AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Har skrevet her før om en drektig katt vi tok over for en død nabo. Kattungene er nå litt over 4 uker. De er friske og fine og noen har begynt å gå på do i kasse. Men, de bryr seg null om tørrfôr og vann. De vil kun ha melk fra mor. Når kan jeg forvente at de begynner å spise fast føde? Anonymkode: d4573...79a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 Prøv med tørrfôr som du blander litt vann i, da blir det litt mykere å spise. De vil nok snart spise litt vanlig mat. Anonymkode: f881f...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #3 Skrevet 27. oktober 2019 Jeg har prøvd det og, men null interesse. Kan prøve flere ganger. Håper de kommer i gang snart. Mor begynner å bli litt lei det konstante maset om mat😉 TS Anonymkode: d4573...79a
Diamant20 Skrevet 29. oktober 2019 #4 Skrevet 29. oktober 2019 Har du prøvd kattungevåtfor? Det kan du kjøpe hos dyrlege, hvis du startet med det kan du jo fortsette med den en stund før du begynner å bland tørrfôr i våtforet.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 Kanskje du kan få noen tips her. Jeg har ikke vært borti kattunger for mye selv bare så det er sagt: 4 uker. Da ville jeg prøvd å sette frem litt våtfor, se om de er interessert. Men la dem utforske. 5 uker. Kanskje de begynner å smake litt på. 6 uker da tror jeg de vil spise noe. Men bil tro at mor også vil skutte de bort fra seg når hun er klar for at de ikke skal drikke mer melk fra henne. Anonymkode: 4d6b3...608
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 Man kan forvente at de begynner spise fast føde rundt 4 ukers alderen, så jeg ville tatt det med ro foreløbig. Sett fram litt oppbløtt kattunge-mat til de, sett fram lite pr gang og heller sett ut ofte! At mor begynner bli lei av melkemas er helt naturlig og en del av hele prosessen, hun vil etterhvert dytte dem mer og mer bort fra pattene og over til vanlig mat. Det kan se veldig brutalt ut, men at pusemor virker lei de små er helt vanlig og det er en stor del av oppdragelsen! Det vil etterhvert (om det ikke har skjedd enda) se ut som hun er skikkelig slem med dem også, med biting, sparking og stikke av, men det er også en naturlig og nødvendig del av oppdragelsen. De skal lære seg grenser, de skal lære selvforsvar, de skal lære jakt og de skal lære selvstendighet, og de skal lære det grunnleggende i dette på ca 12 uker så det er en bratt læringskurve, som kan se meget brutal ut, men det er viktig at pusemor får gjøre jobben sin Anonymkode: 95633...ed7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå