AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Vi er på utkikk etter en bilstol nummer to som kommer til å brukes innimellom bare. Aller helst en som er uten base og kanskje uten isofix. Den vil kun bli brukt på korte bilturer til og fra hjem-kjøpesenter (6min), matbutikken osv. Derfor skal det være en som lett kan tas ut og inn. Beltemontering. barnet er 13 måneder og 11 kg. anbefalinger? til vanlig har vi en fra cybex med isofixbase, men trenger en i bil nummer to. Anonymkode: 15897...d6e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er på utkikk etter en bilstol nummer to som kommer til å brukes innimellom bare. Aller helst en som er uten base og kanskje uten isofix. Den vil kun bli brukt på korte bilturer til og fra hjem-kjøpesenter (6min), matbutikken osv. Derfor skal det være en som lett kan tas ut og inn. Beltemontering. barnet er 13 måneder og 11 kg. anbefalinger? til vanlig har vi en fra cybex med isofixbase, men trenger en i bil nummer to. Anonymkode: 15897...d6e Her kan vi anbefale deg en hvilken som helst stol. Så går du og kjøper anbefalt stol, men den passer ikke til bilen eller barnet som skal bruke stolen. Forstår du? Du må opplyse til dem som skal hjelpe deg om hvilken biler du har, og prøvesitte barnet ditt i stolen. Vi kan anbefale deg en stol, den kan passe fint i den ene bilen din, men være ubrukelig i den andre bilen. Slik kan vi holde på.... Det neste jeg vil påpeke overfor deg og alle andre er; å skulle ha en rimeligere og enklere stol fordi den skal brukes lite, det er å tenke feil. Du vet nemlig ikke hvem du møter når du er ute og kjører bil. Ruskjørere, eldre og mange andre kan kjøre hvor som helst når som helst selv om de og mange andre ikke er skikket til å kjøre bil. Det jeg vil frem til er at du bør gå for det beste uansett om bilstolen skal brukes litt, litt mye eller veldig mye. Sikkerhet skal man nemlig ikke ta lett på. Konsekvensene kan bli alvorlig stygge. Så ta deg en tur til butikken som selger stoler og be dem veilede deg og prøv anbefalt stol i bilen med barnet oppi, før kjøp. Anonymkode: bf1a9...35b 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #3 Skrevet 27. oktober 2019 Hva legger du i base? De fleste stol nr 2 har innebygd base. Om ungen passer er two way verdt å sjekke. Visstnok enkel å flytte mellom biler Anonymkode: efcfd...98c 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #4 Skrevet 27. oktober 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her kan vi anbefale deg en hvilken som helst stol. Så går du og kjøper anbefalt stol, men den passer ikke til bilen eller barnet som skal bruke stolen. Forstår du? Du må opplyse til dem som skal hjelpe deg om hvilken biler du har, og prøvesitte barnet ditt i stolen. Vi kan anbefale deg en stol, den kan passe fint i den ene bilen din, men være ubrukelig i den andre bilen. Slik kan vi holde på.... Det neste jeg vil påpeke overfor deg og alle andre er; å skulle ha en rimeligere og enklere stol fordi den skal brukes lite, det er å tenke feil. Du vet nemlig ikke hvem du møter når du er ute og kjører bil. Ruskjørere, eldre og mange andre kan kjøre hvor som helst når som helst selv om de og mange andre ikke er skikket til å kjøre bil. Det jeg vil frem til er at du bør gå for det beste uansett om bilstolen skal brukes litt, litt mye eller veldig mye. Sikkerhet skal man nemlig ikke ta lett på. Konsekvensene kan bli alvorlig stygge. Så ta deg en tur til butikken som selger stoler og be dem veilede deg og prøv anbefalt stol i bilen med barnet oppi, før kjøp. Anonymkode: bf1a9...35b Bil nummer to er en kiten Auris med lite plass, derav grunnen til at den brukes lite. Pris er ikke vesentlig. Helt enig i det du skriver i det punktet. jeg ønsker anbefalinger til ulike typer da det er veldig langt til nærmeste babybutikk og de har dårlig utvalg. Greit å forhøre seg litt on ulike alternativ. Vi kommer til å reise til Oslo snart og da kjøper vi en med på vei tilbake. Anonymkode: 15897...d6e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #5 Skrevet 27. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva legger du i base? De fleste stol nr 2 har innebygd base. Om ungen passer er two way verdt å sjekke. Visstnok enkel å flytte mellom biler Anonymkode: efcfd...98c Base som må ha støtte i gulvet og tung «understell». hva er two way? Ikke hørt om. Anonymkode: 15897...d6e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #6 Skrevet 27. oktober 2019 Cybex cloud Q. Anonymkode: 5e0bd...c58
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #7 Skrevet 27. oktober 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Base som må ha støtte i gulvet og tung «understell». hva er two way? Ikke hørt om. Anonymkode: 15897...d6e Britax Two Way Grei og nett stol om man trenger å ta den med seg. Men ikke den enkleste å montere eller klare å få til å stå godt. Heller ikke den mest komfortable, særlig for de minste. Støtteben har de aller fleste nr 2 stoler(Dog ikke Two Way, den må lenes mot framsete eller dashbord). Anonymkode: 39d76...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #8 Skrevet 27. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bil nummer to er en kiten Auris med lite plass, derav grunnen til at den brukes lite. Pris er ikke vesentlig. Helt enig i det du skriver i det punktet. jeg ønsker anbefalinger til ulike typer da det er veldig langt til nærmeste babybutikk og de har dårlig utvalg. Greit å forhøre seg litt on ulike alternativ. Vi kommer til å reise til Oslo snart og da kjøper vi en med på vei tilbake. Anonymkode: 15897...d6e Ville sjekket ut Britax Maxway plus, Evt Axkid Minikid, men ville da ventet til de kommer med ny versjon om ikke lenge. Ville tatt en tur til Babybanden(på Skøyen) De er veldig greie når det kommer til å få prøve bilstol i bilen. Anonymkode: 39d76...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #9 Skrevet 27. oktober 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Cybex cloud Q. Anonymkode: 5e0bd...c58 Var vel stol i neste gruppe HI var ute etter.... Anonymkode: 39d76...9bd 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #10 Skrevet 28. oktober 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Base som må ha støtte i gulvet og tung «understell». hva er two way? Ikke hørt om. Anonymkode: 15897...d6e Utenom two way må du enten ha støtteben eller isofix. Men two way krever at du bruker forsetet til støtte og du kan ikke flytte på det. Jeg ville meldt meg inn i bilstolgruppene på face. Tror du trenger en god innføring. Anonymkode: efcfd...98c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå