Gå til innhold

Kryssforhør om kjæresten min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en familie hvor mor og søster er over gjennomsnittet opptatt av fasade. Har allerede laget noen tråder om akkurat det temaet her inne.. Det som betyr noe for dem er utdanning, jobb, merker og utseende. 

Jeg har nå hatt kjæreste i ett år og har holdt dette hemmelig for familien min, fordi jeg vet at moren og søsteren min aldri vil godta han. Min kjæreste og jeg har nemlig en ting til felles: han er uføretrygdet. Dette vet jeg at moren og søsteren min aldri vil godta. De er opptatt av at den jeg finner skal ha hus, god jobb, båt og penger. 

Kjæresten min har vært veldig oppgitt over at jeg ikke har kunnet dele noen bilder av han eller at jeg er i et forhold på Facebook. Jeg har fortalt han om hvordan de er. For min kjærestes skyld så har jeg publisert bilder og at jeg er i et forhold på Facebook. Men dette får jeg virkelig svi for nå og jeg savner tiden hvor familien min ikke visste at jeg har kjæreste.

Det er spørsmål, på spørsmål med spørsmål om min kjæreste så fort jeg er med familien. Det er alle slags spørsmål, idag ble jeg til og med spurt om han veide over eller under hundre kilo?! Angående hva han gjør så har jeg til og med løyet om at han er i jobb fordi jeg vet de vil si jeg skal kutte han ut så fort jeg sier han er ufør. Selv om jeg selv er ufør! Jeg vet han aldri vil bli godtatt av moren og søsteren min! 

Det verste er at det ikke nytter å vri samtalen over på noe annet enn kjæresten min, da bare ler de og sier på «spøk» at de vil fortsette avhøret! 

Jeg blir så oppgitt og ikke minst sliten av hvordan de holder på! 

Anonymkode: f5e9e...0fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du må lære deg å ignorere. Lat som du ikke hører de. Ørepropper i ørene og øynene i telefonen feks. 

Anonymkode: bfa43...ffc

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du må lære deg å ignorere. Lat som du ikke hører de. Ørepropper i ørene og øynene i telefonen feks. 

Anonymkode: bfa43...ffc

Har prøvd dette, men det funker dessverre ikke. De er veldig PÅ meg. 

Ts

Skrevet

Tror jeg hadde trukket meg unna dersom noen hadde oppført seg slik mot meg angående kjæresten min. Hadde selvfølgelig forklart på forhånd at jeg ikke orker at jeg blir forhørt hver gang vi møtes. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner familien din (jeg er litt sånn selv), men her må du være en god kjæreste.

Fortell familien din om han, og så presenter han. Hvis de ikke liker han, så får bare det være. Dere har vært sammen i ett år, så det er tydelig at noe her fungerer. Kanskje de vil se det, og se at han er bra for deg - selv om at han ikke kan forsørge seg selv.

Jeg hadde aldri ofret kjæresten min sin selvfølelse på grunn av dette. Du hadde mest sannsynligvis blitt såret hvis det var motsatt.

• Liker 2
Skrevet

Introduserer han for familien. Ein gong, ta han aldri med tilbake. Ikkje før dei har akseptert han og ditt valg. 

Anonymkode: c7aa6...4f5

Skrevet

Kjæresten din må jo ha en engels tålmodighet som holder ut i et forhold med en som skammer seg over ham og ikke vil være bekjent av ham. Hvorfor er det så viktig for deg hva familien din mener at du heller vil holde ham skjult enn å stå opp for ham og forholdet deres? Hvordan ser du for deg at dette skal fungere på sikt - partneren din og familien din skal aldri møtes eller omgås, og du skal fortelle stadig mer intrikate løgner for å unngå å vekke familiens misnøye? Her må du jo faktisk være voksen og ta et valg på hva som er viktigst for deg - kjæresten eller familiens meninger.

• Liker 8
Skrevet

Ts her. 

Legger ved en link jeg har skrevet tidligere om hvordan min mor og søster er, så får dere kanskje et bedre bilde av hvordan de er: 

Ser noen her skriver at kjæresten min må ha veldig tålmodighet som finner seg i at jeg skammer meg over han. Jeg skammer meg ikke over kjæresten min, men disse to familiemedlemmene. Det at han ikke har møtt dem ser jeg heller på som å skåne han. Søsteren min fleipet selv idag om at kjæresten min gruet seg vel kanskje til å møte henne siden hun er så høyt oppe ( høy utdanning, god jobb ). 
Jeg prøver å ha så lite kontakt som mulig siden jeg ser familieforholdet er destruktivt. Det å aldri introdusere en kjæreste for dem blir derfor ikke et problem. Kjæresten og jeg planlegger også å flytte utenbys, slik kommer jeg også enda mer ut av moren min sine klør. 

Ts

Skrevet

Ts, du er flink til å klage men du er lite flink til å gjøre noe med situasjonen din. Du er 32 år og bor ikke hjemme lengre. Hvorfor har du i det hele tatt kontakt med disse folka? De bringer jo ikke noe positivitet inn i livet ditt?

Begrens kontakten og lær deg grensesetting. Ikke bare snakk om å gjøre noe - gjør noe.

• Liker 5
Skrevet

Du svarer dem ikke. Enkelt og greit.

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser noen her skriver at kjæresten min må ha veldig tålmodighet som finner seg i at jeg skammer meg over han. Jeg skammer meg ikke over kjæresten min, men disse to familiemedlemmene. Det at han ikke har møtt dem ser jeg heller på som å skåne han.

Er det deg selv eller ham du vil skåne, kan man lure på. Han ønsker jo at du gjør ham mer synlig for familien din.

Søsteren min fleipet selv idag om at kjæresten min gruet seg vel kanskje til å møte henne siden hun er så høyt oppe ( høy utdanning, god jobb ). 

Hva sa hun nøyaktig?

Hvis jeg var deg, tror jeg at jeg hadde spilt litt naiv mot dem, altså latet litt som jeg ikke forstod at de trakket ned på kjæresten min. For det er da utrolig stygt gjort overfor deg. Uff, kan nesten ikke tro det. Så lat som du ikke tror det er det de mener. Tenk at de heller vil ditt beste, og svar dem deretter.

Jeg prøver å ha så lite kontakt som mulig siden jeg ser familieforholdet er destruktivt. Det å aldri introdusere en kjæreste for dem blir derfor ikke et problem. Kjæresten og jeg planlegger også å flytte utenbys, slik kommer jeg også enda mer ut av moren min sine klør. 
Ts

Det kan jeg forstå.

Du skal huske på at de sannsynligvis ikke har det noe bedre enn det de sier og omtaler negativt om deg og din kjæreste. Alle har sin baggasje. og jeg tror egentlig at de som har behov for å trakke ned andres forhold, er de som har de største problemer og utfordringer selv. 

Bare vær selv smilende, og lat som det ikke går inn på deg, så er det den beste medisinen du gir deg dem, og det beste for deg.

• Liker 2
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en familie hvor mor og søster er over gjennomsnittet opptatt av fasade. Har allerede laget noen tråder om akkurat det temaet her inne.. Det som betyr noe for dem er utdanning, jobb, merker og utseende. 

Jeg har nå hatt kjæreste i ett år og har holdt dette hemmelig for familien min, fordi jeg vet at moren og søsteren min aldri vil godta han. Min kjæreste og jeg har nemlig en ting til felles: han er uføretrygdet. Dette vet jeg at moren og søsteren min aldri vil godta. De er opptatt av at den jeg finner skal ha hus, god jobb, båt og penger. 

Kjæresten min har vært veldig oppgitt over at jeg ikke har kunnet dele noen bilder av han eller at jeg er i et forhold på Facebook. Jeg har fortalt han om hvordan de er. For min kjærestes skyld så har jeg publisert bilder og at jeg er i et forhold på Facebook. Men dette får jeg virkelig svi for nå og jeg savner tiden hvor familien min ikke visste at jeg har kjæreste.

Det er spørsmål, på spørsmål med spørsmål om min kjæreste så fort jeg er med familien. Det er alle slags spørsmål, idag ble jeg til og med spurt om han veide over eller under hundre kilo?! Angående hva han gjør så har jeg til og med løyet om at han er i jobb fordi jeg vet de vil si jeg skal kutte han ut så fort jeg sier han er ufør. Selv om jeg selv er ufør! Jeg vet han aldri vil bli godtatt av moren og søsteren min! 

Det verste er at det ikke nytter å vri samtalen over på noe annet enn kjæresten min, da bare ler de og sier på «spøk» at de vil fortsette avhøret! 

Jeg blir så oppgitt og ikke minst sliten av hvordan de holder på! 

Det er jo litt svakt av deg. Bli sterkere og tøffere så hjelper det. 

Ble nettopp dumpet av noen venner pga hvilke by kjæresten min er fra. Går videre og finner meg nye venner.

Anonymkode: e63b1...8e7

• Liker 1
Skrevet

Ser noen spør om det egentlig er meg og ikke han jeg vil skåne. Kjæresten min har selv sagt at han overhodet ikke er interessert i å hilse på disse familiemedlemmene. Han har selv hørt på tlf hvordan dem er og ble sjokkert, sa at det der ikke var normalt. 

Angående det søsteren min sa da hun «fleipet» om at han sikkert gruer seg til å møte henne er at hun har jo en så tøff jobb og er vant til å snakke for over hundre stk. 

Jeg har kontakt med søsteren og moren min pga to grunner: faren min og tanteungen min. Faren min har jeg et godt forhold til og jeg vil jo også være med tanteungen min. Pga dette føler jeg at jeg faller mellom barken og veden. 

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...