Gå til innhold

Jeg er ekstrem såret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren til typen min sa til han de kunne spleise penger og kjøpe stort hus sammen, som da betyr at jeg da skal bo med svigerfamilien resten av livet. 
isteden for at han kjøper alene så jeg og han kan bo sammen....

hun mener de skal dele leiligheten i to så vi får hver vår del, men dette klarer jeg ikke å falle i fella for. Vil ikke ha dem med meg 247!  For vi bor i samme bygg! Og jeg tror ikke det vil være delt i to lenge

typen min vet jeg alltid har hatt lyst til å bo alene med han! Han sa likevel greit til moren sin om den ideen, og han syntes det er greit.

hva tenker dere?  Skal jeg snakke med han? Eller bør jeg bare slå opp... bør jeg akspetere ideen? Hva  tenker dere

Anonymkode: c65a6...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags voksne mennesker vil bo i samme bygg en gang som sine foreldre? Enda mindre i samme leilighet, selv om det skilt av. Nei, altså, du kan jo si at det er uaktuelt for din del. Om han vil bo med moren sin så får han gjøre det, men det blir uten deg. Jeg hadde blånektet å bodd i samme bygg som svigers, ikke fordi de ikke er flotte mennesker altså, men jeg har ikke behov for å bo sammen med dem.

Anonymkode: 886ff...eaa

• Liker 10
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke bodd i samme hus som svigerforeldrene mine. Hvem er det som vil det da? Null privatliv, og konstant stress. Høres helt jævlig ut. 

Anonymkode: a2118...164

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde absolutt ikke bodd i samme hus som svigerforeldrene mine. Hvem er det som vil det da? Null privatliv, og konstant stress. Høres helt jævlig ut. 

Jeg er helt enig. Skal nok ringe han og ta det opp

kjenner det brenner skikkelig i meg, er nesten som jeg vil slå opp enn å bo med familien. Selv om jeg er glad i han. 

• Liker 1
Skrevet

Du vil at han skal kjøpe en leilighet som dere begge kan bo i. Burde ikke dere begge kjøpe den leiligheten sammen da? Det er muligens derfor han kjøper med mor, fordi han ikke kan dekke hele lånet alene. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er helt enig. Skal nok ringe han og ta det opp

kjenner det brenner skikkelig i meg, er nesten som jeg vil slå opp enn å bo med familien. Selv om jeg er glad i han. 

Hvor lenge har dere vært sammen? Her er det bare å løpe for livet, og ikke bli fanget i et sånt usunt familieforhold.... Tenk å få barn i en sånn setting da.. Hadde blitt gal jeg. 

• Liker 4
Gjest theTitanic
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren til typen min sa til han de kunne spleise penger og kjøpe stort hus sammen, som da betyr at jeg da skal bo med svigerfamilien resten av livet. 
isteden for at han kjøper alene så jeg og han kan bo sammen....

hun mener de skal dele leiligheten i to så vi får hver vår del, men dette klarer jeg ikke å falle i fella for. Vil ikke ha dem med meg 247!  For vi bor i samme bygg! Og jeg tror ikke det vil være delt i to lenge

typen min vet jeg alltid har hatt lyst til å bo alene med han! Han sa likevel greit til moren sin om den ideen, og han syntes det er greit.

hva tenker dere?  Skal jeg snakke med han? Eller bør jeg bare slå opp... bør jeg akspetere ideen? Hva  tenker dere

Aksepter for all del ikke denne ideen. Det er en dum ide som vil ødelegge deres forhold til svigers pga gnag om boforhold. Veldig veldig dårlig ide selv om de er aldri så greie. 

Skrevet

Enda en tråd?

Anonymkode: df764...2e2

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvor lenge har dere vært sammen? Her er det bare å løpe for livet, og ikke bli fanget i et sånt usunt familieforhold.... Tenk å få barn i en sånn setting da.. Hadde blitt gal jeg. 

Litt for nært, men bare litt. Avstand til svigers bør være såpass at man trenger å ta på seg jakka for å gå bort.  Fantastisk å ha svigerbarnepass nært, men ikke for nært. 

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Den eneste jeg kunne bodd sammen med og bare om det var hver sin boenhet, hadde vært min far. Verken min mor, mine barn eller søsken hadde kommet i betraktning hvis det ikke var for en kort periode. En ev. mann måtte helst hatt sin egen bolig eller vært rund i kantene. Nå planlegger jeg ikke å få barn da. 

Men som Grønn Frosk sa, du sier at han skal kjøpe alene, hva med deg? I etableringsfasen kunne jeg ikke tenkt meg å bo sammen med svigermor, eller svigerfar for den del og heller ikke med min familie. Hva er hans argumenter? Du må snakke med han, men forholdet virker så ferskt at det kanskje ikke er noe å satse på hvis intensjonen hans er å bo med sin mor resten av livet. 

Endret av Jytte
  • Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, Grønn Frosk skrev:

Du vil at han skal kjøpe en leilighet som dere begge kan bo i. Burde ikke dere begge kjøpe den leiligheten sammen da? Det er muligens derfor han kjøper med mor, fordi han ikke kan dekke hele lånet alene. 

Akkurat samme tenkte jeg.. er det han som kjøpe hus til dere? Er du ikke myndig, ts?

Anonymkode: 9e707...e95

• Liker 2
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat samme tenkte jeg.. er det han som kjøpe hus til dere? Er du ikke myndig, ts?

Anonymkode: 9e707...e95

Er kultur hvor mannen kjøper...

• Liker 2
Skrevet (endret)
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis moren kan kjøpe, kan vel du også (med tanke på kjønn). Det forutsetter at du har inntekt til det, da. 
Det kan være vanskelig å få og tungt å betjene et boliglån alene. Selv om man er mann. Kan det være at eneste muligheten han ser for kjøp er å spleise med moren? Dere kan jo eventuelt leie i stedet for. Mange som må det.

Endret av Hactar
Skrevet
3 timer siden, Hactar skrev:

Hvis moren kan kjøpe, kan vel du også (med tanke på kjønn). Det forutsetter at du har inntekt til det, da. 
Det kan være vanskelig å få og tungt å betjene et boliglån alene. Selv om man er mann. Kan det være at eneste muligheten han ser for kjøp er å spleise med moren? Dere kan jo eventuelt leie i stedet for. Mange som må det.

Han har råd til en liten leilighet for meg å han...

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå bor du i et land der det er «Kultur» for at begge kjøper. 

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, I Grosny skrev:

Litt for nært, men bare litt. Avstand til svigers bør være såpass at man trenger å ta på seg jakka for å gå bort.  Fantastisk å ha svigerbarnepass nært, men ikke for nært. 

Nei, den bør være en kjøretur unna, så de ikke kan ta det som en selvfølge å få hjelp til «alt» på sine eldre dager.

Anonymkode: c9735...102

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...