T-Rex Skrevet 29. oktober 2019 #61 Skrevet 29. oktober 2019 1 hour ago, Sol70 said: Ja, kunne lett vært meg. Jeg har vært sensitiv for elektrisk lys i perioder, og reagerer negativt på wifi. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert på smartmåler, det har jeg klart å unngå til nå. Trist at folk velger å mobbe mennesker som har problemer nok fra før. Lurer på hva dere er redd for? Hvordan utgjør mennesker som er sensitive for stråling noen trussel? Og om de skulle innbille seg at de er sensitive, hva er problemet med det, må man mobbe dem for det? Og må man ha disse smartmålerne? Skulle tro det var liv og død om å gjøre å få installert dem. De utgjør den faren at andre kan tenke at det er helt greit å tro på engler og kommunikasjon med de døde og sånt. Og det kan være direkte skadelig for noen. Vi har et problem i samfunnet som går på at ekspertisen til fagpersoner underkjennes. Det er folk som ikke vil/ønsker å tro på at vi har en menneskeskapt klimaendring, det er folk som tror på åndemaning mot kreft osv. Hva som driver folk til å søke seg mot det alternative (altså det motsatte av vitenskap) aner jeg ikke, men jeg ser at det kan være en trussel mot samfunnet. 5
tdm900 Skrevet 29. oktober 2019 #62 Skrevet 29. oktober 2019 1 time siden, Sol70 skrev: Ja, kunne lett vært meg. Jeg har vært sensitiv for elektrisk lys i perioder, og reagerer negativt på wifi. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert på smartmåler, det har jeg klart å unngå til nå. Trist at folk velger å mobbe mennesker som har problemer nok fra før. Lurer på hva dere er redd for? Hvordan utgjør mennesker som er sensitive for stråling noen trussel? Og om de skulle innbille seg at de er sensitive, hva er problemet med det, må man mobbe dem for det? Og må man ha disse smartmålerne? Skulle tro det var liv og død om å gjøre å få installert dem. Er ikke redd for noe, det er bare så komisk at dere reagerer på noe som ikke har rot i virkeligheten. Og hun som er omtalt i artikkelen er redd for AMS måler, radiosignalene fra den, og en overvåking som er ikke eksisterende. Men mobiltlf, jo det har hun😂😂😂 Blir aldri klok på slike Du vet vel at ”sykdommen” det er snakk om, ikke har noen diagnose? 6
Sol-gull Skrevet 29. oktober 2019 #63 Skrevet 29. oktober 2019 21 minutter siden, tdm900 said: Er ikke redd for noe, det er bare så komisk at dere reagerer på noe som ikke har rot i virkeligheten. Og hun som er omtalt i artikkelen er redd for AMS måler, radiosignalene fra den, og en overvåking som er ikke eksisterende. Men mobiltlf, jo det har hun😂😂😂 Blir aldri klok på slike Du vet vel at ”sykdommen” det er snakk om, ikke har noen diagnose? Hvorfor er du så opptatt av å latterliggjøre meg? Er det din form for underholdning, eller føler du dette truende på noen måte? Bare lurer. 2
tdm900 Skrevet 29. oktober 2019 #64 Skrevet 29. oktober 2019 7 minutter siden, Sol70 skrev: Hvorfor er du så opptatt av å latterliggjøre meg? Er det din form for underholdning, eller føler du dette truende på noen måte? Bare lurer. Det er underholdning i seg selv med det dere ”plages”. For som jeg har sagt før, hadde dere blitt utsatt for en blindtest hadde dere strøket med glans. Det har vært forsøkt å gjøre, men ingen ville stille opp. Bare det synes jeg er alvorlig nok, til ikke å tro på deres påstander! 4
Okapi Skrevet 29. oktober 2019 #65 Skrevet 29. oktober 2019 10 minutter siden, Sol70 said: Hvorfor er du så opptatt av å latterliggjøre meg? Er det din form for underholdning, eller føler du dette truende på noen måte? Bare lurer. Det er nok litt fordi man ender opp med å bli litt oppgitt når rasjonell diskusjon ikke fører frem. De el-overfølsomme er selvdiagnostiserte, og svarer gjerne med "det er sant for meg" og linker til Youtube og blogger når de møter spørsmål. Når forskerne ikke finner noe, og blindtester gir nullresultat, møter man ofte påstander om at universitetene og legestanden er kjøpt og betalt. Og så har du sånne folk som slask, som tror på alt normale folk ikke tror på, og omvendt, som representant. 8
Sol-gull Skrevet 29. oktober 2019 #66 Skrevet 29. oktober 2019 3 minutter siden, tdm900 said: Det er underholdning i seg selv med det dere ”plages”. For som jeg har sagt før, hadde dere blitt utsatt for en blindtest hadde dere strøket med glans. Det har vært forsøkt å gjøre, men ingen ville stille opp. Bare det synes jeg er alvorlig nok, til ikke å tro på deres påstander! Just now, Okapi said: Det er nok litt fordi man ender opp med å bli litt oppgitt når rasjonell diskusjon ikke fører frem. De el-overfølsomme er selvdiagnostiserte, og svarer gjerne med "det er sant for meg" og linker til Youtube og blogger når de møter spørsmål. Når forskerne ikke finner noe, og blindtester gir nullresultat, møter man ofte påstander om at universitetene og legestanden er kjøpt og betalt. Og så har du sånne folk som slask, som tror på alt normale folk ikke tror på, og omvendt, som representant. Dere er ondskapsfulle mobbere og jeg gidder ikke dette her. 1
T-Rex Skrevet 29. oktober 2019 #67 Skrevet 29. oktober 2019 (endret) 19 minutter siden, Sol70 said: Hvorfor er du så opptatt av å latterliggjøre meg? Er det din form for underholdning, eller føler du dette truende på noen måte? Bare lurer. Ett mulig poeng til de strålingsbekymrete: Statens strålevern om 5G Det er ikke grunn til å bekymre seg for at 5G er helsefarlig utfra den kunnskapen vi sitter på i dag. Statens strålevern vil altså ikke helt utelukke at man i fremtiden kan komme til andre konklusjoner. Noe som definitivt diskrediterer de strålingsbekymrete: Se litt på hvem som liksom skal være fagpersoner som påpeker farene. Jeg vil hevde at disse er i avdelingen for pussige skruer. Det er her det latterlige kommer inn i bildet. Endret 29. oktober 2019 av T-Rex 3
Okapi Skrevet 29. oktober 2019 #68 Skrevet 29. oktober 2019 Just now, Sol70 said: Dere er ondskapsfulle mobbere og jeg gidder ikke dette her. For all del, det kan jo være du er inne på noe, men du må samtidig akseptere at dette har vært undersøkt opp og ned og fra alle vinkler i årevis. Da må du nesten akseptere at påstandene møtes med skepsis. Hvis den eneste responsen på tvil er "dere mobber!" blir det vanskelig å komme noe videre. Da havner du i samme kategorien som typen til Märtha, som svarte på faglig kritikk med beskyldninger om mobbing og rasisme. 2
Sol-gull Skrevet 29. oktober 2019 #69 Skrevet 29. oktober 2019 1 minutt siden, Okapi said: For all del, det kan jo være du er inne på noe, men du må samtidig akseptere at dette har vært undersøkt opp og ned og fra alle vinkler i årevis. Da må du nesten akseptere at påstandene møtes med skepsis. Hvis den eneste responsen på tvil er "dere mobber!" blir det vanskelig å komme noe videre. Da havner du i samme kategorien som typen til Märtha, som svarte på faglig kritikk med beskyldninger om mobbing og rasisme. Ikke en dritt som jeg sier vil på noen måte nå inn hos deg. Ditt narrativ er at jeg er psykisk syk, hvordan mener du jeg skal kunne slåss mot det? Du kommer ikke til å endre mening før myndighetene sier at plager av stråling er reelle, og det er ikke noe jeg kan gjøre noe med.
T-Rex Skrevet 29. oktober 2019 #70 Skrevet 29. oktober 2019 5 minutter siden, Sol70 said: Ikke en dritt som jeg sier vil på noen måte nå inn hos deg. Ditt narrativ er at jeg er psykisk syk, hvordan mener du jeg skal kunne slåss mot det? Du kommer ikke til å endre mening før myndighetene sier at plager av stråling er reelle, og det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Inntil myndighetene ser lyset, får du lage deg et Faraday-bur rundt senga. Da er du i det minste strålingsfri der. https://no.wikipedia.org/wiki/Faradays_bur 2
Okapi Skrevet 29. oktober 2019 #71 Skrevet 29. oktober 2019 48 minutter siden, Sol70 said: Ikke en dritt som jeg sier vil på noen måte nå inn hos deg. Ditt narrativ er at jeg er psykisk syk, hvordan mener du jeg skal kunne slåss mot det? Du kommer ikke til å endre mening før myndighetene sier at plager av stråling er reelle, og det er ikke noe jeg kan gjøre noe med. Mitt narrativ er at du ikke har møtt bevisbyrden. Du mener du lider av en sykdom, men når sykdommen ikke er anerkjent av fagfeltet, og du selv enten ikke kan eller ikke vil argumentere for hvorfor vi skal tro på deg, står vi jo litt fast. Jeg kan ikke vite om du lyver, om du er syk, eller om du sitter på kunnskap vi andre mangler, men enn så lenge kan jeg ikke si annet en at jeg ikke er overbevist. El-overfølsomhet burde jo være en smal sak å teste, synes du ikke? Har du noen forklaring på hvorfor det ikke lar seg påvise? 3
Sol-gull Skrevet 29. oktober 2019 #72 Skrevet 29. oktober 2019 50 minutter siden, Okapi said: Mitt narrativ er at du ikke har møtt bevisbyrden. Du mener du lider av en sykdom, men når sykdommen ikke er anerkjent av fagfeltet, og du selv enten ikke kan eller ikke vil argumentere for hvorfor vi skal tro på deg, står vi jo litt fast. Jeg kan ikke vite om du lyver, om du er syk, eller om du sitter på kunnskap vi andre mangler, men enn så lenge kan jeg ikke si annet en at jeg ikke er overbevist. El-overfølsomhet burde jo være en smal sak å teste, synes du ikke? Har du noen forklaring på hvorfor det ikke lar seg påvise? Hvorfor er det så viktig for deg å motbevise min opplevelse og mine erfaringer? Hva har det med deg å gjøre? Jeg forstår ikke hva du får ut av det? 1. Da jeg fikk mobiltelefon for første gang fikk jeg liksom "støt" av smerter i hånda når jeg holdt den. Jeg visste ingenting om stråling på den tiden, og dette gikk over etter kort tid. 2. Helt siden min første mobiltelefon har jeg hatt problemer med å holde den mot øret. Øret blir "kokt" og jeg blir svimmel og klarer ikke tenke. Dette skjedde aldri med fasttelefon. 3. Jeg har prøvd wifi hjemme hos meg selv, det er jo praktisk tenkte jeg. Men neida, svimmelhet og stikninger i kroppen, letthet i hodet og prikking ved tinningene er resultatet om jeg prøver. Smertene øker over tid, så dette er noe jeg ikke tar sjansen på. Jeg bruker heller ikke internett på mobil av samme grunn. 4. Jeg kjøpte en stor stasjoner Mac for noen år siden. Jeg måtte selge den fordi jeg fikk vondt i hodet og ble svimmel av å bruke den. Jeg kjøpte en laptop igjen, noe som funker fint. 5. Jeg får stikninger i kroppen om jeg sitter med laptopen på fanget. Jeg har derfor eksternt tastatur og mus som jeg ofte bruker for å få ekstra avstand til maskinen. 6. På mitt nærmeste tettsted var det en stund umulig for meg å sitte ved en PC. Jeg kunne sitte 5 minutter før jeg holdt på å forgå av svimmelhet og vondt i hodet. Så flyttet de PCene og problemet forsvant. Forstå det den som kan. 7. Jeg kan noen ganger merke om noen har trådløst nett hjemme. Jeg blir svimmel og lett i hodet, og ser meg rundt etter modemet, og joda det står på. Dette er ikke noe jeg tenker på når jeg går inn til noen, for jeg tror ikke automatisk at de alltid har modemet på (jeg slår det av hjemme). 8. Da jeg bodde i Oslo og tok T-banen, kunne jeg ikke lese der på grunn av lyset/strømmen ovenfra, det gjorde vondt i øynene. Jeg hørte derfor alltid på lydbøker på T-banen. 9. Jeg blir plaget av mye bråk, sigarettrøyk, parfyme, tåler ikke tilsetningsstoffer i mat, hvitt sukker, melkeprodukter eller gluten. Mange forstår heller ikke dette og tror at det er innbilning.
Embla82 Skrevet 30. oktober 2019 #73 Skrevet 30. oktober 2019 8 timer siden, Sol70 skrev: Hvorfor er det så viktig for deg å motbevise min opplevelse og mine erfaringer? Hva har det med deg å gjøre? Jeg forstår ikke hva du får ut av det? 1. Da jeg fikk mobiltelefon for første gang fikk jeg liksom "støt" av smerter i hånda når jeg holdt den. Jeg visste ingenting om stråling på den tiden, og dette gikk over etter kort tid. 2. Helt siden min første mobiltelefon har jeg hatt problemer med å holde den mot øret. Øret blir "kokt" og jeg blir svimmel og klarer ikke tenke. Dette skjedde aldri med fasttelefon. 3. Jeg har prøvd wifi hjemme hos meg selv, det er jo praktisk tenkte jeg. Men neida, svimmelhet og stikninger i kroppen, letthet i hodet og prikking ved tinningene er resultatet om jeg prøver. Smertene øker over tid, så dette er noe jeg ikke tar sjansen på. Jeg bruker heller ikke internett på mobil av samme grunn. 4. Jeg kjøpte en stor stasjoner Mac for noen år siden. Jeg måtte selge den fordi jeg fikk vondt i hodet og ble svimmel av å bruke den. Jeg kjøpte en laptop igjen, noe som funker fint. 5. Jeg får stikninger i kroppen om jeg sitter med laptopen på fanget. Jeg har derfor eksternt tastatur og mus som jeg ofte bruker for å få ekstra avstand til maskinen. 6. På mitt nærmeste tettsted var det en stund umulig for meg å sitte ved en PC. Jeg kunne sitte 5 minutter før jeg holdt på å forgå av svimmelhet og vondt i hodet. Så flyttet de PCene og problemet forsvant. Forstå det den som kan. 7. Jeg kan noen ganger merke om noen har trådløst nett hjemme. Jeg blir svimmel og lett i hodet, og ser meg rundt etter modemet, og joda det står på. Dette er ikke noe jeg tenker på når jeg går inn til noen, for jeg tror ikke automatisk at de alltid har modemet på (jeg slår det av hjemme). 8. Da jeg bodde i Oslo og tok T-banen, kunne jeg ikke lese der på grunn av lyset/strømmen ovenfra, det gjorde vondt i øynene. Jeg hørte derfor alltid på lydbøker på T-banen. 9. Jeg blir plaget av mye bråk, sigarettrøyk, parfyme, tåler ikke tilsetningsstoffer i mat, hvitt sukker, melkeprodukter eller gluten. Mange forstår heller ikke dette og tror at det er innbilning. Å bevise dine opplevelser og erfaringer har med alle å gjøre. Skal noe registreres og tas seriøst som diagnose så må man vite at det er reelt, og ikke psykisk/innbilning. Det har vært forsøkt påvist (om folk som sier de reagerer på stråling kan si når de er utsatt for stråling og ikke i en blindet test), og så langt har ingen klart det. Om du reagerer så sterkt som du sier så bør du melde deg som testperson. Det bør feks være enkelt å holde en mobil med noe rundt (papp feks så ingen ser om den er på) inntil øret ditt mange ganger, og så kan du si om den er på eller avslått. Gjør man det mange nok ganger får man tall på om du faktisk merker forskjell eller om det blir vill gjetning. Resultatet hadde blitt at dere hadde blitt tatt mer seriøst, fått rettigheter, og at det hadde blitt satt i gang mer forskning på temaet. Sånne tester har blitt forsøkt tidligere, med folk som har ment bastant at de merker såå stor forskjell på når de er utsatt på stråling og ikke. Men i blindtest har ingen klart å si forskjellen allikevel. Derfor er det mange som ikke tar dere seriøst. Det er ikke for å latterliggjøre. Jeg har en kronisk sykdom selv som det tok lang tid å påvise. Så jeg har stor medfølelse med alle som plages med noe man ikke får forståelse for. Og jeg vet at det er lett å omfavne en forklaring når man får den servert, fordi man vet noe er galt med kroppen og det er veldig frustrerende å ikke få hjelp. 5
Okapi Skrevet 30. oktober 2019 #74 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 8 hours ago, Sol70 said: Hvorfor er det så viktig for deg å motbevise min opplevelse og mine erfaringer? Hva har det med deg å gjøre? Jeg forstår ikke hva du får ut av det? Dette er et diskusjonsforum? Det er interessant å snakke om ting, lære nye ting, utfordre egne og andres egne ideer. Du kan like gjerne spørre hvorfor det er så viktig å lese om andres hverdag, jobbutfordringer eller PC-problemer. Kommer man med en ytring her, er liksom litt av poenget å få en respons, og det er opp til motparten hvorvidt den er kritisk eller støttende. Hvorfor er det så viktig for deg å beskylde folk om mobbing? Men sånn bortsett fra det: Fordi el-overfølsomme (ikke nødvendigvis deg, vet ikke hvilke krav du har) ofte forventer etter tilmed forlanger tilpasning fra samfunnet. De krever at kolleger, arbeidsgivere og, ja, strømleveranderer tar hensyn som ofte er dyre eller upraktiske. Da må man nesten vurdere hvorvidt dette er hensiktsmessig og berettiget, og for å gjøre det må man vurdere fenomenet kritisk. Quote 1. Da jeg fikk mobiltelefon for første gang fikk jeg liksom "støt" av smerter i hånda når jeg holdt den. Jeg visste ingenting om stråling på den tiden, og dette gikk over etter kort tid. 2. Helt siden min første mobiltelefon har jeg hatt problemer med å holde den mot øret. Øret blir "kokt" og jeg blir svimmel og klarer ikke tenke. Dette skjedde aldri med fasttelefon. 3. Jeg har prøvd wifi hjemme hos meg selv, det er jo praktisk tenkte jeg. Men neida, svimmelhet og stikninger i kroppen, letthet i hodet og prikking ved tinningene er resultatet om jeg prøver. Smertene øker over tid, så dette er noe jeg ikke tar sjansen på. Jeg bruker heller ikke internett på mobil av samme grunn. 4. Jeg kjøpte en stor stasjoner Mac for noen år siden. Jeg måtte selge den fordi jeg fikk vondt i hodet og ble svimmel av å bruke den. Jeg kjøpte en laptop igjen, noe som funker fint. 5. Jeg får stikninger i kroppen om jeg sitter med laptopen på fanget. Jeg har derfor eksternt tastatur og mus som jeg ofte bruker for å få ekstra avstand til maskinen. 6. På mitt nærmeste tettsted var det en stund umulig for meg å sitte ved en PC. Jeg kunne sitte 5 minutter før jeg holdt på å forgå av svimmelhet og vondt i hodet. Så flyttet de PCene og problemet forsvant. Forstå det den som kan. 7. Jeg kan noen ganger merke om noen har trådløst nett hjemme. Jeg blir svimmel og lett i hodet, og ser meg rundt etter modemet, og joda det står på. Dette er ikke noe jeg tenker på når jeg går inn til noen, for jeg tror ikke automatisk at de alltid har modemet på (jeg slår det av hjemme). 8. Da jeg bodde i Oslo og tok T-banen, kunne jeg ikke lese der på grunn av lyset/strømmen ovenfra, det gjorde vondt i øynene. Jeg hørte derfor alltid på lydbøker på T-banen. 9. Jeg blir plaget av mye bråk, sigarettrøyk, parfyme, tåler ikke tilsetningsstoffer i mat, hvitt sukker, melkeprodukter eller gluten. Mange forstår heller ikke dette og tror at det er innbilning. Her tror jeg du har misforstått litt. Jeg trenger ikke en liste over plagene dine. Igjen, opplevelsene er dine egne, og som jeg skrev angående hun tråden handler om, så fortjener du jo sympati rundt det. Problemet er ikke opplevelsene dine, men hva du mener forårsaker opplevelsene. Dette har blitt undersøkt igjen og igjen av leger og forskere, og man klarer rett og slett ikke påvise at fenomenet er reelt. Det typiske er et smertene oppstår når den selverklært overfølsomme ser en telefon, eller vet det står en router der. Hvis vedkommende ikke vet om dingsen, kjenner de ingenting. Hvis vedkommende ser dingsen og får inntrykk av at den står på, kommer smertene, selv når det i etterkant viser seg at det bare var et tomt plastskall. Så langt indikerer alt at dette handler om nocebo, ikke stråling. Det kan selvsagt være at du og alle de andre har helt rett, og at dette er et høyst reelt fenomen, men igjen, da er det en bevisbyrde der. Personlige anekdoter holder bare ikke. Hvis du geniunt ønsker å bli tatt på alvor, bør du akseptere dette, og heller bidra til forskning på området. Endret 30. oktober 2019 av Okapi 5
Gjest LÅBFOS Skrevet 30. oktober 2019 #75 Skrevet 30. oktober 2019 10 hours ago, Sol70 said: 9. Jeg blir plaget av mye bråk, sigarettrøyk, parfyme, tåler ikke tilsetningsstoffer i mat, hvitt sukker, melkeprodukter eller gluten. Mange forstår heller ikke dette og tror at det er innbilning. Det er rimelig anerkjent at disse tingene kan forårsake ubehag for folk, og det har også støtte i moderne forskning. Det kan ikke sammenlignes med kontroversene knyttet til stråling.
Nellena Skrevet 30. oktober 2019 #76 Skrevet 30. oktober 2019 Oi! Her var det mange som må ha vitenskapelige bevis for å ikke dømme noen nord og med. Men det er jo så mangt folk sliter med som ikke kan bevises. Jeg ser ikke bort ifra at noen er sensitive for ting flertallet ikke merker særlig til. For mennesker har jo ulik sensitivitet på ting, og noen blir jo påvirket av været og månefaser, mens andre ikke. Og endel diagnoser er ikke bevist årsak til. 2
Gjest Senil Skrevet 30. oktober 2019 #77 Skrevet 30. oktober 2019 Synes det er merkelig man ikke blir syk av all annen syråling, når en liten strømmåler er det som gjør en syk. Radiosignaler, tvsignaler, wifisignaler, 4g mm.
Embla82 Skrevet 30. oktober 2019 #78 Skrevet 30. oktober 2019 9 minutter siden, Nellena skrev: Oi! Her var det mange som må ha vitenskapelige bevis for å ikke dømme noen nord og med. Men det er jo så mangt folk sliter med som ikke kan bevises. Jeg ser ikke bort ifra at noen er sensitive for ting flertallet ikke merker særlig til. For mennesker har jo ulik sensitivitet på ting, og noen blir jo påvirket av været og månefaser, mens andre ikke. Og endel diagnoser er ikke bevist årsak til. Problemet med stråling er at det er så mange som går bastant ut og sier at de merker det med en gang de går inn i et rom og der er en mobil/wifi/etc i rommet. Samtidig er det laget testlokaler for dette, hvor folk til og med har vært velkommen til å øve seg før de er med på test. Og ingen ønsker å testes etter å ha vært der og forsøkt selv. Jeg har selv en kronisk sykdom og kan påvirkes av mye rart når jeg er dårlig. Men jeg kan ikke gå ut og si at jeg blir kjempedårlig av noe og merker det med en gang, og så ikke klare å skille det samme i en blindtest. 4
slask Skrevet 30. oktober 2019 #79 Skrevet 30. oktober 2019 16 hours ago, tdm900 said: Du bare ror deg unna, igjen! Ja jeg vet at det er en sammensatt sak at kreft oppstår i oss mennesker, men å bruke mobilsignaler/wifi som propaganda for at vi ikke skal ha det til hverdags, er jaggu meg alt for drøyt! Forstår du ikke det? At et tretimers seminar kom i stand, var jo noen hypokondere som satte i gang. Og de fikk Flydal til å holde foredrag, en som jeg over ikke tror på, og kommer aldri til å tro på! For hver og en av de, samt deg, vil dere aldri, ALDRI! kunne kjenne noen som helst forskjell på om det er noe som står, eller er slått av, av wifi/mobilmast/mobiltlf. Dere stryker med glans på en slik test "bruke mobilsignaler/wifi som propaganda" Forstår du sjøl hva du prøver å si? Jeg er veldig usikker på hva som menes. Det du skriver om seminaret er uansett useriøst, men helt i tråd med dine mange andre innlegg. At mange kan merke ubehag, stikking/prikking fra elektromagnetisk stråling er ikke ukjent og ikke noe jeg betviler. Det har uansett ikke av betydning når det er konstatert helsefarlig. Du legger så stor innsats i å snakke ned Flydal og strålefaren at man må lure på din agenda.
slask Skrevet 30. oktober 2019 #80 Skrevet 30. oktober 2019 (endret) 1 hour ago, Senil said: Synes det er merkelig man ikke blir syk av all annen syråling, når en liten strømmåler er det som gjør en syk. Radiosignaler, tvsignaler, wifisignaler, 4g mm. Komplisert materie. Forskjelige frekvenser, forskjellige avstander, forskjellig grad av eksponering. Radio og TV-signaler er ganske lange bølger, i motsetning til mikrobølge-land som omfatter wifi og mobil mm fra rundt 2 GHz og oppover til mange 10-talls Gigahertz. Alt av digitalt trådløst ligger i området der mikrobølge-spekteret starter... Hvordan vet du at folk ikke blir syke av "annen stråling"? Mange av de som har stor motstand mot AMS strømmåler har opplevd problemer med stråling fra andre enheter og således ikke ønsker tvangsmontering av en toveis radiosender som skal putre og gå hele tiden inne i hjemme deres. Det er svært forståelig at AMS får kraftig motbør. Er du interessert vil du lære masse av seminar-videoen. NB! Det er både norske og engelske presentasjoner. https://no.wikipedia.org/wiki/Elektromagnetisk_spekter Endret 30. oktober 2019 av slask
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå