Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hjemme med syke barn og opplever igjen å komme tilbake til en arbeidsplass hvor sjefen har snakket stygt om meg mens jeg har vært borte. Det går i det samme som sist mine barn var syke (mars/april) og lyder slik «jeg kan ikke ha en ansatt som er hjemme med syke barn hele tiden» «jeg er avhengig av å ha henne på jobb og da kan hun ikke være hjemme hele tiden» «jeg liker henne som en venn, men ikke som ansatt» osv. Dette blir snakket om til ekstrahjelper og deltidsansatte, hvor en av dem presterer å si at hun håper mine barn blir syke hele tiden slik at jeg får sparken og hun kan ta over min stilling. Denne sjefen headhuntet meg og var fullt klar over at jeg hadde barn. Jeg kjenner jeg blir matt av all denne baksnakkingen (opplevd at det snakkes eller også) og jeg kjenner at det holder på å gå utover min psyke. Jeg har forsøkt å konfrontere sjefen med dette, men da snur hun det bare rundt og ender opp med å kjefte på meg istedenfor. 

Er det noen som har opplevd lignende og hvordan gikk dere videre? 

Anonymkode: a45c6...8bf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst, ORGANISER deg i fagforening. Så lufter du problemet med dem.

• Liker 14
Skrevet

Hva slags arbeidsplass er dette – stor/liten? Hvor mange ansatte? Er det en HR-avdeling? Har denne sjefen andre sjefer over seg? Er det tillitsvalgt? Er du organisert?

Alt dette er viktig å vite for å kunne si noe om hvordan du bør gå fram. I noen tilfeller kan du ta dette via klubben, i andre tilfeller vil det beste være å finne en ny jobb.

Anonymkode: 0dd79...b3d

• Liker 2
Skrevet

De kan jo ikke sparke deg fordi du har syke barn. Den kollegaen din som tror det må jo være helt idiot. 

Det er en fase. Barn blir syke. En dag er de store nok til å være hjemme alene. 

Drit i dem. Gå med hevet hode og kick ass når du er på jobb slik at de vil ha deg der

Anonymkode: a70ba...717

• Liker 4
Skrevet

Søk ny jobb! Du vil virkelig ikke jobbe gor en sånn sjef!

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, Juniper skrev:

Søk ny jobb! Du vil virkelig ikke jobbe gor en sånn sjef!

Men er det så enkelt å bare si opp stillingen sin? En må ha en inntekt, og det er ikke alltid så enkelt å bare finne seg en ny jobb.

Anonymkode: 60299...e20

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en venn som har en helt forferdelig sjef, heldigvis sa han aldri opp stillingen sin, nå har sjefen hans fått så mange klager at vedkommende kommer til å bli sparket. 

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det så enkelt å bare si opp stillingen sin? En må ha en inntekt, og det er ikke alltid så enkelt å bare finne seg en ny jobb.

Jeg skrev «bytt jobb», ikke «si opp». 

Hvor lett eller vanskelig det er for TS vet jeg ikke, men hun bør være attraktiv på markedet da hun ble headhuntet inn. Dermed er det bare å sette seg ned, søke, bruke nettverket, og se hva man finner. 

Du kan aldri regne med å endre sjefen, og dårlig sjef gir dårlig arbeidsmiljø. Dermed er beste strategien å finne en annen sjef. 

• Liker 2
Skrevet

Er nok av slike sjefer.

Arbeidslivet er brutalt, handler kun om å være en slave for penger.

Anonymkode: 206c4...6b4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...