Sol-gull Skrevet 30. oktober 2019 #81 Skrevet 30. oktober 2019 1 hour ago, Senil said: Synes det er merkelig man ikke blir syk av all annen syråling, når en liten strømmåler er det som gjør en syk. Radiosignaler, tvsignaler, wifisignaler, 4g mm. Syns du det er merkelig? Har du lest posten min? Jeg kan ikke ha wifi, ikke internett på mobil, kan ikke holde mobilen inntil øret. TV har jeg ikke. Og jeg har ikke smartmåler så jeg har ingen anelse om jeg hadde blitt syk av det. Har du aldri hørt om at noen reagerer negativt på andre strålekilder, som Gro Harlem Brundtland for eksempel? "Hun bruker selv mobiltelefon minst mulig og er opptatt av å holde telefonen langt unna hodet hvis hun for eksempel måtte sende en tekstmelding. — Jeg kan ikke ha mobilstrålene her oppe. Da får jeg øyeblikkelig hodepine. Min kropp har reagert på mobilstråling i 25 år, sa Brundtland." https://www.aftenposten.no/norge/i/VL6W/brundtland-min-kropp-har-reagert-paa-mobilstraaling-i-25-aar 1
Sol-gull Skrevet 30. oktober 2019 #82 Skrevet 30. oktober 2019 15 hours ago, T-Rex said: De utgjør den faren at andre kan tenke at det er helt greit å tro på engler og kommunikasjon med de døde og sånt. Og det kan være direkte skadelig for noen. Vi har et problem i samfunnet som går på at ekspertisen til fagpersoner underkjennes. Det er folk som ikke vil/ønsker å tro på at vi har en menneskeskapt klimaendring, det er folk som tror på åndemaning mot kreft osv. Hva som driver folk til å søke seg mot det alternative (altså det motsatte av vitenskap) aner jeg ikke, men jeg ser at det kan være en trussel mot samfunnet. Jet vet ikke hva jeg skal si til dette en gang. Jeg lar det bare stå uthevet. Jeg lurer litt på hva du vil gjøre med disse menneskene. Sette dem i fengsel? Konsentrasjonsleire? Sette en gul stjerne på dem?
slask Skrevet 30. oktober 2019 #83 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 2 hours ago, Embla82 said: Problemet med stråling er at det er så mange som går bastant ut og sier at de merker det med en gang de går inn i et rom og der er en mobil/wifi/etc i rommet. Samtidig er det laget testlokaler for dette, hvor folk til og med har vært velkommen til å øve seg før de er med på test. Og ingen ønsker å testes etter å ha vært der og forsøkt selv. Jeg har selv en kronisk sykdom og kan påvirkes av mye rart når jeg er dårlig. Men jeg kan ikke gå ut og si at jeg blir kjempedårlig av noe og merker det med en gang, og så ikke klare å skille det samme i en blindtest. Et problem du må ta i betraktning er at i test-rom bruker man gjerne 1 sender/stråler på 1 gitt frekvens. Selv 1 enkelt mobiltelefon har forskjellige "pulsmønster" ut fra hva den gjør. En mobil kan sende på mange forskjellige frekvenser - ikke lenger bare 900/1800/1900, men flere andre. Signal-modulasjonen i et mobilsignal er et studium i seg selv. Dessuten varierer ut-effekten etter signal/dekning. En mobil pleier å ha 5 effekt-trinn. I et normalt hjem/bolig i dag finnes mange mikrobølge-kilder som pulserer samtidig i et vanvittig kaos. Mange kilder som "hopper og spretter", kanskje bytter frekvens mange ganger, refleksjoner i metaller, glass og gjenstander/vegger. Det kan godt være folk opplever problemer i hverdagen (ubehag f.eks.), men ikke klarer å få "treff" i en blindtest med 1 strålekilde. Men telekom-bransjen vil bruke en sånn feilet blindtest for alt den er verdt. Se, det kunne ikke merkes...!! At testpersonen ikke følte strålingen/feltet betyr ingenting. Fagfolk vet at det er helsefare med dagens stråling. Det er ingen tvil. Likevel er det vanskelig å fastslå at strålingen var årsak til kreften f.eks. Tenk hvordan det er i åpent landskap på jobben. Alle mobilene, alle bluetooth-enhetene, flere Wifi-routere, kanskje AMS-metere innen rekkevidde (flere som kommuniserer seg i mellom også - derav Mesh-nettverk). Mobile basestasjoner på utsiden av bygningen, og kanskje inne i bygget. De verste stedene kan være arbeidsplassen og reisen til og fra med et hav av mobiler og headset som stråler. I hjemmet kan man i det minste stoppe alt man selv eier og har kontroll på - med unntak av AMS da. Endret 30. oktober 2019 av slask
Trolljeger Skrevet 30. oktober 2019 #84 Skrevet 30. oktober 2019 På 28.10.2019 den 0.46, Anne 69 skrev: Ja det er synd på henne og hun har ikke valgt det selv. Hun har blitt dårlig av ams måleren og det er ikke noe hun har valgt selv! For det har jo aaaaaldri vært noen stråling før AMS kom 😂
slask Skrevet 30. oktober 2019 #85 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, Trolljeger said: For det har jo aaaaaldri vært noen stråling før AMS kom 😂 Jo selvfølgelig! Men strålebokser i heimen kan man la være å kjøpe, eller slå av, eller velge å bruke etter egen vurdering av nødvendighet. AMS tvinges inn i heimen og stråler 24/7 hele året og mye sterkere enn påstått/innrømmet av helsemyndigheter, statens strålevern (nå DSA) og media. De er tatt i løgner og uvitende/dumme påstander, men retter de opp? Nei. Folket må kjempe for sannheten selv. Big tech ønsker ikke kjepper i hjulene. Pengene du vet.... Går du 10 år tilbake i tid så var strålingsmengden helt annerledes enn i dag. Mobilene er transformert til videomaskiner folk har limt øynene til store deler av dagen. For 10 år siden så man knapt en video på mobilen. Da brukte man mobilen til enkle meldinger og litt musikk, og da med kablet headset. Mobilen i dag er en multistråle-enhet og i tillegg har vi en stråledings i hvert øre. Og kanskje laptopen på fanget i tillegg. Landskapet er totalt forandret. Rundt oss henger en haug med likesinnede og alle stråler hverandre. Endret 30. oktober 2019 av slask
Callisto83 Skrevet 30. oktober 2019 #86 Skrevet 30. oktober 2019 Generelt sett, så har jeg i grunn ikke så mye sympati for personer som sliter med sånn "selektiv helseangst" merker jeg. Kanskje mest fordi jeg kjenner personer med ordentlige allergier, som faktisk kan miste livet på denne jorden hvis de får i seg det de ikke tåler. Helt uavhengig om de vet om at de har fått det i seg. Siste punkt skiller dem gjerne fra el følsomme, som på mystisk vis gjerne blir friskere eller sykere - alt ettersom hva de tror (og blir fortalt) om disse usynlige strålene. Ikke noe vondt mot Hanne i artikkelen, for hun føler jo at dette er veldig reellt for henne. Men det er kanskje ikke i strømmåleren skoen trykker. 4
slask Skrevet 30. oktober 2019 #87 Skrevet 30. oktober 2019 7 minutter siden, Callisto83 said: Generelt sett, så har jeg i grunn ikke så mye sympati for personer som sliter med sånn "selektiv helseangst" merker jeg. Kanskje mest fordi jeg kjenner personer med ordentlige allergier, som faktisk kan miste livet på denne jorden hvis de får i seg det de ikke tåler. Helt uavhengig om de vet om at de har fått det i seg. Siste punkt skiller dem gjerne fra el følsomme, som på mystisk vis gjerne blir friskere eller sykere - alt ettersom hva de tror (og blir fortalt) om disse usynlige strålene. Ikke noe vondt mot Hanne i artikkelen, for hun føler jo at dette er veldig reellt for henne. Men det er kanskje ikke i strømmåleren skoen trykker. Så du klippet der fagfolk har dokumentert at strålingseffekten fra en AMS-måler er høyere (enn mobilnett) og sender pulstog hele døgnet, hvert sekund. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1319686-synes-du-synd-på-hanne-som-lever-uten-strøm/?do=findComment&comment=24260916 I dag vet også et stort forskningsmiljø at slik stråling er helseskadelig.
Okapi Skrevet 30. oktober 2019 #88 Skrevet 30. oktober 2019 29 minutter siden, Sol70 said: Jet vet ikke hva jeg skal si til dette en gang. Jeg lar det bare stå uthevet. Jeg lurer litt på hva du vil gjøre med disse menneskene. Sette dem i fengsel? Konsentrasjonsleire? Sette en gul stjerne på dem? Jeg skummet gjennom tråden for å se om du har blitt utsatt for personangrep, men jeg kunne ikke finne et eneste ett. På den annen side har du selv beskyldt meg og andre for å mobbe, for å være redde, for å latterliggjøre, true og være ondskapsfull, og nå kommer du med denne ekstreme stråmannen om konsentrasjonsleire og gule stjerner. Hvis du mener jeg har angrepet deg som person, vil jeg gjerne at du sitere meg på det, så jeg kan forklare eller beklage. Hvorfor går du hele tiden til ekstremene, heller enn å møte de rasjonelle argumentene folk kommer med? Det er ingen som har beskyldt deg for å være psykisk syk, og det er ingen som har foreslått å sette deg i fengsel. Du mener du lider av en sykdom som bryter med det vi vet om biologi og fysikk, og forventer å bli trodd basert på personlige anekdoter. Ser du ikke at det er problematisk? 1
Sol-gull Skrevet 30. oktober 2019 #89 Skrevet 30. oktober 2019 10 minutter siden, Okapi said: Jeg skummet gjennom tråden for å se om du har blitt utsatt for personangrep, men jeg kunne ikke finne et eneste ett. På den annen side har du selv beskyldt meg og andre for å mobbe, for å være redde, for å latterliggjøre, true og være ondskapsfull, og nå kommer du med denne ekstreme stråmannen om konsentrasjonsleire og gule stjerner. Hvis du mener jeg har angrepet deg som person, vil jeg gjerne at du sitere meg på det, så jeg kan forklare eller beklage. Hvorfor går du hele tiden til ekstremene, heller enn å møte de rasjonelle argumentene folk kommer med? Det er ingen som har beskyldt deg for å være psykisk syk, og det er ingen som har foreslått å sette deg i fengsel. Du mener du lider av en sykdom som bryter med det vi vet om biologi og fysikk, og forventer å bli trodd basert på personlige anekdoter. Ser du ikke at det er problematisk? Så både mobbingen av el-følsomme og følsomheten er i mitt hode nå, ok.
Okapi Skrevet 30. oktober 2019 #90 Skrevet 30. oktober 2019 5 minutter siden, Sol70 said: Så både mobbingen av el-følsomme og følsomheten er i mitt hode nå, ok. Kanskje, kanskje ikke? Synes svaret ditt bare understreker poenget mitt. Vi må nesten se på noe konkret for å unngå å snakke forbi hverandre. Kan du ikke bare sitere meg, så jeg kan vurdere denne påståtte mobbingen, og eventuelt ta selvkritikk om jeg har sagt noe galt?
slask Skrevet 30. oktober 2019 #91 Skrevet 30. oktober 2019 1 hour ago, Okapi said: Kanskje, kanskje ikke? Synes svaret ditt bare understreker poenget mitt. Vi må nesten se på noe konkret for å unngå å snakke forbi hverandre. Kan du ikke bare sitere meg, så jeg kan vurdere denne påståtte mobbingen, og eventuelt ta selvkritikk om jeg har sagt noe galt? Er du kjent med hvor stor forsker-enigheten er rundt helsefare med stråling? Har du hørt seminar-videoen? Noe mer relevant enn det som sies der trengs ikke for å forstå. 1
tdm900 Skrevet 30. oktober 2019 #92 Skrevet 30. oktober 2019 2 timer siden, slask skrev: Et problem du må ta i betraktning er at i test-rom bruker man gjerne 1 sender/stråler på 1 gitt frekvens. Selv 1 enkelt mobiltelefon har forskjellige "pulsmønster" ut fra hva den gjør. En mobil kan sende på mange forskjellige frekvenser - ikke lenger bare 900/1800/1900, men flere andre. Signal-modulasjonen i et mobilsignal er et studium i seg selv. Dessuten varierer ut-effekten etter signal/dekning. En mobil pleier å ha 5 effekt-trinn. I et normalt hjem/bolig i dag finnes mange mikrobølge-kilder som pulserer samtidig i et vanvittig kaos. Mange kilder som "hopper og spretter", kanskje bytter frekvens mange ganger, refleksjoner i metaller, glass og gjenstander/vegger. Det kan godt være folk opplever problemer i hverdagen (ubehag f.eks.), men ikke klarer å få "treff" i en blindtest med 1 strålekilde. Men telekom-bransjen vil bruke en sånn feilet blindtest for alt den er verdt. Se, det kunne ikke merkes...!! At testpersonen ikke følte strålingen/feltet betyr ingenting. Fagfolk vet at det er helsefare med dagens stråling. Det er ingen tvil. Likevel er det vanskelig å fastslå at strålingen var årsak til kreften f.eks. Tenk hvordan det er i åpent landskap på jobben. Alle mobilene, alle bluetooth-enhetene, flere Wifi-routere, kanskje AMS-metere innen rekkevidde (flere som kommuniserer seg i mellom også - derav Mesh-nettverk). Mobile basestasjoner på utsiden av bygningen, og kanskje inne i bygget. De verste stedene kan være arbeidsplassen og reisen til og fra med et hav av mobiler og headset som stråler. I hjemmet kan man i det minste stoppe alt man selv eier og har kontroll på - med unntak av AMS da. Når da èn ”sender” består av en pc med tall som øker, dvs stiger, så blir folk uvel av å stå og se på skjermen, og i virkeligheten er det ikke noe anna som skjer enn å vise hva som skjer på en skjerm. Hvordan i huleste kan du klare å innbille oss noe anna enn at det Flydal, og du med, er bare humbug???!! Det var det som ble vist i et program jeg har vist deg lenken til, og du prestere å si at NRK ikke er til å stole på! Da er det ikke en kjeft som klarer å ta denne “sykdommen“ seriøst! 1
T-Rex Skrevet 30. oktober 2019 #93 Skrevet 30. oktober 2019 2 hours ago, Sol70 said: Jet vet ikke hva jeg skal si til dette en gang. Jeg lar det bare stå uthevet. Jeg lurer litt på hva du vil gjøre med disse menneskene. Sette dem i fengsel? Konsentrasjonsleire? Sette en gul stjerne på dem? Opplyse dem, om de er mottakelige for det. Dessverre er de gjerne mest mottakelige for alt annet enn vitenskapelige fakta. 2
Gjest LÅBFOS Skrevet 30. oktober 2019 #94 Skrevet 30. oktober 2019 2 hours ago, Sol70 said: Så både mobbingen av el-følsomme og følsomheten er i mitt hode nå, ok. Jeg skjønner at det føles kjipt når ingen tror på deg og du blir motsagt i påstandene dine, men det er ikke mobbing. At du ikke klarer å overbevise folk om ditt syn på saken, handler ikke om deg som person, det er ikke mobbing og utfrysning, det handler om sak og argumentasjon.
Gjest Senil Skrevet 30. oktober 2019 #95 Skrevet 30. oktober 2019 3 timer siden, Sol70 skrev: Syns du det er merkelig? Har du lest posten min? Jeg kan ikke ha wifi, ikke internett på mobil, kan ikke holde mobilen inntil øret. TV har jeg ikke. Og jeg har ikke smartmåler så jeg har ingen anelse om jeg hadde blitt syk av det. Har du aldri hørt om at noen reagerer negativt på andre strålekilder, som Gro Harlem Brundtland for eksempel? "Hun bruker selv mobiltelefon minst mulig og er opptatt av å holde telefonen langt unna hodet hvis hun for eksempel måtte sende en tekstmelding. — Jeg kan ikke ha mobilstrålene her oppe. Da får jeg øyeblikkelig hodepine. Min kropp har reagert på mobilstråling i 25 år, sa Brundtland." https://www.aftenposten.no/norge/i/VL6W/brundtland-min-kropp-har-reagert-paa-mobilstraaling-i-25-aar Det er ikke hva du har, men hva som er rundt deg. Så fremst du ikke bor langt inni en hule er du utsatt for all stråling verden gir, å det er mye.
slask Skrevet 30. oktober 2019 #96 Skrevet 30. oktober 2019 1 hour ago, tdm900 said: Når da èn ”sender” består av en pc med tall som øker, dvs stiger, så blir folk uvel av å stå og se på skjermen, og i virkeligheten er det ikke noe anna som skjer enn å vise hva som skjer på en skjerm. Hvordan i huleste kan du klare å innbille oss noe anna enn at det Flydal, og du med, er bare humbug???!! Det var det som ble vist i et program jeg har vist deg lenken til, og du prestere å si at NRK ikke er til å stole på! Da er det ikke en kjeft som klarer å ta denne “sykdommen“ seriøst! Det er ikke en sykdom. Det er skader forårsaket av mikrobølgestråling. Du får ikke sykdom av å slenge ræva i et bål. Du får brannskader og mulig tapt liv. Er du "heldig" får du bare plager for resten av livet. Ikke dermed sagt at man er garantert å få skader av stråling. Det kommer naturligvis av hva slags stråling, hvor mye, og hvor lenge. Om du har sett ett tvprogram hvor noen fikk ubehag kun av narrestreker på en skjerm (altså innbildning), så beviser ikke det at stråleplager/skader ikke eksisterer. Er du like lettlurt i hverdagen ellers også? Forstår du den økonomisk gevinsten det er å få kontrollen på det enorme telekom-markedet som ligger foran oss? Tenker du over lobbyvirksomheten som foregår for å få dette (5G f.eks) igjennom uten at helseproblemet får lage problemer? Forskning i dag er politisk og kontrollert av storfinans. Folkets rettigheter ønskes dit peppern gror pga profitt. Du har selvfølgelig ikke sett på seminar-videoen, det skjønner jeg. Ta en titt på presentasjonen til Trond Skaftnesmo, om korrupsjonen i det hele. Han har stor kunnskap om dette basert på fakta. God reise.
T-Rex Skrevet 30. oktober 2019 #97 Skrevet 30. oktober 2019 51 minutter siden, Senil said: Det er ikke hva du har, men hva som er rundt deg. Så fremst du ikke bor langt inni en hule er du utsatt for all stråling verden gir, å det er mye. Ja, men jeg har tipset om Faraday-bur, og det var ikke ment som spøk. Tinnfoliehatter funker ikke, men et riktig konstruert Faraday-bur gjør det. Finnes sikkert DIY-anvisninger på nettet.
tdm900 Skrevet 30. oktober 2019 #98 Skrevet 30. oktober 2019 11 minutter siden, slask skrev: Det er ikke en sykdom. Det er skader forårsaket av mikrobølgestråling. Du får ikke sykdom av å slenge ræva i et bål. Du får brannskader og mulig tapt liv. Er du "heldig" får du bare plager for resten av livet. Ikke dermed sagt at man er garantert å få skader av stråling. Det kommer naturligvis av hva slags stråling, hvor mye, og hvor lenge. Om du har sett ett tvprogram hvor noen fikk ubehag kun av narrestreker på en skjerm (altså innbildning), så beviser ikke det at stråleplager/skader ikke eksisterer. Er du like lettlurt i hverdagen ellers også? Forstår du den økonomisk gevinsten det er å få kontrollen på det enorme telekom-markedet som ligger foran oss? Tenker du over lobbyvirksomheten som foregår for å få dette (5G f.eks) igjennom uten at helseproblemet får lage problemer? Forskning i dag er politisk og kontrollert av storfinans. Folkets rettigheter ønskes dit peppern gror pga profitt. Du har selvfølgelig ikke sett på seminar-videoen, det skjønner jeg. Ta en titt på presentasjonen til Trond Skaftnesmo, om korrupsjonen i det hele. Han har stor kunnskap om dette basert på fakta. God reise. Når det "lages stråling" som ikke finnes, men de som sto og så på PC'n ble uvel, av noe som ikke eksisterte, hvordan i huleste skal man kunne ta slike som dere seriøst? Det går bare ikke! Kom dere til psykolog og får orden i psyken deres! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå