Gå til innhold

Synes du synd på Hanne som lever uten strøm?

Anbefalte innlegg

Skrevet
35 minutter siden, Chantielle said:

Det er firmaer som har skodd seg godt på de som er engstelige for stråling,hun kan jo kontakte de å få hjelp.Synes ikke synd på henne,for meg høres det ut som om hun trenger hjelp innenfor helsevesenet.

Hva med Big Telecom?
Tror du ikke det dreier seg om penger og atter penger?
De fleste vil se på telekom, data og nett i dag som stort og omfattende, men sett ut fra hva som skal skje fremover med den nystartede 5G-galskapen, så har vi knapt sett toppen av isfjellet.
Det er et enormt marked som det kriges om nå, og folks helse spiller ingen rolle. Det gjelder å kapre sin andel av markedet.
De driter i om folk blir skadet av mikrobølgetåka.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 hours ago, Druid said:

AMS leseren sender forbruk pr time; målet med den er å levere data om forbruket gjennom dagen slik at man til enhver tid vet om det er kapasitet over nettet og kan justere de stedene man kan. Uten denne kunnskapen, måtte man kalkulere med at alle forbrukere bruke maks strøm hele tiden, og bygge ut i forhold til dette. Vi må fortsatt bygge ut, men med AMS er ikke problemet så akutt som det ellers ville vært. Dermed vil økningen på nettleien være mindre framover.    

Avlesningen du gjorde før, handlet kun om fakturering.  

Men den holder kontakt med sitt trådløse nettverk absolutt hele tiden.
Akkurat som wifi-nettet i et hvert hjem, det pulserer og summer hele tiden, helt uavhengig av datamengden, men strålingen endres når det sendes data så klart.

Skrevet
17 minutter siden, slask skrev:

Hva med Big Telecom?
Tror du ikke det dreier seg om penger og atter penger?
De fleste vil se på telekom, data og nett i dag som stort og omfattende, men sett ut fra hva som skal skje fremover med den nystartede 5G-galskapen, så har vi knapt sett toppen av isfjellet.
Det er et enormt marked som det kriges om nå, og folks helse spiller ingen rolle. Det gjelder å kapre sin andel av markedet.
De driter i om folk blir skadet av mikrobølgetåka.

Alle tjener/ønsker å tjene penger.

Skrevet (endret)
44 minutter siden, Chantielle said:

Alle tjener/ønsker å tjene penger.

Alle trenger noe å leve av, men det skal ikke skje med kynisk maktbruk ovenfor et folk som ikke ønsker det som tvinges inn.
Når man vet at det er helsefare involvert, som ikke kommuniseres ut til de fleste det gjelder, så blir det ekstra feil at noen skal tjene seg søkkrike på det.

Endret av slask
Skrevet
35 minutter siden, slask skrev:

Men den holder kontakt med sitt trådløse nettverk absolutt hele tiden.
Akkurat som wifi-nettet i et hvert hjem, det pulserer og summer hele tiden, helt uavhengig av datamengden, men strålingen endres når det sendes data så klart.

AMS vil typisk sende mindre bakgrunnsinformasjon enn en standard mobiltelefon. Du kan sikkert ha enkelte enheter som ligger i grenseland mellom ustabile celler, men stort sett vil den logge seg til en celle og fortsette å probe denne og sende på denne påloggingen, mens en mobil typisk vil bevege seg mellom celler, hvilket naturlig nok øker datamengden. 

Det er litt ulikt hvordan de ulike AMS'ene er utviklet, de er ikke like, men men det enkleste er å ha den gående. Men denne påkoblingen fører ikke til noe radiosending i seg selv. Mobilnettet er designet for minst mulig radiosignal siden dette koster batteri, og det at du putter en mobil på fastnettet, betyr ikke at du trenger mer radiotransaksjoner for nettet.

Dette er i motsettning til WIFI nettet ditt, som på langt nær er designet for å spare strøm, og som derfor bruker mange ulike teknikker for å tilfredstille det behovet det skal dekke :Båndbredde og områdedekning. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
19 minutter siden, Druid said:

AMS vil typisk sende mindre bakgrunnsinformasjon enn en standard mobiltelefon. Du kan sikkert ha enkelte enheter som ligger i grenseland mellom ustabile celler, men stort sett vil den logge seg til en celle og fortsette å probe denne og sende på denne påloggingen, mens en mobil typisk vil bevege seg mellom celler, hvilket naturlig nok øker datamengden. 

Det er litt ulikt hvordan de ulike AMS'ene er utviklet, de er ikke like, men men det enkleste er å ha den gående. Men denne påkoblingen fører ikke til noe radiosending i seg selv. Mobilnettet er designet for minst mulig radiosignal siden dette koster batteri, og det at du putter en mobil på fastnettet, betyr ikke at du trenger mer radiotransaksjoner for nettet.

Dette er i motsettning til WIFI nettet ditt, som på langt nær er designet for å spare strøm, og som derfor bruker mange ulike teknikker for å tilfredstille det behovet det skal dekke :Båndbredde og områdedekning. 

Det du sier om hvor mye en AMS Smartmåler sender er helt feil, så jeg antar at du bare gjetter, med mindre du bevisst sprer feil info.
Her er norsk foredrag med fagmann, Jostein Ravndal, som dokumenterte at både myndigheter og nettselskapet bedrev VILLEDNING om strålingen.
Edit: Rettet "telekom-selskap" til "nett-selskap".

Videoen er to-delt, men skal starte der den aktuelle presentasjonen begynner.

Fra videoen, eksempel fra måling av Aidon-måler:
Pulstog 1,2-1,5 ganger pr sek.
Dvs 4200-5400 ganger pr time.
Praktisk talt kontinuerlig.
Som du skjønner spiller det ingen rolle om det ikke sendes strømdata, hvis måler-nettverket likevel sender tusenvis av pulser i timen.

Endret av slask
Skrevet
11 minutter siden, slask skrev:

Det du sier om hvor mye en AMS Smartmåler sender er helt feil, så jeg antar at du bare gjetter, med mindre du bevisst sprer feil info.
Her er norsk foredrag med fagmann, Jostein Ravndal, som dokumenterte at både myndigheter og nettselskapet bedrev VILLEDNING om strålingen.
Edit: Rettet "telekom-selskap" til "nett-selskap".

Videoen er to-delt, men skal starte der den aktuelle presentasjonen begynner.

Jeg kjenner ikke til det systemet som han sikter til, men meshnett vil være totalt ubrukelig i store deler av  Norsk infrastruktur, så det må bety feilkonfigurasjon. Jeg bor i ett annet område, der man bruker andre typer enhet og kjenner kun til denne.  

Skrevet
52 minutter siden, Druid said:

Jeg kjenner ikke til det systemet som han sikter til, men meshnett vil være totalt ubrukelig i store deler av  Norsk infrastruktur, så det må bety feilkonfigurasjon. Jeg bor i ett annet område, der man bruker andre typer enhet og kjenner kun til denne.  

Rart siden det har vært snakket om meshnett rundt AMS helt siden det kom.

Skrevet

Ja det gjør jeg. Det er slitsomt å leve uten strøm.

Men jeg ser jo mest på det som et psykiatritilfelle, for å være helt ærlig.

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, slask skrev:

Det er du som sprer feil info! Når skal du innse det?

• Liker 3
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Hva søren er det hun er så redd for? Tror hun strømselskapet skal bruke dataen hennes til noe? Hvor spennende strømforbruk har hun?

Skrevet

Hahaha.... nei! «Syk av stråling» sitter i hodet

• Liker 1
Gjest Villfisker
Skrevet

Jeg syns det er leit at folk ikke kan få bestemme sånt selv. Hadde valgt å nekte jeg også, om jeg kunne tatt det valget nå. Fordi jeg mener man må få bestemme selv. Får være grenser for hvor mye unødvendige påtvungne ting vi skal finne oss i. 

Skrevet

Hanne er gal i hodet, ikke kroppen. Hun trenger hjelp

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, tdm900 said:

Det er du som sprer feil info! Når skal du innse det?

Selvfølgelig "sprer jeg feil" når du alltid (alltid!) ignorerer info som henger rett foran øynene dine.
Det går ikke an å være så dum, så du kverulerer åpenbart helt bevisst.
Men jeg er vant til det.
Folk troller og kverulerer til den store gullmedalje i alle kanaler.
Videoklippet i innlegg 46 over her viser at du tar feil, men det er vel sånn du liker å fremstå.

Skrevet
5 timer siden, slask skrev:

Selvfølgelig "sprer jeg feil" når du alltid (alltid!) ignorerer info som henger rett foran øynene dine.
Det går ikke an å være så dum, så du kverulerer åpenbart helt bevisst.
Men jeg er vant til det.
Folk troller og kverulerer til den store gullmedalje i alle kanaler.
Videoklippet i innlegg 46 over her viser at du tar feil, men det er vel sånn du liker å fremstå.

Kan du vise til konkrete sykdomstilfeller som knyttes direkte opp mot mobil/wifi signaler? For hver gang jeg ber deg komme med svar på dette spørsmålet blir du stille. Hvor det? Er ikke det fordi slike sykdoms tilfeller ikke finnes? Det burde ærlig talt ikke være så forbanna vanskelig å finne opplysninger om det! Men du er så forskrudd oppi skallen din at du ikke klarer å se forbi og finne ut at signalene ikke er farlige! 

• Liker 3
Skrevet

Innleggene over, for ikke å snakke om signaturen, illustrerer vel situasjonen ganske godt, egentlig. Det er ganske typisk at de som tror strømmålere og mobiltelefoner gjør deg syk, også tror jorda er flat, 9/11 var false flag, big pharma undertrykker de stakkars homøopatene og at global oppvarming er en kinesisk konspirasjon for å ødelegge vestlig økonomi. Det er jo ikke egentlig et argument mot noen av tingene, sånn i seg selv, men det er påfallende.

• Liker 5
Skrevet (endret)
11 hours ago, tdm900 said:

Kan du vise til konkrete sykdomstilfeller som knyttes direkte opp mot mobil/wifi signaler? For hver gang jeg ber deg komme med svar på dette spørsmålet blir du stille. Hvor det? Er ikke det fordi slike sykdoms tilfeller ikke finnes? Det burde ærlig talt ikke være så forbanna vanskelig å finne opplysninger om det! Men du er så forskrudd oppi skallen din at du ikke klarer å se forbi og finne ut at signalene ikke er farlige! 

Nei, jeg blir aldri stille. Jeg svarer deg hver gang.
Det er veldig vanskelig å påvise i hverdagen hva som forårsaker et gitt sykdomstilfelle.
Det er kanskje ikke noe alle er klar over, men si du får kreftdiagnose i et organ. Du får aldri vite årsaken, men du får en behandlingsplan, gjerne strålebehandling eller kjemoterapi.

Årsaken til kreften kan være kosthold, røyking, stråling, forgiftning, at du har inntatt farlige stoffer eller vært utsatt for forskjellige kjemiske produkter osv. Gjerne en kombinasjon. Men ingen sier med sikkerhet hva som var årsaken. Forstår du dette?

Når det har dukket opp et hav med varslere fra forskjellige fagmiljøer, om at stråling og ikke minst 5G (og 4G) er farlig ut fra et lengre perspektiv, så burde det ringe noen bjeller i ditt hode også. Ikke forsøke etter beste evne å feie det under teppe med patetiske korte utsagn.

Akkurat som med kreft, så vet du ofte ikke noe om det før du har diagnosen.
Vi vet at mikrobølgestråling skader ved langtidseksponering og vi vet at ved høyere frekvenser er verre (ikke begynn å dra inn lysbølger da, som noen morsomme forsøker å blande inn. Det er langt høyere frekvenser som kroppen tåler veldig bra, med unntak av visse frekvenser som røntgen, gamma....

Du må slutte å ignorere at jeg har svart deg gang på gang.
Spørsmålet du stiller er på feil premiss, derfor får du naturligvis ikke svaret du "ønsker deg".
Forskning viser med hauger og lass av rapporter at slik stråling er farlig og de senere årene har strålingen i vårt moderne liv økt vanvittig med så mange enheter rundt oss til enhver tid

Da mobilen ble allemannseie på tidlig 90-tall var det mobilen alene man fokuserte på.
I dag er det hundrevis av enheter rundt oss hele tiden, samt huset, arbeidsplassen, transportmidler, kjøpesenteret og gatene.

Tror du at et 3-timers seminar om strålefare kommer i stand for moro skyld?
Nei, det er fordi fagfolk har reagert og konstatert at Strålevernet og helsemyndighetene ikke fungerer og da må man få massene med seg i forståelsen - informere - lære opp.
Det påvirker dessuten ikke bare mennesker, men dyr, insekter, planter osv.
Hvis vi lar profitt-kjempene styre dette på egenhånd, så blir det en helsekatastrofe.

Seminaret som var i Oslo på lørdag, link på forrige side.
5G – helse og miljø. 6 utfordrende foredrag på Litteraturhuset 26/10-19
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1319686-synes-du-synd-på-hanne-som-lever-uten-strøm/?do=findComment&comment=24260205

Endret av slask
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, slask skrev:

Nei, jeg blir aldri stille. Jeg svarer deg hver gang.
Det er veldig vanskelig å påvise i hverdagen hva som forårsaker et gitt sykdomstilfelle.
Det er kanskje ikke noe alle er klar over, men si du får kreftdiagnose i et organ. Du får aldri vite årsaken, men du får en behandlingsplan, gjerne strålebehandling eller kjemoterapi.

Årsaken til kreften kan være kosthold, røyking, stråling, forgiftning, at du har inntatt farlige stoffer eller vært utsatt for forskjellige kjemiske produkter osv. Gjerne en kombinasjon. Men ingen sier med sikkerhet hva som var årsaken. Forstår du dette?

Når det har dukket opp et hav med varslere fra forskjellige fagmiljøer, om at stråling og ikke minst 5G (og 4G) er farlig ut fra et lengre perspektiv, så burde det ringe noen bjeller i ditt hode også. Ikke forsøke etter beste evne å feie det under teppe med patetiske korte utsagn.

Akkurat som med kreft, så vet du ofte ikke noe om det før du har diagnosen.
Vi vet at mikrobølgestråling skader ved langtidseksponering og vi vet at ved høyere frekvenser er verre (ikke begynn å dra inn lysbølger da, som noen morsomme forsøker å blande inn. Det er langt høyere frekvenser som kroppen tåler veldig bra, med unntak av visse frekvenser som røntgen, gamma....

Du må slutte å ignorere at jeg har svart deg gang på gang.
Spørsmålet du stiller er på feil premiss, derfor får du naturligvis ikke svaret du "ønsker deg".
Forskning viser med hauger og lass av rapporter at slik stråling er farlig og de senere årene har strålingen i vårt moderne liv økt vanvittig med så mange enheter rundt oss til enhver tid

Da mobilen ble allemannseie på tidlig 90-tall var det mobilen alene man fokuserte på.
I dag er det hundrevis av enheter rundt oss hele tiden, samt huset, arbeidsplassen, transportmidler, kjøpesenteret og gatene.

Tror du at et 3-timers seminar om strålefare kommer i stand for moro skyld?
Nei, det er fordi fagfolk har reagert og konstatert at Strålevernet og helsemyndighetene ikke fungerer og da må man få massene med seg i forståelsen - informere - lære opp.
Det påvirker dessuten ikke bare mennesker, men dyr, insekter, planter osv.
Hvis vi lar profitt-kjempene styre dette på egenhånd, så blir det en helsekatastrofe.

Seminaret som var i Oslo på lørdag, link på forrige side.
5G – helse og miljø. 6 utfordrende foredrag på Litteraturhuset 26/10-19
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1319686-synes-du-synd-på-hanne-som-lever-uten-strøm/?do=findComment&comment=24260205

Du bare ror deg unna, igjen! Ja jeg vet at det er en sammensatt sak at kreft oppstår i oss mennesker, men å bruke mobilsignaler/wifi som propaganda for at vi ikke skal ha det til hverdags, er jaggu meg alt for drøyt! Forstår du ikke det?

At et tretimers seminar kom i stand, var jo noen hypokondere som satte i gang. Og de fikk Flydal til å holde foredrag, en som jeg over ikke tror på, og kommer aldri til å tro på! For hver og en av de, samt deg, vil dere aldri, ALDRI! kunne kjenne noen som helst forskjell på om det er noe som står, eller er slått av, av wifi/mobilmast/mobiltlf. Dere stryker med glans på en slik test :) 

• Liker 5
Skrevet

Ja, kunne lett vært meg. Jeg har vært sensitiv for elektrisk lys i perioder, og reagerer negativt på wifi. Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert på smartmåler, det har jeg klart å unngå til nå. Trist at folk velger å mobbe mennesker som har problemer nok fra før. Lurer på hva dere er redd for? Hvordan utgjør mennesker som er sensitive for stråling noen trussel? Og om de skulle innbille seg at de er sensitive, hva er problemet med det, må man mobbe dem for det? Og må man ha disse smartmålerne? Skulle tro det var liv og død om å gjøre å få installert dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...