missy_miss Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Må bytte ut gardinene på soverommet og skal ha rullegardiner eller plisségardiner. Men jeg må ha det bekmørkt når jeg skal sove og synes det er vanskelig å finne noen som "garantert" dekker det behovet. De må spesialtilpasses siden vinduene har rar bredde. Budsjettet er maks 2000,- pr gardin.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 12 minutter siden, missy_miss skrev: Må bytte ut gardinene på soverommet og skal ha rullegardiner eller plisségardiner. Men jeg må ha det bekmørkt når jeg skal sove og synes det er vanskelig å finne noen som "garantert" dekker det behovet. De må spesialtilpasses siden vinduene har rar bredde. Budsjettet er maks 2000,- pr gardin. Skal du ha det bekmørkt, så er rullegardin eneste løsningen. Plissegardiner vil du aldri få lystette på sidene. Alternativt må du dekke sidene med hengende vanlige lystette gardiner. Anonymkode: 72886...6ee 1
missy_miss Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter #3 Skrevet 27. oktober 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du ha det bekmørkt, så er rullegardin eneste løsningen. Plissegardiner vil du aldri få lystette på sidene. Alternativt må du dekke sidene med hengende vanlige lystette gardiner. Anonymkode: 72886...6ee Takker, da har vi eliminert og det blir rullegardiner. Gardinene skal bort for at det skal støve mindre på soverommet. Orker ikke å se støvet som virvler fra gardinene når jeg trekker dem frem og tilbake. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg beholdt gardinene som er mørkleggende nok.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #4 Skrevet 27. oktober 2019 5 timer siden, missy_miss skrev: Takker, da har vi eliminert og det blir rullegardiner. Gardinene skal bort for at det skal støve mindre på soverommet. Orker ikke å se støvet som virvler fra gardinene når jeg trekker dem frem og tilbake. Hadde det ikke vært for det så hadde jeg beholdt gardinene som er mørkleggende nok. Støvet er der nok fortsatt, selv om du kaster ut gardinene. Du ser det bare ikke like godt 😃 Anonymkode: 72886...6ee
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #5 Skrevet 27. oktober 2019 Hvis du har spesiallaget plisségardinger, så vil de være helt tette også på sidene. Men det koster mer enn 2000 kr pr vindu. Så da er det nok rullgardiner du bør gå for. Våre kostet 5000 kr pr vindu. Anonymkode: 6b16d...d2a 1
missy_miss Skrevet 27. oktober 2019 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Støvet er der nok fortsatt, selv om du kaster ut gardinene. Du ser det bare ikke like godt 😃 Anonymkode: 72886...6ee Støvet vil nok ikke virvle like mye rundt som når jeg drar gardinene frem og tilbake. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har spesiallaget plisségardinger, så vil de være helt tette også på sidene. Men det koster mer enn 2000 kr pr vindu. Så da er det nok rullgardiner du bør gå for. Våre kostet 5000 kr pr vindu. Anonymkode: 6b16d...d2a Har fått tilbud hos en gardinspesialist og da var det 5000,- pr vindu. Men da stoppet det opp når jeg måtte velge stoff og farge🤪 Mulig jeg må få med en venninne tilbake dit som kan styre meg i riktig retning.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #7 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg får ikke rullegardiner til å bli helt tette rundt gardinet. Det kommer gliper med lys på alle fire sidene, men mest over. For at gardinet skal kunne rulles opp, må sentrum av rullen et par cm fra karmen. Når denne er rullet ut blir det plass til litt lys å passere den veien. Ved å ha gardinet en del større enn vinduet kan resten av kantene slippe ut minimalt med lys, men jeg får det altså ikke helt tett uten å feste gardinet til veggen. Nederst henger vi det på en spiker for å få det helt inntil. Da er glipene på sidene små nok for oss, men om du vil ha det helt tett, må du nok gjøre noe mer med sidene og en kappe foran toppen eller noe. Anonymkode: e461a...b03 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #8 Skrevet 28. oktober 2019 Jeg har lystette gardiner på gardinwirer, to stk., slik at gardinene trekkes for over hverandre. Det kommer ikke så mye som en liten lysstripe inn. Bor i by med mye gatelys. Anonymkode: 9e17a...a71
missy_miss Skrevet 28. oktober 2019 Forfatter #9 Skrevet 28. oktober 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får ikke rullegardiner til å bli helt tette rundt gardinet. Det kommer gliper med lys på alle fire sidene, men mest over. For at gardinet skal kunne rulles opp, må sentrum av rullen et par cm fra karmen. Når denne er rullet ut blir det plass til litt lys å passere den veien. Ved å ha gardinet en del større enn vinduet kan resten av kantene slippe ut minimalt med lys, men jeg får det altså ikke helt tett uten å feste gardinet til veggen. Nederst henger vi det på en spiker for å få det helt inntil. Da er glipene på sidene små nok for oss, men om du vil ha det helt tett, må du nok gjøre noe mer med sidene og en kappe foran toppen eller noe. Anonymkode: e461a...b03 Er de spesialbestilte på mål? 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har lystette gardiner på gardinwirer, to stk., slik at gardinene trekkes for over hverandre. Det kommer ikke så mye som en liten lysstripe inn. Bor i by med mye gatelys. Anonymkode: 9e17a...a71 Jeg har gardiner i dag som er mer enn gode nok, men skal bytte til rullegardiner.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #10 Skrevet 28. oktober 2019 3 minutter siden, missy_miss skrev: Er de spesialbestilte på mål? Jeg har gardiner i dag som er mer enn gode nok, men skal bytte til rullegardiner. Dersom rullegardinen er innebygd, altså med en kant over, under og på sidene som ikke slipper ut lys er det sikkert ikke noe problem, men det har ikke jeg, nei. Jeg bruker sovemaske om det er for mye sol, men uten sol er det mørkt nok for meg. Anonymkode: e461a...b03
Gjest Mask Skrevet 28. oktober 2019 #11 Skrevet 28. oktober 2019 Hvorfor ikke lystette gardiner? De jeg har slipper ikke lys igjennom, de er kjøpt på kid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå