Gå til innhold

Kan man gi en julekalender til farsdag, eller er det rart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen han nevnt en julekalender han kunne ønske seg. Vi pusser opp og prøver å ikke bruke mer enn nødvendig, kunne jeg og barnet gitt julekalendere i farsdagsgave i stedet? Så kan han spare den til advent? Han får og et fint bilde av barnet til å ha på kontoret. 

Anonymkode: cac20...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal mannen her få. Ikke rart det vel.

Anonymkode: 7c3e2...7dd

• Liker 4
Skrevet

Jeg gjorde det i fjord, og han får samme i år, så jeg håper det 😅😂

Nei det blir samme greia i år, nettopp da han storkoste seg med å gå ned i mancaven sin etter jobb, åpne kalender og se litt på big bang og alt av alt som går på tvnorge etter jobb 😄😄

Anonymkode: d85a2...58b

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal gjøre det samme selv, så det vil jeg si er kjempesmart😊

Anonymkode: 3921b...6bd

• Liker 1
Skrevet

Det er en kjempefin farsdagsgave!

Anonymkode: c1022...7a8

• Liker 1
Skrevet

Det gjør jeg hvert eneste år😄🎅🏻

Anonymkode: 9f085...e08

• Liker 1
Skrevet

Det skal jeg gjøre i år! Kjøpt chilli-Klaus sin 😁

Anonymkode: fddc1...f87

• Liker 1
Skrevet

Farsdag. En merkedag igangsatt av handelsnæringen for at husholdningene skal svi av penger på å markere at også far er en del av familien. Selv familier som "ikke vil bruke mer enn nødvendig" synes handelsnæringen skal få styre livene deres såpass at de likevel brenner av noen kroner på denne iscenesatte markeringen.

Nei, man trenger ikke det. Far er voksen nå, han forstår sin rolle. Alle 365 dager i året.

Anonymkode: 3a1f6...bd2

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Farsdag. En merkedag igangsatt av handelsnæringen for at husholdningene skal svi av penger på å markere at også far er en del av familien. Selv familier som "ikke vil bruke mer enn nødvendig" synes handelsnæringen skal få styre livene deres såpass at de likevel brenner av noen kroner på denne iscenesatte markeringen.

Hva med morsdag da?

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det i fjord, og han får samme i år, så jeg håper det 😅😂

Nei det blir samme greia i år, nettopp da han storkoste seg med å gå ned i mancaven sin etter jobb, åpne kalender og se litt på big bang og alt av alt som går på tvnorge etter jobb 😄😄

Anonymkode: d85a2...58b

Håper den kalenderen tålte vann da. 

Anonymkode: 58b38...e04

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor spørre om det??

Anonymkode: 37dc1...66a

Skrevet
32 minutter siden, abc123detvardet skrev:

Hva med morsdag da?

Hva tror du?

Hvis mor trenger en gave på den dagen handelsnæringen sier for å forstå at også hun er en del av dette konseptet "familien" så bør hun sikkert får det. Bare ikke bruk "mer enn nødvendig". Hvilket jo er null og niks. 

Mor kjenner nok sin plass like godt som far.

Skrevet

Adventskalender har vært en av bursdagspresangene mine siden jeg var liten! Aldri reagert på det i det hele tatt (har bursdag en ukes tid før desember begynner). 

Kan ikke forstå at en voksne mann skulle reagert på det. Må de få noe til farsdagen i det hele tatt? Her får mannen velge en kake 😂

• Liker 1
Skrevet

Så gøy😀

Anonymkode: 106d6...984

Skrevet

Blir ikke det som å pakke inn en pakke, og så si «den kan du få åpne på julaften!»..?

Det er farsdag, man trenger vel ikke pøse på med gaver? Lag frokost på senga, en favorittmiddag, la mannen sitte med beina på bordet, gi ham kake og noe fra barna, skriv et brev til ham. Synes det er en uting at man må kjøpe ting til en hver anledning. 

Anonymkode: 5da11...c65

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man trenger ikke det. Far er voksen nå, han forstår sin rolle. Alle 365 dager i året.

Skjønner hva du mener :) Men jeg har et litt annet syn på denne dagen. Dette var noe mine foreldre og markerte da de var små, og de hadde alltid en ting til sine foreldre, kort og frokost på sengen. De husker det begge som en koselige familiedager. 

Her i huset pleier vi som regel å lage kort, og gjerne noe lite som barnet har vært med å lage. I år tror jeg jeg går for denne adventskalenderen. Det er verktøy i den, så uansett noe som kommer godt med til oppussingen.

Skrevet

Takk for svar alle :) Jeg går for denne kalenderen i år- verktøy i den, så kommer godt med til oppussingen :)

Og vi pleier ikke ha noe kjøpepress på far- og morsdag altså, bare så det er sagt (til de som har kommentert det). 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle :) Jeg går for denne kalenderen i år- verktøy i den, så kommer godt med til oppussingen :)

Og vi pleier ikke ha noe kjøpepress på far- og morsdag altså, bare så det er sagt (til de som har kommentert det). 

Ut i fra tråden du har laget, så burde du kanskje revurdere det siste du sier. Hvis man ikke føler kjøpepress, hadde man vel ikke spurt om en dyr adventskalender er god nok gave? Spesielt ikke om økonomien er litt trang.

Skrevet

Det må da være greit.

Anonymkode: 36b81...5cd

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut i fra tråden du har laget, så burde du kanskje revurdere det siste du sier. Hvis man ikke føler kjøpepress, hadde man vel ikke spurt om en dyr adventskalender er god nok gave? Spesielt ikke om økonomien er litt trang.

Han forventer det ikke, han nevnte det med glimt i øyet. Vi har totalt felles økonomi, så spiller ingen rolle om jeg eller han kjøper verktøyet. Men hyggelig å kunne gi han en oppmerksomhet, han har jobbet dag og natt for å pusse opp huset til vi flytter inn.

Vi har aldri hatt kalender til hverandre før, og til farsdag/ morsdag pleier vi å gi hjemmelaget kort og noe barnet har laget. Så hvis det at jeg én enkelt gang vil gi han en gave betyr at det er kjøpepress i hjemmet, så får du bare tro det 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...