Sniglå Skrevet 24. mai 2005 #1 Skrevet 24. mai 2005 Hadde en liten diskusjon i går angåene @ og ulike navn på denne.... Har hørt om Snabel-a, brukes i sverige eller danmark tror jeg, stiliii! Noen steder i Norge brukes også krølla! Vet dere om andre navn, evt fra andre land? Synes Krøllalfa er grusomt kjedelig egentlig.... Gud, for et teit innlegg dette ble...
Mrs. K Skrevet 24. mai 2005 #3 Skrevet 24. mai 2005 Da internett kom til Danmark kom denne i omløp: Hva heter er adressen til den frekke hjemmesiden i Grønland? www.a-ka-sut-snabel-a.@xxx Hva heter egentlig @ på engelsk?
Gjest Bellatrix Skrevet 24. mai 2005 #4 Skrevet 24. mai 2005 ætt, vet ikke hvordan de skriver det. Men har i hvert fall hørt folk si navn-ætt-håtmail-dått-kåmm
Sniglå Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2005 at tror jeg. Det passer med når du skriver f.eks: fornav.etternav at online.no. Det blir et navn hos/ved den og den leverandøren, eller hva nå det kalles...
Gjest Bellatrix Skrevet 24. mai 2005 #6 Skrevet 24. mai 2005 Høres lurt ut. Men likevel litt kjedelig. Snabel-a er det morsomste navnet hittil.
LilleBille Skrevet 24. mai 2005 #7 Skrevet 24. mai 2005 jeg bruker alfakrøll eller at... I denne tråden har det vært tatt opp.. og Her har du en meget bra oversikt over andre språk og forklaringer.
LilleBille Skrevet 24. mai 2005 #8 Skrevet 24. mai 2005 Sniglå det er deg på hebraisk: strudel eller shablul ('snegl, kage') - og på koreansk ... dalphaengi ('snegl')
Sniglå Skrevet 24. mai 2005 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2005 Tøft! Takk for den Lillebille! har også hørt at på spansk så er betydningen noe med at "krøllen" er den som fanger a'en. Men husker ikke navnet... Men Strudel!! Haha! Skal hete det nå. Sånn litt av og til hvertfall!
Anglofil Skrevet 25. mai 2005 #11 Skrevet 25. mai 2005 Nå synes jeg svenskenes kanelbulle absolutt er den kuleste. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå