AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Vi har litt trøblete forhold til bhg'en gutten går i. Prøver derfor å gjøre henting og levering så kjapt som mulig. Jeg spørte en av assistentene om hvordan hun syns gutten min virker å ha det og hun svarte "han er svært utforskende". Er dette positivt? Har ellers bare hørt "han er trygg" og masse negativt. Vi skal uansett bytte bhg neste, heldigvis. Men vanskelig å forstå at man ikke har noe positivt å si? Anonymkode: dd4be...9c0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 Tenker ikke at utforskende er noe negativt. De legger vel i det at han er nysgjerrig. Kommer vel kanskje mer an på tonefallet som ble brukt. Anonymkode: 97e45...a34 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #3 Skrevet 27. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tenker ikke at utforskende er noe negativt. De legger vel i det at han er nysgjerrig. Kommer vel kanskje mer an på tonefallet som ble brukt. Anonymkode: 97e45...a34 Ok, om det er negativt ment, hvordan er det negativt å være utforskende? Anonymkode: dd4be...9c0 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #4 Skrevet 27. oktober 2019 Jeg hadde ment det positivt, men folk er forskjellige og hvis barnehagen er negative generelt var det vel negativt ment. Men det ER uansett positivt, uansett hva de mente. Anonymkode: ef7ca...281 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #5 Skrevet 27. oktober 2019 Vil si at når unger er det så er de nysgjerrige. Det er bra, trur det er sunt for unger å være nysgjerrige😊 da lærer de og opplever nye ting☺️ Anonymkode: c0c6b...609
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #6 Skrevet 27. oktober 2019 Klarer ikke se utforskende som noe negativt. Anonymkode: 726eb...8ca 2
Lill3My Skrevet 27. oktober 2019 #7 Skrevet 27. oktober 2019 At han er trygg-hvorfor tolker du det som negativt?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #8 Skrevet 27. oktober 2019 2 minutter siden, Lill3My said: At han er trygg-hvorfor tolker du det som negativt? At han er trygg er det eneste jeg er sikker på var ment positivt. Ordla meg feil, kanskje i HI. Anonymkode: dd4be...9c0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #9 Skrevet 27. oktober 2019 Kommer helt an på hvordan det ble sagt. Sa hun det med ett glimt i øyet? Utforskende som positivt betyr jo aktiv og nysgjerrig. Utforskende som negativt betyr vanskelig barn og utfordringer Anonymkode: b25e1...748
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #10 Skrevet 27. oktober 2019 Hvorfor oppfatter du barnehagen så negativ? Anonymkode: e355d...22a 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #11 Skrevet 27. oktober 2019 Å beskrive noen som utforskende er nok positivt ment. Vi vil jo gjerne at barn skal være aktive og utforskende. Anonymkode: e2c69...959 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #12 Skrevet 28. oktober 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har litt trøblete forhold til bhg'en gutten går i. Prøver derfor å gjøre henting og levering så kjapt som mulig. Jeg spørte en av assistentene om hvordan hun syns gutten min virker å ha det og hun svarte "han er svært utforskende". Er dette positivt? Har ellers bare hørt "han er trygg" og masse negativt. Vi skal uansett bytte bhg neste, heldigvis. Men vanskelig å forstå at man ikke har noe positivt å si? Anonymkode: dd4be...9c0 Tenker at når forholdet i utgpkt er litt trøblete, er det lett å tolke alt i verste mening. Men lurt at dere skal bytte. Det er ikke godt å måtte gå sånn å lure på om tilbakemeldingen er god eller dårlig. Når det er sagt, er også en av våre «svært utforskende». Jeg velger å tolke det positivt. Anonymkode: 25aae...973 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #13 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg ville oppfattet det som positivt, men det virker som du forsøker å tenke hvordan det kan tolkes negativt... ønsker du at det skal være noe negativt? Dumt å gå inn i en samtale med noen og forvente at alt de sier skal tolkes negativt tenker jeg... Anonymkode: 5a2dc...7e0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #14 Skrevet 28. oktober 2019 Ps. Kom til å tenke på: du kan også komme tilbake til henne og si at du har tenkt på det hun sa, og lurt på om hun kan utdype det med eksempler. Utfra det har du sikkert et bedre grunnlag til å vurdere om det er pos eller neg. Hvis svaret blir «han er jo overalt, og lar ingenting være i fred,» « han har lett for å blande seg borti», «han hører ikke, men stikker av gårde «, etc, har du jo svaret ditt. I såfall: bytt så raskt du kan. Det sier mye om måten de ser ham på. Anonymkode: 25aae...973 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #16 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg tenker at det i prinsippet er positivt, barn skal jo være utforskende:) Men det kan jo også bety at han havner oppi situasjoner eller ting han helst ikke skal være borti;) Selv om det forsåvidt også er ganske naturlig. Barn er barn:) Anonymkode: 069de...008 2
SoWhat? Skrevet 28. oktober 2019 #17 Skrevet 28. oktober 2019 Hva mener du her egentlig? At barn er utforskende er positivt. At han er trygg er positivt. Har du det egentlig ok Ts? Hva er "bare det negative" du hører? Aner at alt ikke er helt greit her?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #18 Skrevet 28. oktober 2019 Alt som sies kan tolkes negativt om en virkelig går inn for det. Jeg har nysgjerrige og utforskende unger som stadig vekk lærer seg nye ting, og deler sine spennende oppdagelser med oss andre 😍 Anonymkode: 27443...f8a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #19 Skrevet 28. oktober 2019 3 hours ago, SoWhat? said: Hva mener du her egentlig? At barn er utforskende er positivt. At han er trygg er positivt. Har du det egentlig ok Ts? Hva er "bare det negative" du hører? Aner at alt ikke er helt greit her? Barnehagen er ikke vårt førstevalg, dessverre. Vi valgte en bhg med en filosofi i bunn som går ut på å oppmuntre til barns selvstendighet og utforskertrang (en kulturbarnehage). Dessverre fikk vi ikke plass men står på venteliste. I mellomtiden går han et sted med litt urutinerte ansatte som ikke har hatt noe særlig med positive tilbakemeldinger, annet enn at han er trygg. Deriomot har det vært mange negative tilbakemeldinger (spesielt i starten). Det har vært fælt å levere et sted man ikke helt vet om de er gode og varme mot han, og det tok en stund før han viste at han trivdes. Vi hadde han der i svært korte dager, men tar nå sjansen på å ha han der i lengre dager. Anonymkode: dd4be...9c0
SoWhat? Skrevet 28. oktober 2019 #20 Skrevet 28. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnehagen er ikke vårt førstevalg, dessverre. Vi valgte en bhg med en filosofi i bunn som går ut på å oppmuntre til barns selvstendighet og utforskertrang (en kulturbarnehage). Dessverre fikk vi ikke plass men står på venteliste. I mellomtiden går han et sted med litt urutinerte ansatte som ikke har hatt noe særlig med positive tilbakemeldinger, annet enn at han er trygg. Deriomot har det vært mange negative tilbakemeldinger (spesielt i starten). Det har vært fælt å levere et sted man ikke helt vet om de er gode og varme mot han, og det tok en stund før han viste at han trivdes. Vi hadde han der i svært korte dager, men tar nå sjansen på å ha han der i lengre dager. Anonymkode: dd4be...9c0 Ok. Iallefall er den responsen du nevnte positiv. Går det ikke an å ta opp ting med de ansatte? Hvis det blir mye negativt du ikke forstår? Ellers så er det jo ikke særlig ok å ha et barn et sted hvor du som mor ikke føler deg trygg! Men kan det være at det er helt vanlige "startproblemer" da? Det er jo ikke så uvanlig når barn begynner i barnehage.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå