AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Har prøvd alt som er av reseptfrie øyedråper uten bedring. Reagerer også på en del øyekremer og også om jeg smører ansiktskremen litt for nærme. Føler jeg hovner opp og får blurry syn. Føler meg alltid skummelt trøtt i øynene. Vil bare sitte/ligge og lukke de igjen. Finnes det noe vidunderkur? Anonymkode: 30654...fd6
Antoinette Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 Du må oppsøke en øyelege. Øyedråpene du trenger er reseptbelagte.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #3 Skrevet 27. oktober 2019 39 minutter siden, Antoinette skrev: Du må oppsøke en øyelege. Øyedråpene du trenger er reseptbelagte. Må jeg gå til fastlegen først da for å få henvisning? Anonymkode: 30654...fd6
Antoinette Skrevet 27. oktober 2019 #4 Skrevet 27. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Må jeg gå til fastlegen først da for å få henvisning? Anonymkode: 30654...fd6 Det er nok rette veien å gå ja.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #5 Skrevet 27. oktober 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd alt som er av reseptfrie øyedråper uten bedring. Reagerer også på en del øyekremer og også om jeg smører ansiktskremen litt for nærme. Føler jeg hovner opp og får blurry syn. Føler meg alltid skummelt trøtt i øynene. Vil bare sitte/ligge og lukke de igjen. Finnes det noe vidunderkur? Anonymkode: 30654...fd6 Det aller meste av øyedråper for tørre øyne på resept, er det du også kan få uten resept. Tørre øyne må behandles mange ganger for dagen, regelmessig, med øyedråper. Der finnes ingen andre alternativer, men du bør uansett snakke med legen din og få henvisning til øyelege for å få dråper på blå resept og å utelukke at der er noen underliggende sykdom som er årsaken til plagene. Øyelege måler tåreproduksjonen din. Er du i tillegg tørr i munnen bør fastlegen ta blodprøve på Sjøgrens syndrom. 52 minutter siden, Antoinette skrev: Du må oppsøke en øyelege. Øyedråpene du trenger er reseptbelagte. De øyedråpene som fåes kjøpt uten resept er de samme man får på resept, med noen få unntak. Men kostnadsmessig bør ts til øyelege for å få dråpene på blå resept. Øyegel holder lenger enn tynnere dråper. Så Oftalgel og Viscotears er de som holder lengst. Men minst tre ganger for døgnet må du dryppe. I tillegg skal du være obs på MI allergi og unngå kosmetikk på eller nær øynene. Mange sminker seg til tørre øyne. Anonymkode: ef3ae...22a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå