Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det med baby og dyne? Min er snart 3 mnd og ligger i en egen seng ved siden av vår seng. Nå er det kjølig på rommet og kaldere blir der vel så godt å ha en god dyne rundt han

Men jeg oppdager at han sklir litt nedover og gjerne får dynen oppover og er derfor redd han får den over seg. Kan ikke akkurat feste dynen heller da vi ammer ofte. Prøver å tulle han inn i dynen men det skjer allikevel. Noen tips? 

Anonymkode: fde0b...199

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan gjør dere det med baby og dyne? Min er snart 3 mnd og ligger i en egen seng ved siden av vår seng. Nå er det kjølig på rommet og kaldere blir der vel så godt å ha en god dyne rundt han

Men jeg oppdager at han sklir litt nedover og gjerne får dynen oppover og er derfor redd han får den over seg. Kan ikke akkurat feste dynen heller da vi ammer ofte. Prøver å tulle han inn i dynen men det skjer allikevel. Noen tips? 

Anonymkode: fde0b...199

Ta på en Sovepose baby og ha dyna til under armene.

Anonymkode: abaee...05c

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ta på en Sovepose baby og ha dyna til under armene.

Anonymkode: abaee...05c

Hvordan skulle det hjelpe. Veldig for sovepose, men det vil jo ikke hjelpe så lenge det er en dyne over.

Anonymkode: 74fc2...aed

Skrevet

Kun sovepose, ikke noe dyne. 

Anonymkode: c7d36...d5c

• Liker 11
Skrevet

Hvis baby ligger i springrlseng finnes det fester som holder dyna fast fra fotenden eller fra sidene slik at baby ikke får dyna oppover. 

Anonymkode: 3409e...706

Skrevet

Hadde også det problemet, men nå svøper vi han inn i dyna så han ikke klarer å gjøre det eller sparke den av, han sover også bedre. Men vet at ikke alle barn syns om å svøpes. 

Anonymkode: 8f7e1...2c5

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis baby ligger i springrlseng finnes det fester som holder dyna fast fra fotenden eller fra sidene slik at baby ikke får dyna oppover. 

Dette er ikke anbefalt da babyer kan sitte fast.

Kjøp heller en god og varm sovepose😊 De beste er litt dyrere, men du får mye igjen. Se etter brukt eventuelt, eller selg den brukt.

Anonymkode: fc85e...347

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke anbefalt da babyer kan sitte fast.

Kjøp heller en god og varm sovepose😊 De beste er litt dyrere, men du får mye igjen. Se etter brukt eventuelt, eller selg den brukt.

Anonymkode: fc85e...347

Sitte fast? De kan jo sparke av dyna like lett, bare ikke trekke den lengre opp. Blir i terorien som om du skulle holdt fast dyna ned i fotenden. 

Skrevet

Bruk sovepose ja, trodde ikke folk brukte dynetil baby lenger jeg.. høres sprøtt ut..

Anonymkode: dfcf6...af4

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sitte fast? De kan jo sparke av dyna like lett, bare ikke trekke den lengre opp. Blir i terorien som om du skulle holdt fast dyna ned i fotenden. 

Men problemet her er at baby åler seg nedover. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk sovepose ja, trodde ikke folk brukte dynetil baby lenger jeg.. høres sprøtt ut..

De aller fleste bruker dyne. Og det er sjelden et stort problem. Lett dyne gjør ikke at barnet kveles. 

• Liker 2
Skrevet

Bruk en lett dyne, brett den litt under barnet. 

Skal veldig mye til for at det blir noen problemer av det. 

Skrevet

Sovepose! Det er så utrolig mye enklere, og man slipper å bekymre seg for dyne over hode eller at babyen sparker den av seg og blir kald. 

Anonymkode: 91550...378

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sprøtt ut faktisk 🙄🙈 det mest vanlige er vel å bruke dyne. 

Anonymkode: 6993f...710

• Liker 4
Skrevet

Vi brukte lenge bare ulpledd og litt varmare på soverommet. Kledde godt på barnet. Vi hadde dyne først, men barnet fekk den ofta over hovudet. Eg tok ikkje sjansen, baby var født prematur også. No bruker vi lett babydyna,

Anonymkode: 922fe...b47

Skrevet

Plasser baby i fotenden fra du legger, så slipper du krypingen nedover 

Anonymkode: 6c1f8...28c

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte kun soveposer/nattposer, slike rimelige man får kjøpt på IKEA. Vi hadde ikke dyne over. Vi begynte først å bruke dyne når han var ca. 1 1/2 år.

Anonymkode: 6bb98...f41

• Liker 3
Skrevet

Jeg brukte dyne helt til jeg våkna og babyen hadde dyna over ansiktet, og baby gispet etter luft da jeg fjerna dyna. Ble skikkelig redd. Min sparker mye så dyna blir flyttet oppover. Vi begynte med sovepose, men han hater den veldig.

Anonymkode: 3e6f4...ffc

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte dyne helt til jeg våkna og babyen hadde dyna over ansiktet, og baby gispet etter luft da jeg fjerna dyna. Ble skikkelig redd. Min sparker mye så dyna blir flyttet oppover. Vi begynte med sovepose, men han hater den veldig.

Anonymkode: 3e6f4...ffc

Jeg tror trikset er å begynne med sovepose fra dag 1. Jeg skjønner at det er for sent for deg, men tipser om det for andre som leser denne tråden. ❤️ 

Anonymkode: 6bb98...f41

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...