AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Jeg har en kattunge som ofte lager sånn kråke/klappeslange lyder. Han gjør det hvis han ser noe spennende eller hvis den andre katten kommer inn i rommet (de er veldig gode venner altså). Jeg har hørt sånne lyder fra andre katter jeg har hatt, men det har vær sjeldent. Han her lager de hver dag. Hvorfor gjør dem det eller hva signaliserer den lyden? Høres jo helt sykt ut 😂 legger ved en link som viser ca hvordan lyden er. Det er mest likt sånn som den katten som kommer på 00:21 lager, men også sånn som den første katten lager på slutten. Anonymkode: b12e0...4a6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 Dette er helt normalt. Alle mine katter har gjort det Anonymkode: abf29...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #3 Skrevet 27. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt normalt. Alle mine katter har gjort det Anonymkode: abf29...fc1 Ja, vet er normalt. Bare lurer på hva det signaliserer eller hvorfor dem lager denne lyden Anonymkode: b12e0...4a6
Minya Skrevet 27. oktober 2019 #4 Skrevet 27. oktober 2019 Det er et undertrykket mjau, og kattene bruker det ved jakt eller ekstrem interesse for noe som de ønsker skal komme nærmere. Nesten alle katter gjør det, både ved lek og ved ordentlig jakt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #5 Skrevet 27. oktober 2019 Herregud 😂😂Katten min lager akkurat sånn lyd (0.21) når den står i vinduet og kikker på fuglene 😂😂 Anonymkode: 21520...21f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #6 Skrevet 27. oktober 2019 Mine katter lager også sånne lyder når de sitter i vinduet og ser på fuglene. Morsomt å se på, for underkjeven skjelver når de gjør det. Anonymkode: 363e7...68a
moonflower__ Skrevet 28. oktober 2019 #7 Skrevet 28. oktober 2019 De vet vel ikke helt hvorfor de lager akkurat denne lyden. En teori er at katten prøver å etterligne fuglekvitter, så fuglene skal bli trygge rundt katten og komme nærmere. Ganske så utspekulert 😄
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #8 Skrevet 28. oktober 2019 56 minutter siden, moonflower__ skrev: De vet vel ikke helt hvorfor de lager akkurat denne lyden. En teori er at katten prøver å etterligne fuglekvitter, så fuglene skal bli trygge rundt katten og komme nærmere. Ganske så utspekulert 😄 Min gjør det til insekter og til den andre katten også 🤪 han har gjort det til meg å 😋er ihvertfall morsomt å høre å se på 🤣 Anonymkode: b12e0...4a6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå