AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Pga allergi hos samboer kan vi ikke ha ekte juletre. Vi har bodd 5 år i en trang leilighet, men har nå flytta. Jeg innså i dag at vi faktisk har plass til et juletre i stua, og ble plutselig veldig gira på å kjøpe et. Jeg ønsker ikke å betale så mye for et juletre, men ønsker at det skal være litt fyldig og ca 2 meter høyt. Lavere og høyere går også bra, men skal være som et ekte tre. Hvor kan jeg få tak i falskt juletre? Bor i en liten by, men på grensen til sverige så kan også sjekke i butikker der. Anonymkode: e1095...5fe
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 Hvor mye syns du er for mye å betale? Vi har et som er veldig naturtro med lys, som kostet 6000 kr. Kjøpte det hos knupp, vet ikke om dere har det der. Men plantasjen har også ganske fine. ☺️ Anonymkode: 2cb3b...8c7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #3 Skrevet 27. oktober 2019 Kjøpte et til ca 6000 med lys fra Hageland i fjor, men vurderte billigmodellen deres også, tror det kosta rundt 2000? Anonymkode: a7126...432
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #4 Skrevet 28. oktober 2019 Vi kjøpte på Coop Extra i fjor, jeg husker ikke hva det kostet, men det var ikke så veldig dyrt. Coop kjørte medlemstilbud på det før jul. Det er ganske stort, har lys og ser ikke veldig falskt ut. Hvor enge det varer kan jeg ikke si noe om, men det virker solid. Lysene kan tas av dersom de har kortere levetid enn resten av treet. Treet kom med ti års garanti, så det bør vare så lenge. Når du skal vurdere prisen, husk at du skal ha treet i mange år. Jeg vet ikke hva ekte juletrær koster, men jeg er sikker på at vi tjener inn prisen av det falske lenge før det blir stygt. En ekstra fordel med plasttrær er at de ikke drysser. Pga ting ble det februar før vi fikk mulighet til å rydde ut jula, og det gjorde ikke noe. Anonymkode: 7d12a...1b3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #5 Skrevet 28. oktober 2019 Du må fort ut med noen tusen hvis du vil ha et tre som ser mest mulig naturlig ut. Fordelen er at det er laget for å vare i et tiår, så det er penger man fort sparer inn igjen. Anonymkode: 221aa...827
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #6 Skrevet 28. oktober 2019 Hageland! De har som regel en helg i november hvor det er 30 prosent på alle falske trær. De har stort utvalg og flere svært naturtro trær. Man tjener det fort inn i alle år man ikke må ut med penger til nytt tre. Og om man vil kan man ha det fremme i hele desember uten at det drysser😁 Anonymkode: 1b4db...89f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #7 Skrevet 29. oktober 2019 Vi kjøpte vårt på Hageland. 210 cm med lys. Ga 6 000 kr og synes det var det mest naturtro. Er veldig fornøyd! Anonymkode: 2de8f...17f
kaleidoskop Skrevet 29. oktober 2019 #8 Skrevet 29. oktober 2019 Vi kjøpte best i test for et par år siden. Mener det kostet ca 3000 kr og var fra europris
skrue Skrevet 31. oktober 2019 #9 Skrevet 31. oktober 2019 Skal man først kjøpe et tre av plast så synes jeg man får legge i litt penger (Hageland kan være bra). Ellers blir det fort bruk og kast etter noe år (erfaring fra ett par bekjente).
neon_sun Skrevet 31. oktober 2019 #10 Skrevet 31. oktober 2019 Vi kjøpte et for 600 på biltema (!) og er superfornøyd med det. De fleste har trodd det var ekte ved første øyekast. Eneste negative er at det ikke er lys på det. Har det for 4. året nå, like fint.
Thyra Skrevet 2. november 2019 #11 Skrevet 2. november 2019 Har et fra IKEA på 180. Betalte 500 kroner for det. Synes det ser ganske fint og naturlig ut. De trærne de har på IKEA i år er ikke like fine...
Maleficenta Skrevet 2. november 2019 #12 Skrevet 2. november 2019 På 27.10.2019 den 20.01, AnonymBruker skrev: Pga allergi hos samboer kan vi ikke ha ekte juletre. Vi har bodd 5 år i en trang leilighet, men har nå flytta. Jeg innså i dag at vi faktisk har plass til et juletre i stua, og ble plutselig veldig gira på å kjøpe et. Jeg ønsker ikke å betale så mye for et juletre, men ønsker at det skal være litt fyldig og ca 2 meter høyt. Lavere og høyere går også bra, men skal være som et ekte tre. Hvor kan jeg få tak i falskt juletre? Bor i en liten by, men på grensen til sverige så kan også sjekke i butikker der. Anonymkode: e1095...5fe Tenk at om det er litt dyrt, så har dere et tre som kan brukes om igjen og om igjen. Så blir det ikke så dyrt i lengden. Er dyrere å kjøpe et ekte tre til 500 kr + hvert år som man hiver ut.
Maleficenta Skrevet 2. november 2019 #13 Skrevet 2. november 2019 På 31.10.2019 den 18.54, neon_sun skrev: Vi kjøpte et for 600 på biltema (!) og er superfornøyd med det. De fleste har trodd det var ekte ved første øyekast. Eneste negative er at det ikke er lys på det. Har det for 4. året nå, like fint. Du kan vel kjøpe juletrelys å feste på... 1
neon_sun Skrevet 3. november 2019 #14 Skrevet 3. november 2019 20 timer siden, Maleficenta skrev: Du kan vel kjøpe juletrelys å feste på... Ja, det har vi gjort
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #15 Skrevet 3. november 2019 På 27.10.2019 den 20.01, AnonymBruker skrev: Pga allergi hos samboer kan vi ikke ha ekte juletre. Vi har bodd 5 år i en trang leilighet, men har nå flytta. Jeg innså i dag at vi faktisk har plass til et juletre i stua, og ble plutselig veldig gira på å kjøpe et. Jeg ønsker ikke å betale så mye for et juletre, men ønsker at det skal være litt fyldig og ca 2 meter høyt. Lavere og høyere går også bra, men skal være som et ekte tre. Hvor kan jeg få tak i falskt juletre? Bor i en liten by, men på grensen til sverige så kan også sjekke i butikker der. Anonymkode: e1095...5fe Falske og ekte juletre? Jeg ville heller kalt det levende juletre eller kunstig fremstilt tre. Uansett navn, de billigeste trærne finner du få dager før jul når butikkene har satt ned prisene for å bli kvitt juleproduktene. Vi kjøpte noen på Lampehuset i romjulen 2018. Du får disse på både Jernia og Plantasjen. Søk på nett, følg med i lokalaviser (disse er gratis å se igjenom på bibliotekene). Medlemskal i Plantasjen og Lampehuset med flere kan og være nyttig. Anonymkode: 53b6d...5db
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #16 Skrevet 3. november 2019 Husk på at når du har en allergiker i hus, så kan plastluktene fra ett nytt kunstig juletre være veldig irriterende i luftveiene. Og når juletreet pakkes ned så har det samlet mye støv. Dusj treet før du pakker treet ned, men pass på at det er skikkelig tørt før du setter treet bort. Mange, deriblant naaf, hevder at juletrær fra naturen kan tåles av allergikere dersom de blir grundig spylt før trærne dras i hus, men det er jeg ikke sikker på om jeg ville prøvd ut. Anonymkode: 53b6d...5db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå