Gå til innhold

Noen som har opplevd å miste jobben gjennom at arbeidsplassen ble slått konkurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fikk de ansatte beskjed og hvor lang tid tok det fra beskjed til dere ikke var i arbeid lengre?

Anonymkode: fc7f2...fdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, det skjedde meg i 2004. Vi fikk beskjed på et almannamøte men ryktene hadde gått i flere mnd. Avviklingen tok vel tilsammen 2 mnd. Jeg ble headhuntet til ny jobb raskt via noen gode kontakter og gikk ikke en dag arbeidsledig. 

Anonymkode: bbc66...df8

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk beskjed i fellesmøte på jobben. Skulle jobbe for konkursboet i 3 mnd men jeg fikk ny jobb etter 1 mnd. Da fikk jeg gå omtrent på dagen siden jeg ikke hadde noen kontrakt med bobestyrer. 

Anonymkode: 0a990...79b

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar. Så det betyr at man altså ikke står uten jobb fra og med dagen etter beskjed feks?

Skrevet

Ja, men de valgte å avvikle butikken . Dette var en butikk jeg jobbet deltid i. Det var vel tre måneder til før butikken sluttet av offisielt. Alle ansatte fikk vite det i et jobbmøte, noen ble sjokkerte. Vi var vel tre som mistet jobb og to som gikk av med pensjon. Så siden det var allerede to som skulle av med pensjon, derfor var det lettere å avslutte butikken for sjefen. Dette var et privat næringsdrevet enkeltforetak. 

Anonymkode: 0d683...0c8

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Så det betyr at man altså ikke står uten jobb fra og med dagen etter beskjed feks?

Nei som oftest får du noen måneder og du får penger fra nav om du ikke kommer i jobb rett etter avslutningen.

Anonymkode: 0d683...0c8

• Liker 2
Skrevet

Okei. Kan se ut som om dette skjer på vår arbeidsplass. Hvordan fungerer det med nedbemanning da? Må man gå på dagen da tro?

Skrevet

Mannen har. Fra konkurs til han ble arbeidsledig tok det ca 1,5 uke 

Anonymkode: 54bea...127

• Liker 2
Skrevet

Det er opp til konkursboet om de krever at ansatte jobber i oppsigelsestiden. Det kan være på dagen eller det kan være 3 mnd.

Anonymkode: 0a990...79b

• Liker 2
Skrevet

Er vel mange som sykemelder seg før siste dagen kan jeg se for meg.

Skrevet

Ja, gått ledig 1år ca. Vanskelig å finne noen i voksen alder, jobbet ca 20år der jeg var.

Faller lett utenfor arbeidslivet når man har jobbet i et spesialyrke uten utdannelse, selv om man søker på alt mulig så hjelper det ikke. Man får ikke bare hva som helst.

Anonymkode: a73a4...376

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gått ledig 1år ca. Vanskelig å finne noen i voksen alder, jobbet ca 20år der jeg var.

Faller lett utenfor arbeidslivet når man har jobbet i et spesialyrke uten utdannelse, selv om man søker på alt mulig så hjelper det ikke. Man får ikke bare hva som helst.

Hvordan ble dette informert til dere og hvor lang tid tok det før dere måtte ut av bedriften?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan ble dette informert til dere og hvor lang tid tok det før dere måtte ut av bedriften?

Lang tid, fikk en dato til slutt.

Men hørte om det ca 1år. Uten å vite når det ble avsluttet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg jobbet i et feires som gikk konkurs.. over 10 år siden. Jeg var akkurat blitt sykmld før dette skjedde pga graviditetsplager. Fikk vite det via andre. Det var et sjokk, og mye tanker rundt økonomi. Legen min sykmld meg bare videre og ut hele svangerskapet slik at jeg fikk sykepenger for 100% jobben min og permisjonslønn deretter 

Anonymkode: a7d49...a01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...