this_is_she Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 https://www.tv2.no/nyheter/10939595/
feebee Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 Nah. Høres flott ut. Sånn var det å vokse opp midt i skogen slik jeg gjorde, var alltid er par uker uten strøm over vinteren. Deilig. 1
Gjest Made4u Skrevet 27. oktober 2019 #3 Skrevet 27. oktober 2019 Nei! Selvvalgt og bare tåpelig av henne, hun sier hun ikke tåler stråling, men mobil har hun (selvimotsigende som det er).
Tough cookie Skrevet 27. oktober 2019 #5 Skrevet 27. oktober 2019 Ja det er synd på henne og hun har ikke valgt det selv. Hun har blitt dårlig av ams måleren og det er ikke noe hun har valgt selv! 3
GammelKaktus Skrevet 27. oktober 2019 #6 Skrevet 27. oktober 2019 2 minutter siden, Anne 69 skrev: Ja det er synd på henne og hun har ikke valgt det selv. Hun har blitt dårlig av ams måleren og det er ikke noe hun har valgt selv! Slik jeg forstår det så kan de som mener de ikke tåler denne "strålingen" få attest fra lege eller psykolog og så slipper de at måleren står på, så da kan hun vel bare få gjort det så har hun strøm igjen. 9
Tough cookie Skrevet 28. oktober 2019 #7 Skrevet 28. oktober 2019 (endret) 20 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Slik jeg forstår det så kan de som mener de ikke tåler denne "strålingen" få attest fra lege eller psykolog og så slipper de at måleren står på, så da kan hun vel bare få gjort det så har hun strøm igjen. Det er ikke så enkelt, for flere og flere strømselskap gir blanke blaffen i legeerklæringer, og du blir bøtelagt med mange tusen kroner hvis du ikke lar elektrikeren montere strømmåleren. Endret 28. oktober 2019 av Anne 69 1
GammelKaktus Skrevet 28. oktober 2019 #8 Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, Anne 69 skrev: Det er ikke så enkelt, for flere og flere strømselskap gir blanke blaffen i legeerklæringer, og du blir bøtelagt med mange tusen kroner hvis du ikke lar elektrikeren montere strømmåleren. Ja, men slik jeg forstår det så kan De slå den av, slik at den ikke gir eller mottar signaler. 3
Tough cookie Skrevet 28. oktober 2019 #10 Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Ja, men slik jeg forstår det så kan De slå den av, slik at den ikke gir eller mottar signaler. De kan ikke slå den av, du kan selv fjerne et kort inne i ams måleren som er det som sender signaler, og så kan du sette inn kortet en gang eller to i måneden slik at måleren får sendt resultater inn til strømselskapet. For å klare å fjerne det kortet inne i ams måleren som sender ut signaler, må du ha kunnskap om hvordan måleren fungerer og klare å åpne den, og det er ikke så lett men jeg vet folk som har gjort det.
GammelKaktus Skrevet 28. oktober 2019 #11 Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, Anne 69 skrev: De kan ikke slå den av, du kan selv fjerne et kort inne i ams måleren som er det som sender signaler, og så kan du sette inn kortet en gang eller to i måneden slik at måleren får sendt resultater inn til strømselskapet. For å klare å fjerne det kortet inne i ams måleren som sender ut signaler, må du ha kunnskap om hvordan måleren fungerer og klare å åpne den, og det er ikke så lett men jeg vet folk som har gjort det. Men da for de gjøre det da hvis det er så viktig. 3
Tough cookie Skrevet 28. oktober 2019 #12 Skrevet 28. oktober 2019 (endret) 4 minutter siden, snoren skrev: Hvorfor skal man synes synd på hun? Fordi hun får fysiske plager av ams måleren, og har ikke noe annet valg enn å leve uten strøm siden strømselskapet har stengt strømmen fordi hun nektet installasjon av ams måler. Endret 28. oktober 2019 av Anne 69
Brunello Skrevet 28. oktober 2019 #13 Skrevet 28. oktober 2019 28 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Slik jeg forstår det så kan de som mener de ikke tåler denne "strålingen" få attest fra lege eller psykolog og så slipper de at måleren står på, så da kan hun vel bare få gjort det så har hun strøm igjen. Det er nok flest som trenger melding fra psykolog. For stort sett er det ikke medisinsk relatert at folk ikke vil ha målere. 33
GammelKaktus Skrevet 28. oktober 2019 #14 Skrevet 28. oktober 2019 Akkurat nå, Brunello skrev: Det er nok flest som trenger melding fra psykolog. For stort sett er det ikke medisinsk relatert at folk ikke vil ha målere. Det tror jeg og.😏 13
jabx Skrevet 28. oktober 2019 #15 Skrevet 28. oktober 2019 4 timer siden, this_is_she skrev: https://www.tv2.no/nyheter/10939595/ Nei. Hun kan bare ha det så godt. 6
snoren Skrevet 28. oktober 2019 #16 Skrevet 28. oktober 2019 11 minutter siden, Anne 69 skrev: Fordi hun får fysiske plager av ams måleren, og har ikke noe annet valg enn å leve uten strøm siden strømselskapet har stengt strømmen fordi hun nektet installasjon av ams måler. Da kan hun gå til fastlegen sin og be om en utredning slik at hun får en diagnose og søke om midler fra nav til å sette opp et annet system 3
tdm900 Skrevet 28. oktober 2019 #17 Skrevet 28. oktober 2019 (endret) 3 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Ja, men slik jeg forstår det så kan De slå den av, slik at den ikke gir eller mottar signaler. Hvor har du det fra? Hun trenger en klar tale fra noen som kan fortelle henne nøyaktig hvor lite farlig den er. Endret 28. oktober 2019 av tdm900 6
LivetErEnLek Skrevet 28. oktober 2019 #18 Skrevet 28. oktober 2019 Det er ikke bare pga stråling hun ikke vil ha den måleren.... "Hanne Varildbakken ønsker imidlertid ikke en AMS-måler selv uten kommunikasjonsmodul. Hun stoler ikke på at det ikke lagres opplysninger om hennes forbruksmønster som kan hentes ut av nettselskapet under avlesing av måleren." Synes ikke synd på henne en plass. 30
Gjest Embryo Skrevet 28. oktober 2019 #19 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg synes synd på folk som har innbilte sykdommer, det er jo en sykdom i seg selv. Er veldig spent på hva hun gjør når det i vinter koker ned til et valg mellom å fryse ihjel eller leve og kjenne på el-sensitiviteten.
youcancallmejune Skrevet 28. oktober 2019 #20 Skrevet 28. oktober 2019 Ja, for selv om jeg ikke kjenner Hanne sier erfaring meg at mennesker som mener de får symptomer av strøm eller mobil og frykter overvåking i en sånn grad at de heller velger et liv uten strøm(i vinterlandet Norge) sliter med psykisk sykdom. 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå