Gå til innhold

Ikke sett bestemoren på en måned, hadde dere latt barnet under to år være der noen timer alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om det ? Vårt minste barn er veldig sart for å være borte, og har reaksjoner flere dager etterpå med å være ekstra klengete. Vi har veldig lite pass, men har vært om jeg f eks har hatt frisørtime.

Berner er 22 mnd , og bestemoren spør om vi trenger pass noen timer neste helg. Barnet har ikke sett eller snakket med henne på en måned. Storebroren på seks skal være der sammen med sitt mindre søsken evt. 

Anonymkode: 94b3e...30a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet, ikke berner.

Skrevet

Ja selvfølgelig. Hvis det er problematisk kan dere vel dra innom dagen før å hilse på?

Anonymkode: 26feb...6f2

• Liker 18
Skrevet

Ja, det hadde jeg ikke hatt noen betenkeligheter med å gjøre. 

Anonymkode: d145d...3af

• Liker 7
Skrevet

Når vi ikke har så veldig nær kontakt?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har ikke så nær kontakt med min mor jeg heller og hun hadde ikke barna så ofte når de var små hun heller, men de reagerte ikke negativt på det. Om du skal ha med storebror på 6 også så kan jeg ikke se at det skulle gitt barnet noen traumer.

Anonymkode: d145d...3af

• Liker 2
Skrevet

Dette hadde jeg hatt null problemer med. Spesielt når storebror også er med. 

Anonymkode: 3db68...579

• Liker 4
Skrevet

Så lenge hun er normalt oppegående (ikke rus, psykisk). Storebror vil være en trygghet for minstemann. Dere som foreldre kan forberede barna på forhånd: snakke positivt om bestemor (farmor?), vise bilder, fortelle/mimre om ting de pleier å gjøre der (feks esken med småbiler/lego), prate om huset og evt dyr. 

Anonymkode: 855b2...1cc

• Liker 1
Skrevet

Fint for barnet å være med bestemor. Barnet trenger tydeligvis å øve på å være borte fra dere så det er jo vinn-vinn

• Liker 13
Skrevet

Her er du problemet og ikke barn og bestemor.

• Liker 8
Skrevet
5 minutter siden, Brunello skrev:

Her er du problemet og ikke barn og bestemor.

Hvorfor er hun problemet? Hun stiller jo bare spørsmål til sin usikkerhet, om barnet vil bli redd evt i ettertid, som følge av barnepass av nesten "ukjente" ..? 🤦🏻‍♀️

Anonymkode: ef5c3...300

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er hun problemet? Hun stiller jo bare spørsmål til sin usikkerhet, om barnet vil bli redd evt i ettertid, som følge av barnepass av nesten "ukjente" ..? 🤦🏻‍♀️

Fordi hun ikke klarer å la barnet på nesten to år være alene med bestemor et par timer. Barnet blir redd fordi det ikke er vant til andre, altså foreldrene er problemet. 

• Liker 7
Skrevet

Her bor farmor såpass langt unna at det kan gå flere måneder uten at de møtes. Hun har fortsatt passet henne når hun har vært her, men vi har ei som generelt er lite skeptisk til andre mennesker. Jeg tenker at dere kan prøve å se hvordandet går og skulle det bli full skjærings så er det bare og hente barnet igjen. Skjønner at det kan være vanskelig som mor når man vet at barnet ikke er så vant til å være borte, men tenket at det er fint for dere og få noen timer sammen og at det er fint for bestemor å være sammen med barnebarnet sitt :)

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Brunello skrev:

Fordi hun ikke klarer å la barnet på nesten to år være alene med bestemor et par timer. Barnet blir redd fordi det ikke er vant til andre, altså foreldrene er problemet. 

Kanskje bestemoren aldri har tid, og at barnet ikke er vant til pass fordi ingen kan? Slutt å les mellom linjene... Min og samboers familie bryr seg lite om barnebarn, så her har vi aldri hatt barnevakt på vår på 2 og 3 år.. Hun er mye blandt andre, daglig. Venner av oss har heller aldri hatt mulighet til å passe. Det er ikke alle som har barnevakten voksende på trær. Tror ikke vi er problemet? 

• Liker 1
Skrevet

Går ikke barnet i barnehage? Evnt. åpen barnehage hvis du er hjemmeværende? (bare lurer litt på om det er sånn at du og barnet er mye alene sammen)

Anonymkode: f2ebb...cda

Skrevet

Vi treffer min mor mye mer sjelden enn dere gjør, men når hun kommer så er "fremmedheten" over på et par timer, og etter det så kan jeg fint bruke henne som barnevakt. Spesielt når storesøsken også er hjemme :) Her er minsten ett år. Jeg tror faktisk at barna mine kjenner igjen henne på at vi er like, og at hun har samme væremåte og tonefall som meg, og derfor blir tryggere. 

Anonymkode: fccc3...ebe

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du lurer på hvorfor barnet er sart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...