Gå til innhold

Artig å sse hva andre synes om oss rare og konforme nordmenn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg sjekka var det ikke tvang å bo i dette landet om man misliker det. 

Anonymkode: 4078b...026

• Liker 10
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sist jeg sjekka var det ikke tvang å bo i dette landet om man misliker det. 

Anonymkode: 4078b...026

Huff ja synes du skal prøve å flytte bort fra alle disse irriterende spørsmålene jeg. 

Anonymkode: 3938c...250

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen og ja jeg er 100% norsk.

Anonymkode: 99171...2a3

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg ikke igjen og ja jeg er 100% norsk.

Wow du må være voldsomt spesiell og interessant. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow du må være voldsomt spesiell og interessant. 

Hva mener du ?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en teori om at sivilisasjoner som ligger langt nord er mer konforme pga en slags overlevesesmekanisme. Når det var kaldt måtte folk holde mer sammen, ellers sultet/ frøs man ihjel.

Bare en tanke såklart!

Nå er vi jo mer et samfunn som kan gjøre stort sett det vi vil da vi trenger ikke tenke så mye på dette lenger... Så hvem vet. Jeg synes nordmenn er konforme ja, men det finnes også mange som gjør sin egen greie, så blir litt teit å dra 5 millioner mennesker under samme kam.

Har aldri møtt noen som bare ønsker å være helt lik andre liksom. De fleste har egne ambisjoner.

Det som irritererer meg med å bo i Norge dog, er at folk drikker og ligger mye rundt. Synes ikke noe om det. Håper at dette endrer seg etterhvert.

Anonymkode: 8ff73...1e1

• Liker 4
Skrevet

Hva mener du ?

Ja er du ikke? Du ville vel aldri drømt om å spise klam brunost og å gå med sokker som ikke matcher kjolen? Siden du ikke kjenner deg igjen i noen som helst av de voldsomt vanlige tingene som blir listet opp mener jeg. 

• Liker 2
Skrevet

(...)

Det som irritererer meg med å bo i Norge dog, er at folk drikker og ligger mye rundt. Synes ikke noe om det. Håper at dette endrer seg etterhvert.

Anonymkode: 8ff73...1e1

1000% enig i alt du sier. Gud signe amen. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er du ikke? Du ville vel aldri drømt om å spise klam brunost og å gå med sokker som ikke matcher kjolen? Siden du ikke kjenner deg igjen i noen som helst av de voldsomt vanlige tingene som blir listet opp mener jeg. 

Liker ikke brunost, men hvorfor så passiv aggressiv ?

• Liker 8
Skrevet

Liker ikke brunost, men hvorfor så passiv aggressiv ?

Synes bare du høres ekstremt alternativ og interessant ut. 

Var mer enn brunost som ble nevnt i lenken. 

Gjest Sirkelen
Skrevet

Nordmenn er konforme, men de kulturelle forventningene/normene som er i vår kultur er stort sett veldig fornuftige. Ingen har vondt av å lage sin egen matpakke, fokusere på seg og sitt, og gå på søndagstur med Kvikklunsj og ullgenser.

Skrevet

Kjenner meg ikke igjen..

Anonymkode: 08f4f...1b2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg ikke igjen..

Anonymkode: 08f4f...1b2

Nei, selvinnsikt er det få som har.

Anonymkode: b06f0...971

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker Norge og nordmenn jeg💛

Anonymkode: 239fc...4fd

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg kan absolutt kjenne meg igjen i ting som matpakke og påkledning- men dette med å spørre om jobb er da virkelig ikke typisk norsk? Jeg har studert og jobbet i flere ulike land, både i Europa og i Sør-Amerika. Jeg har derfor venner fra mange forskjellige land, og har ofte opplevd å kjapt bli stilt spørsmål om hva jeg jobber med når jeg blir kjent med nye mennesker i utlandet.

Så akkurat dette at hun synes det er så ukomfortabelt å bli stilt spørsmål om det, tror jeg handler mer om at hun misliker å få spørsmålet siden hun tydeligvis ikke arbeider nå. Jeg er temmelig sikker på at hun ofte ville ha blitt stilt spørsmålet i Spania også- men der hadde hun mest sannsynlig hatt en jobb- og dermed hadde hun ikke tenkt noe mer over at dette var et uvanlig eller plagsomt spørsmål.

Anonymkode: 1c180...6a6

• Liker 7
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

En spanjol som er i norge:

https://www.kk.no/livet/hva-jobber-du-med-er-nordmenns-favorittfrase/71706941#_ga=2.184113954.54191829.1572085242-1005916407.1537624089

Jeg er enig, norske er utrolig kjedelig og konforme. Bare opptatt av å være så lik som mulig, lever tvangstrøyelivet.

Anonymkode: b06f0...971

Er du etnisk norsk, ts?

Anonymkode: 8bb95...b1e

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du etnisk norsk, ts?

Og jeg må tilføye, er du sånn selv, som du beskriver i innlegget ditt?

Skrevet

35 minutter siden, Sirkelen skrev:

Nordmenn er konforme, men de kulturelle forventningene/normene som er i vår kultur er stort sett veldig fornuftige. Ingen har vondt av å lage sin egen matpakke, fokusere på seg og sitt, og gå på søndagstur med Kvikklunsj og ullgenser.

Enig, det er disse innesluttede egenskapene som samlet oss, og ga oss den tryggheten vi satte pris på i gamle dager (dvs for en 10 år tilbake, før utlendingene kom).

Anonymkode: 0125c...04b

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...