Gå til innhold

jeg er så stille

sjokoladeelskeren

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg flyttet alene til utlandet i august for å studere, men jeg sliter veldig med å få meg venner på studiet. Jeg er en veldig stille, beskjeden og kjedelig jente som ikke har så mye å snakke om, og skulle så gjerne ønske at jeg var annerledes. Jeg prøver så godt jeg kan å være åpen og snakke så mye jeg klarer, men jeg ender alltid opp som hun som sitter i bakgrunnen og som ikke egentlig er en del av gjengen. Jeg føler meg så mislykket og sitter alene i leiligheten hver eneste helg, mens jeg ser at andre fra studiet er ute å spiser, går tur, er på byen osv. Går det an å lære seg å bli en mer pratsom og spennende person, eller må jeg bare finne meg i at det er bare slik jeg er, og bare gjør det beste ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen på studiet ditt som heller ikke prater noe særlig? Du kan jo prøve bli kjent med andre som heller ikke gjør så mye ut av seg? Jeg ville prøvd å finne nye folk å være med hvis de du er med nå gjør at du føler deg dårlig, mange er også dårlig på å inkludere andre.

Endret av Bose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan absolutt trene det opp, men det krever nettopp trening. Hvis du bor i en storby fins det kanskje andre arenaer for å treffe folk også? Apper, organisasjoner..

Anonymkode: 78abb...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være sosial og hyggelig å være med, handler ikke om å prate mye. Men det handler om å være aktiv lyttende til det de andre snakker om og forteller. Spørre, vise interesse, kommentere det de sier. Smil og vis begeistring for det de andre forteller. Vis at du liker å være med dem. Ikke at du er opptatt av å prate om noe som du tror at andre vl bli underholdt med. Ikke tenk på at du skal prate. Tenk på at du skal være til stede, lytte, vise andre oppmerksomhet og interesse. Da er du interessant å være med. 

Selvsagt er det ikke bare du som skal være den lyttende og høre på andre. Men gjør du det, så vil de andre automatisk også tørre deg om ting. Og da forteller du, og du vil bli hørt på og.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...