overgrep, og du klarer ikke lenger sove i sengen din. Vær snill mot deg selv. Hvorfor skal man så lett være snille mot andre, men avvise sine egne greier? Det lurer jeg en del på. Nå er det sikkert noen her som kan anbefale noen du kan prate med hvis du vil. Det tror jeg ville vært smart av deg. For ikke bare sliter du med det som skjedde allerede. Du er også mest sannsynlig ekstra utsatt for å reagere om noe tilsvarende er på nippet til å skje, eller at frykten for det oppstår. Ta vare på deg selv, og ta deg selv på alvor. 2
Jr.Garcon Skrevet 28. oktober 2019 #11 Skrevet 28. oktober 2019 15 timer siden, N-trønderpia skrev: "Våknet" en gang midt på natten av at min kjæreste (nå x ) trengte inn i meg.Jeg fikk ikke til å våkne helt,følte meg helt omtåka og jeg husker jeg sa nei.Fikk liksom aldri til å våkne helt bare lå der.Følte jeg gikk ut av kroppen. Det er nå noen måneder siden men har begynt å få flashbacks av hendelsen.Greier ikke sove i senga så jeg sover på sofaen.Har uro og angst i kroppen. Hva skal jeg gjøre? Er det noe å bry seg om? Jeg som bare ikke tåler noe? Det å ha samleie med en person som sover anses som voldtekt etter straffeloven paragraf 291.1 ledd B). Som bevisstløs, sovende osv. Kan man selvsagt ikke samtykke til seksuell omgang, så det er et eget ledd i voldtektsparagrafen spesielt myntet på slike situasjoner. 1
N-trønderpia Skrevet 28. oktober 2019 Forfatter #12 Skrevet 28. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hallo. Kjæresten sov og det var ts som tredde seg på han. Anonymkode: bb7a9...9a2 Det var jeg som sov og HAN som gjorde det med meg.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #14 Skrevet 28. oktober 2019 2 timer siden, N-trønderpia skrev: Det var jeg som sov og HAN som gjorde det med meg. Ikke bry deg. Vedkommende er et troll som tydeligvis synes det er morsomt å tulle med voldtektsofre. Anonymkode: 26384...876 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå