AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Jeg har virkelig lagt om livstilen min, spiser 5-6 måltider per dag, mot 1-2 måltider før. Har for første gang en god innstilling til å endre fremtiden min. For flere år siden prøvde jeg meg på lavkarbo med høyt fettinntak, vekta raste men jeg spiste bare 1-2 måltider daglig. Samtidig så økte kolesterolet mitt så legen anbefalte meg å avslutte dietten og hoppe over til kaloritelling. Dette er noe jeg ikke helt får til og dermed krøp vekta opp til 100 kg over årene. MEN nå er jeg klar, livstilsendring og grep om måltider. Jeg har kuttet ut stivelse som brød, pasta, poteter og ris. Samtidig er jeg opptatt av at det jeg spiser ikke har så veldig høyt kalori og fettinhold. En skade i kneet har satt en stopper for endel treningsformer, men jeg beveger meg daglig. Noen tips, og en heiagjeng er kjærkomment! Anonymkode: 68918...39f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #2 Skrevet 28. oktober 2019 Planlegging!! sett deg opp en ukesmeny for alle måltid og storhandle. Slik slipper du unna fristelser og tvil om hva du skal spise Anonymkode: 3e3ea...734
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #3 Skrevet 28. oktober 2019 Visste du at det er protein som er mest effektivt for fettforbrenning i kroppen din, og at det er mest sannsynlig derfor lavkarbo funker så godt som det gjør? Altså fordi folk inntar høyere protein enn de tidligere har gjort Jeg har spist lavkalori et par uker, og har gått ned flere kilo, men jeg har spist pizza, godteri, vin, og quinoa, frukt, bær og havre på den tida. Alt med måte, og det er ikke spesielt vanskelig. Jeg trener også ved siden av, så brenner en del kalorier der, men hovedsaklig spiser jeg det jeg vil. Jeg er spesielt svak for ferske dadler, det er som godteri for meg men med all næringen i tillegg. Anonymkode: 934da...94f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #4 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg spiser også 1,5 g protein per kg kroppsfett, så jeg spiser ca 121 g protein hver dag. Det finnes myter om at du tisser det ut, men det er ikke helt sant. Dessuten er det forskning på hvordan protein påvirker kroppen, og det er utelukkende positivt for en frisk person Så mitt tips: Spis mer protein, trege karbohydrater (grovt korn som havre, grove kornprodukter, quinoa, potet, søtpotet, frukt og bær), og sunt fett (avokado, nøtter, tran osv) Anonymkode: 934da...94f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2019 #5 Skrevet 29. oktober 2019 Takk alle sammen. Jeg har kuttet karber til et minimum, det jeg lurer på er om jeg bør øke fett. Altså spise seterrømme i stedet for drømmelett (5% fett) og trø i meg fløte og slikt? Jeg ser at vekta går godt nedover, planlegger godt og har økt antall måltider. Til frokost: 2 tynne skiver med ost (hjemmebakt steinalderbrød med kun nøtter, frø, egg og vann) mellommåltid: en gulrot, eller ca 5 ss cottage cheese med friske bringebær lunsj: liten salat middag: rent hvitt kjøtt eller mager fisk med grønnsaker/salat/bønner Kvelds: 1 brødskive med ost, eller cottage cheese. Anonymkode: 68918...39f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2019 #6 Skrevet 30. oktober 2019 Uansett hvilken diett du følger, så er det til syvende og sist er det bare én ting som gjelder ved vektnedgang, og det er at du må spise færre kalorier enn du forbrenner. Det er ikke noe mer magisk enn som så. Kunsten ligger i å finne den kuren som passer for deg for å oppnå ovennevnte mål. Enten det er kaloritelling, eller at man finner en diett hvor man ikke får i seg for mye ved normal spising (noe som ofte er hvordan lavkarbodiettene fungerer). Poenget er å finne den maten og de spisevanene som metter, smaker deg godt og passer til dine levevaner samtidig som du ligger i kaloriunderskudd. Personlig så er jeg ikke så fan av ekstreme lavkarbodietter da de setter veldig store begrensninger for hva man kan spise, uten at det egentlig er nødvendig å være så streng. Jeg pleier rett og slett å bare spise den maten som jeg normalt sett ville ha spist, men i mindre porsjoner istedenfor å spise meg stappmett, og fordelt på 4 måltider. Jeg prøver å unngå de største kaloribombene og spiser stort sett spiser jeg sunn mat, men det er ikke krise om maten inneholder mye (dårlige) karbohydrater og slikt. Eller om det skulle vise seg at det ene måltidet skulle bli kake en dag. Det er også lettere i selskap og slikt å kunne velge det man ønsker, men å spise mindre porsjoner. Videre så pleier jeg å la kroppen eller klokken få bestemme når jeg skal spise, og å ikke la ytre fristelser styre det. Da går jeg automatisk ned selv om jeg ikke teller kaloriene. Anonymkode: cfc49...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå