Gå til innhold

Hvor mye skal man gi tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mistet min bestevenninne nå nylig. Det var grusomt å få beskjed om at hun er borte for alltid. Den sorgen kan ikke beskrives. Nå i ettertid har jeg innsett at jeg er en person som kanskje har gitt for mye av meg selv til andre. Begravelsen var for langt unna til å dra i også dra hjem igjen samme dag. Jeg har en venninne som bor ikke så langt unna hvor begravelsen holdt sted. Jeg fortalte henne om hvor den skulle holde sted og jeg fikk ikke tilbud om å sove over hos henne. Jeg ble såret fordi jeg har stilt opp mye for henne. Jeg har reist til henne med en gang for noen måneder siden fordi hun trengte meg! Det samme har jeg gjort med to andre også. Jeg har stilt opp med det jeg kan for de to de siste månedene.  Jeg er en person med mye omsorg, forståelse og kjærlighet som de ringer til når de trenger det. Men når jeg er den som trenger det innser jeg hvor selvopptatte de er. Jeg har selvfølgelig andre å snakke med også, men jeg blir skuffet fordi jeg har gitt så mye av meg selv til de. Jeg føler jeg egentlig vil trekke meg tilbake, men jeg sliter med at jeg blir så glad i mennesker.

Ordtaket: det er i motgang man innser hvem som er ekte stemmer veldig bra. 

Hva hadde dere gjort? Vær snille mot meg.

Anonymkode: 77cd2...0ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte du henne om du kunne sove over da? 

• Liker 2
Skrevet
48 minutter siden, Jacko30 skrev:

Spurte du henne om du kunne sove over da? 

Nei, men jeg sa det til henne over telefonen. Hun sa ingenting. 

ts

Skrevet

Hotell..? Ikke for å være ufølsom, men hadde tatt meg råd til det når det var bestevenninna mi sin begravelse... rart du droppet den?

Anonymkode: 919b0...885

• Liker 3
Skrevet

Du er en shitty venninne. Enkelt sagt og beskrevet.

Anonymkode: fcd59...834

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også noe alla som deg...gir/gav for mye, men fikk ikke noe tilbake eller bare dritt tilbake. Det var etter voldtekter, sykdom og gudene vet hva at jeg innså at folk egentlig er selvopptatte drittsekker som kun tenker på seg selv. Har nå kun ei vennine, min samboer og tre i familien min som er de jeg bryr meg om nå og gir min kjærlighet til. Resten kan gå å henge seg for min del. Har vært den reddende engel alt for mye i mitt liv, men aldri var noen der når jeg virkelig trengte dem.

Fremover så må du bare gi litt mer faen rett og slett. Lære deg det og snu ryggen. 

Anonymkode: 9963b...0d6

Skrevet

isteden for å shame henne for hvorfor du ikke fikk komme over kan du jo kanskje prøve å lage en unnskyldning for henne? kanskje hun har et turbulent forhold med mannen sin eller andre helserelaterte problemer i hverdagen som hun ikke ville dra deg inn i? Ikke alltid like lett å være utenforstående, men folk er ikke bitches uten grunn. Synd at du ikke fikk kommet på begravelsen til bestevenninnen din 😞 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hotell..? Ikke for å være ufølsom, men hadde tatt meg råd til det når det var bestevenninna mi sin begravelse... rart du droppet den?

er ikke sikkert at ts har god råd

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle oser av penger...noen har ikke råd og klarer såvidt å få endene til og møtes...

Anonymkode: 9963b...0d6

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SKAM DEG!!!!!!

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

hver jævlig forsiktig med hva dere sier til andre. Fy faen!!!!!

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg sa det til henne over telefonen. Hun sa ingenting. 

ts

Du overreagerer litt. Du burde bare spurt henne rett ut. Prøv å ikke tolke så mye i sånne små ting. Kanskje trodde hun at du hadde noen andre å sove hos? Kanskje trodde hun du skulle bo på hotell? Kanskje hadde hun faktisk en god grunn til å ikke tilby deg?

Anonymkode: addd6...8a1

• Liker 4
Skrevet

Folk er opptatte og har sine egne liv. 

Anonymkode: d514b...6ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...