AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Del Skrevet 27. oktober 2019 Til tider, spesielt når jeg har lagt meg om kvelden så får jeg en sånn følelse av at jeg ikke puster skikkelig og blir litt obs på å puste «riktig». Føler at dersom jeg prøver å bare slappe av og la pusten styre seg selv, så må jeg hive etter pusten hvert 30 sekund. Etter en stund med dette føles det som om jeg blir utrolig stram i brystet og øverst i magen - nett som jeg ikke får til å puste forbi fordi det strammer sånn. Dette blir skremmende og også ganske verkende - og gjør jo det hele bare værre. Sliter med angst, men føler liksom at dette oppstår når jeg er rolig og ikke «bekymrer meg». Noen med lignende erfaring? Er det bare angsten som lurer i underbevisstheten? Anonymkode: b20bd...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #2 Del Skrevet 27. oktober 2019 Jeg sliter med det samme og det er angsten min som gjør det. Når du legger deg blir du oppmerksom på pusten din og så blir du overfokusert på den. Det som hjelper meg er å fokusere på noe annet. Anonymkode: b0db2...296 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #3 Del Skrevet 27. oktober 2019 Jeg sliter med noe lignende, bare hos meg så stopper det i halsen. Det kjennes ut som at halsen strammer seg og tungen hovner opp. Men det er ingen fysiske forandringer. Det er angsten hos meg som gjør det. Anonymkode: 4b2bf...443 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pragmatikeren Skrevet 27. oktober 2019 #4 Del Skrevet 27. oktober 2019 Kanskje du er stram i magemusklene og trenger å tøye litt? Når du ligger flatt kan du kjenne at det strammer i mellomgulvet. Dette er ikke farlig. Viktig å trene kjernemuskulaturen og være obs på å trene rygg og mage like mye. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #5 Del Skrevet 27. oktober 2019 Det er angst. Det er ingenting som tuller mer med pusten enn å tenke på at du puster. Nesten garantert åndenød. På meg hjalp det å sette på musikk når jeg skulle sove og virkelig høre etter ordene i teksten. Da tvang jeg tankene over på noe annet enn pusten. Anonymkode: 8bf30...122 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #6 Del Skrevet 27. oktober 2019 Tusen takk for svar dere❤️ Selv om det ikke er kjekt å høre, så er det vertfall beroligende å høre at andre har kjent/kjenner på noe av det samme. Skal forsøke å høre på musikk, lydbok eller noe når jeg legger meg - kanskje det kan hjelpe litt på å flytte fokuset😊 Anonymkode: b20bd...a44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå