Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ettersom det er flere tråder om spørreundersøkelser på KG. Så tenkte jeg å lage en samletråd som handler om spørreundersøkelser på nett samt fokusgrupper og brukertesting.

Følgende spørreundersøkelser kjenner jeg til:

• Norstat
  • GallupPanelet
  • I-Say
  • M3 panelet
  • Meningstorget
  • Forbrukerpanel (Gjerrigknarken)
  • Yougov
  • Coop medlemspanel
  • TV3s Seerpanel
  • Cint
  • Mediapanelet
  • Oponion
  • Verdifull Mening
  • Toluna
  • Nielsen radiopanel       (registrer radiolytting ved hjelp av en bærbar måler)
  • TNS Kantar TV-panel   (registrer TV-titting ved hjep av bærbar måler)
  • Gfk smartscan              (registrering av dagligvarkjøp ved hjelp av en egen app)
  • Labben onlive panel 

Diskuterer gjerne hvilke av disse sidene som har best utbetaling pr undersøkelse. Kom gjerne med flere nettsider som betaler for å ta en spørreundersøkelse - slik at jeg kan oppdatere listen overfor.

Endret av Sosialt
Skrevet

Hvordan blir jeg medlem av Norstat?

Anonymkode: 17871...ec3

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan blir jeg medlem av Norstat?

Anonymkode: 17871...ec3

Du må være invitert tror jeg. Kan noen bekrefte dette?

Anonymkode: c1a6d...69e

Skrevet

De fleste slike spørreundersøkelser gir vel "betalt" i form av "poeng" som etter veldig lang tid kan veksles inn i gavekort.

Eventuelle nettsteder som faktisk gir betalt i faktiske penger, de betaler vel så latterlig lite uansett.

Anonymkode: c433e...309

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste slike spørreundersøkelser gir vel "betalt" i form av "poeng" som etter veldig lang tid kan veksles inn i gavekort.

Eventuelle nettsteder som faktisk gir betalt i faktiske penger, de betaler vel så latterlig lite uansett.

Anonymkode: c433e...309

Det er ikke veldig lang tid. I M3 panelet fikk jeg gavekort etter å ha svart 17 spørreundersøkelser på 100 kr. Typisk 60 øre pr minutt. Disse svarte jeg på når jeg satt på bussen på vei hjem. Har ingenting bedre å gjøre...

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må være invitert tror jeg. Kan noen bekrefte dette?

Ja, invitasjon som gjelder der. Det kjøres kampanjer en eller to gang i året om jeg husker rett. 

Har vært med der i noen år nå.

Anonymkode: 1e4ae...83b

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, invitasjon som gjelder der. Det kjøres kampanjer en eller to gang i året om jeg husker rett. 

Har du du blitt invitert til brukertesting og fokusgrupper?

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket nivå er du på nå?

Hvilke fordeler gir diamant og VIP-nivå?

Skrevet

- Nielsen radiopanel - registrer radiolytting ved hjelp av en bærbar måler 

- TNS Kantar TV-panel - registrer TV-titting ved hjep av bærbar måler 

- Gfk smartscan - registrering av dagligvarkjøp ved hjelp av en egen app

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du du blitt invitert til brukertesting og fokusgrupper?

Ja, men har ikke deltatt på fysiske pga avstand. Kun via telefon. 

Var med i en befolkningsundersøkelse og vant reisegavekort 😍

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket nivå er du på nå?

Hvilke fordeler gir diamant og VIP-nivå?

Jeg er på diamant ja. Tror eneste fordelen er flere lodd i lotteriet PR fullførte undersøkelse  som trekkes  hvert kvartal. 

Etter diamant er det platinum. 

Hva de merkene er gode for, har jeg ikke satt meg inn i. 

Skrevet

Labben onlive panel 

Skrevet
På 28.10.2019 den 11.11, Perelandra skrev:

Labben onlive panel 

Takk, da har jeg oppdatert

Skrevet
På 28.10.2019 den 2.17, AnonymBruker skrev:

Ja, men har ikke deltatt på fysiske pga avstand. Kun via telefon. 

Var med i en befolkningsundersøkelse og vant reisegavekort 😍

Jeg er på diamant ja. Tror eneste fordelen er flere lodd i lotteriet PR fullførte undersøkelse  som trekkes  hvert kvartal. 

Etter diamant er det platinum. 

Hva de merkene er gode for, har jeg ikke satt meg inn i. 

Med andre ord, det gir ikke noe mening å komme høyt opp i systemet da.

• 4 uker senere...
Skrevet

Noen andre forslag?

Skrevet

Er det noen som er med i den stemmeopptak-undersøkelsen til norstat? Får dere opp setninger som ikke gir mening noen ganger?

Anonymkode: 96fb4...b3e

Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som er med i den stemmeopptak-undersøkelsen til norstat? Får dere opp setninger som ikke gir mening noen ganger?

Denne fikk jeg også mail om, men ble litt skeptisk. Redd for misbruk av stemmeopptaket. 

Anonymkode: 4848d...4cc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne fikk jeg også mail om, men ble litt skeptisk. Redd for misbruk av stemmeopptaket. 

Ja det er egentlig jeg også... Har begynt men usikker på om jeg skal fortsette. Norstat bruker jo ikke å være noe tull men.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er egentlig jeg også... Har begynt men usikker på om jeg skal fortsette. Norstat bruker jo ikke å være noe tull men.

Norstat er nok trygg, men usikker på kunden. Norstat skriver jo at dette er for et internasjonalt prosjekt, men savner mer info om hva dette prosjektet er, hva stemmene skal brukes til osv. Mulig dette fremkommer ved å trykke på linken som følger mailen? 

Brant meg litt på noen undersøkelser jeg gjennomførte for en lokal storbyavis. Det viste seg at flere av mailadressene kom på avveie, og plutselig var mailboksen min full av spam. Avisen var selv ute og advarte om lekkasjen, men det hjalp jo ikke meg.... Etter det er jeg blitt mer forsiktig med hvilket undersøkelser jeg svarer på. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange mynter får dere for dette?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norstat er nok trygg, men usikker på kunden. Norstat skriver jo at dette er for et internasjonalt prosjekt, men savner mer info om hva dette prosjektet er, hva stemmene skal brukes til osv. Mulig dette fremkommer ved å trykke på linken som følger mailen? 

Brant meg litt på noen undersøkelser jeg gjennomførte for en lokal storbyavis. Det viste seg at flere av mailadressene kom på avveie, og plutselig var mailboksen min full av spam. Avisen var selv ute og advarte om lekkasjen, men det hjalp jo ikke meg.... Etter det er jeg blitt mer forsiktig med hvilket undersøkelser jeg svarer på. 

Det stod litt mer info i linken men ikke så konkret. Norstat bør jo ha trygge undersøkelser for medlemmene, men jeg er litt skeptisk til å fortsette undersøkelsen.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange mynter får dere for dette?

400

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...