Gå til innhold

Arbeidsrettende tiltakk. Fikk plass som kontor medarbeider men det er ikke kontorjobb! Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 51år gammel kvinne. Har gått på AAP i et par år og jeg har fått nå praksisplass hos privatfirma som kontormedarbeider/ kontor assistent. Jeg går ikke inni detaljer her men det visste seg ut til å være alt annet enn kontorjobb egentlig. Jeg rydder opp, vasker og stelle på kontorene, gjøre innkjøp og alt arbeid som ingen andre vil egentlig gjøre eller har tid til å gjøre. Ingen problem med det men kroppen svikter. Jeg er opp og gående 8 timer per dag med vasking og alt annet som må gjøres, ting som må kjøpe, gulvene som må vaskes osv og jeg har forferdelige kroppssmerter. Kroppen min er ikke vant til det. Siden i går har jeg skulde og høftesmerter som ikke la meg få gjøre enkelte ting, kle på meg og jeg får meg ikke sove heller. Det gjør forferdelig vondt på helle armen spesielt om natta og jeg våkner opp hele tida og må snu meg men det hjelper ikke så til slutt må jeg stå opp.

Spørsmålet mitt er. Hva kjer her? Er det vanlig at kontor assistent/medarbeider gjøre slike jobb? Før jeg gikk på AAP jeg jobber på kontor i mange år, det er selvfølgelig at det blir noe rydding men ikke helle tida. Det var ikke hva jeg forestilte meg i det helle tatt. Det er ikke jobben som jeg ser meg å gjøre i fremtida heller. Jeg har kontakt med NAV veilederen, ja men jeg trenger noe synspunkter om hva som er foregår her og hva kan jeg gjøre fra min side fordi jeg har begynt å ha mareritt og gruer meg å dra tilbake. Jeg skal til legen i morgen pga av skuldre og høfteplagene men hva nå? :(

Anonymkode: 36e60...611

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i alle fall vanlig at en assistent gjør "alt mulig". Hva konkret er stillingsbeskrivelsen din? Er du ansatt som kontormedarbeider eller som assistent?

Anonymkode: d58a3...2a4

• Liker 3
Skrevet

Ta det med veilederen din hos nav. 

Det virker som at bedriften utnytter å kunne gi deg alle jobbene de ikke gidder selv, fordi du ikke er fast ansatt der. I utgangspunktet skal du vel ha en arbeidsbeskrivelse for hva du skal oppnå med praksisen også - det hadde jeg både da det var i avklaringstiltaket om jeg kunne stå i jobb, og i oppfølging der målet var endelig jobb. 

Selv om du skriver at jobben er kontormedarbeider/kontorassistent, tviler jeg på at en kontorassistent hele tiden må gå og vaske gulv hele tiden. Å holde det fint på kontoret, og om innkjøpene er til møter og slike ting er jo forsåvidt en del av jobben, men min tanke er at det burde nok ikke vært hele jobben. 

• Liker 3
Skrevet

Husk også at du ikke er vanlig ansatt ts. Du har rett til å ta deg pauser hvis kroppen din ikke er med.

• Liker 3
Skrevet

Assistent kan jo være hva som helst av forefallende arbeid. Husk at du også vil bli sliten fordi du ikke er vant til å gjøre ting, det tar tid å komme seg inn i arbeidsgjenge igjen. 

Anonymkode: c203a...168

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svarene. På Vedtaket som jeg fikk først står det kontormedarbeider. På stillingsinstruks som jeg fikk første dag på jobben står det kontorassistent.

Det er et par administrative punker som er egentlig ikke administrative, men de fleste er rydding/renhold og vedlikehold av lokalene. Jeg har ingen administrative oppgaver. Men det er ikke det jeg ser meg ut til å gjøre heller. Jeg har alltid hatt hovedsakelig kontorjobb. Som sagt rydding av og til er ingen problem men det er renhold med mulighet til noe administrativt av og til. Jeg har ingen erfaring, bakgrunn eller ser meg i en renhold stilling selv om det er i en kontor.

Anonymkode: 36e60...611

Skrevet

Jeg ville snakket med veileder om det som har skjedd. Du har jo havnet på AAP av en grunn. Du skulle vel heller ikke utplasseres i en renholdsjobb, som det høres ut som du har blitt. Jeg tror det er viktig å avklare med veileder hva du klarer og ikke klarer i jobb. Det er ikke meningen at du skal bukke og takke for et hvert tiltak. Du skal prøve å komme ut i en jobb du kan stå i. Da er dette feil vei å gå.

Få avklart hvilke arbeidsoppgaver du klarer og ikke, og sørg for å få en arbeidsavtale med de arbeidsoppgavene du skal utføre. Bruker bedriften deg da til noe annet er det brudd på avtalen.  

Anonymkode: 5a389...115

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...