AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #1 Skrevet 27. oktober 2019 Hei! Vi har nettopp kjøpt hus. Huset er fra 70-tallet og har kjøkken fra byggeår. Vi overtar huset i desember. Vi tenker å bytte kjøkken og har da tenkt på IKEA, HTH, Kvik og alle andre mulige leverandører av kjøkken. Kjøkkenet må totalrenoveres. Det jeg lurer på er om det er helt bak mål å kontakte eierne og spørre om å få lov til å komme innom for å ta mål av dører, karmer, vinduer, stikkontakter og alt mulig annet slik at vi kan kontakte kjøkkenleverandører allerede nå slik at vi kan sette igang med kjøkkenmontering med en gang vi flytter inn. Og dersom det er ok for de, hvordan får vi målt hvor stikkontakten bak ovnen står, hvor vanninntaket er osv? Kan vi beregne oss frem til det uten å begynne å demontere kjøkkenet som er der? 😅 Hilsen fersk huskjøper som håper på svar fra mer erfarne huseiere Anonymkode: bc3e4...515
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #2 Skrevet 27. oktober 2019 Nei det er ikke innafor. Herlighet. Anonymkode: bb31c...8cb 16
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #3 Skrevet 27. oktober 2019 Hvorfor i all verden skulle det ikke være greit? Så lenge man godtar et potensielt nei, som jo er det verste som kan skje. Ærlig talt! Anonymkode: 719b9...bea 28
Trolltunge Skrevet 27. oktober 2019 #4 Skrevet 27. oktober 2019 Jeg har både sagt ja og fått ja til slike ting. Ser ikke problemet med å spørre. Verste som kan skje er at selger sier nei. 27
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #5 Skrevet 27. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden skulle det ikke være greit? Så lenge man godtar et potensielt nei, som jo er det verste som kan skje. Ærlig talt! Anonymkode: 719b9...bea 3 minutter siden, Trolltunge skrev: Jeg har både sagt ja og fått ja til slike ting. Ser ikke problemet med å spørre. Verste som kan skje er at selger sier nei. Jeg ser jo heller ikke helt problemet, sier eier nei så er det selvsagt helt greit! Vi vet jo at de også er på flyttefot så tenkte det ikke ville bli et problem siden de sikkert har flyttet mye av tingene sine allerede. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke innafor. Herlighet. Anonymkode: bb31c...8cb Skjønner ikke hvorfor det skal være så galt? (ts) Anonymkode: bc3e4...515 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #6 Skrevet 27. oktober 2019 Ja. Jeg gjorde det nettopp. Men jeg viste selger hadde ny bolig og bodde der. Sendte en grei melding og poengterte at jeg ikke måtte dersom det ikke passet seg. Jeg skal selge min egen leilighet så derfor jeg ønsket at møbler osv kunne bli bestilt og komme på overtakelse. Anonymkode: 35fd1...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #7 Skrevet 27. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja. Jeg gjorde det nettopp. Men jeg viste selger hadde ny bolig og bodde der. Sendte en grei melding og poengterte at jeg ikke måtte dersom det ikke passet seg. Jeg skal selge min egen leilighet så derfor jeg ønsket at møbler osv kunne bli bestilt og komme på overtakelse. Anonymkode: 35fd1...6c6 Så bra, tror nok vi lander på å høre med de. Det hadde vært helt fantastisk å begynne å skru sammen kjøkkenskrogene få dager etter overtakelse 😃 Anonymkode: bc3e4...515 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #8 Skrevet 27. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det er ikke innafor. Herlighet. Anonymkode: bb31c...8cb Jo, det er helt innafor. Jeg har blitt spurt av ny eier når jeg har solgt, og jeg har spurt tidligere eier når jeg har kjøpt. Dette er helt vanlig, og jeg ville blitt veldig overrasket hvis noen sa nei til det. Herlighet Anonymkode: d3c4a...c41 18
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #9 Skrevet 27. oktober 2019 Helt innafor det selvfølgelig! Hun som kjøpte vår leilighet skulle gjøre om på alt så hun spurte om å få komme for å ta mål. Og selvfølgelig sa vi ja! Skulle bare mangle.... Anonymkode: 6a1ed...c67 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #10 Skrevet 27. oktober 2019 Stikkontakten til komfyren er jo bak komfyren, og rørene til vann er der vasken er. Hvis du skal ha vask og komfyr et annet sted enn der de står i dag må du ha rørlegger og elektriker, og da er det litt mer jobb. Anonymkode: 4ebbf...8f4 7
..... Skrevet 27. oktober 2019 #11 Skrevet 27. oktober 2019 Det er selvfølgelig helt greit å spørre, og kan ikke tenke meg at noen sier nei. Vi har akkurat solgt vårt hus, og vi lot de komme å se på det de ønsket, komme med deler av flyttelasset og få begynne å male før den formelle overtakelsen.
Hmmmmmm Skrevet 27. oktober 2019 #12 Skrevet 27. oktober 2019 46 minutter siden, ..... skrev: Det er selvfølgelig helt greit å spørre, og kan ikke tenke meg at noen sier nei. Vi har akkurat solgt vårt hus, og vi lot de komme å se på det de ønsket, komme med deler av flyttelasset og få begynne å male før den formelle overtakelsen. Oj. Den var litt utenom det vanlige. På overtagelses datoen går man igjennom flere spm ang husets stand. Hvis de allerede har begynt å male, var det kanskje ikke noe behov for å vaske vegger og tak? 5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #14 Skrevet 27. oktober 2019 Dette tar man da via megleren? Megleren spør kunden sin om det er greit at de kommer innom, ja/nei... Hadde aldri vært med på at kjøper hadde kontaktet meg direkte. Anonymkode: cac67...fae 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #15 Skrevet 27. oktober 2019 Det er helt vanlig. Hver gang vi har kjøpt eller solgt har det vært samarbeid om slikt. Verden er generelt litt bedre når alle er rause med hverandre, så fatter ikke at enkelte kan være negative til dette. Anonymkode: 0147c...713 15
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #16 Skrevet 27. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser jo heller ikke helt problemet, sier eier nei så er det selvsagt helt greit! Vi vet jo at de også er på flyttefot så tenkte det ikke ville bli et problem siden de sikkert har flyttet mye av tingene sine allerede. Skjønner ikke hvorfor det skal være så galt? (ts) Anonymkode: bc3e4...515 Hvorfor spør du her da? Når du allerede har bestemt deg. Anonymkode: a709e...0f8 8
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #17 Skrevet 27. oktober 2019 Huff hus fra 70 tallet 😳😳du kommer til å få deg mange overraskelser vil jeg tippe Anonymkode: 9cc1f...40e 2
abc123detvardet Skrevet 27. oktober 2019 #18 Skrevet 27. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri vært med på at kjøper hadde kontaktet meg direkte. Hvorfor ikke? Hva er big deal med det?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #19 Skrevet 27. oktober 2019 JA dette er helt innafor! Du er da ikke den første som spør om det. Ikke bry deg om svarene ovenfor. Det er klart du kan ta kontakt å spørre om å få ta mål fordi du ønsker å tegne opp nytt kjøkken. Stikkontakter tar du ettersom når du får inn elektriker. Tips; Det kan dog være forskjellige leveranse tid fra de ulike firmaene. Ikea har på lager så du kan få med rett hjem og andre kan ha 6-ukers leveringstid. Lykke til 🙂 Anonymkode: ee58c...d47 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #20 Skrevet 27. oktober 2019 2 minutter siden, abc123detvardet skrev: Hvorfor ikke? Hva er big deal med det? Fordi jeg betaler en megler dyrt for å nettopp ha kundekontakten. Åpner man for det i forkant så kan det også være at de begynner å mase i etterkant dersom det skulle være noe. Og det er ting megleren skal følge opp. Anonymkode: cac67...fae 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå