AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #1 Skrevet 26. oktober 2019 Nå er det snart farsdag. I den anledning lurer jeg på hva som forventes av meg som er kjæresten til en som er pappa? Barna er forholdsvis små, og trenger nok hjelp til å ordne i stand noe. Vi bor ikke sammen enda, og jeg kjenner på at jeg ikke orker å stelle i stand noe greier i det heletatt. Har ordnet bursdag for han, og kjøpt gaver fra barna til han. Men føler farsdag blir noe annet - noe jeg ikke orker forholde meg til før han blir far til mine barn. Kan alltids si "Gratulerer med farsdagen" til han og evt. komme på besøk, men det er det. Hvis jeg skal feire en far så vil jeg heller feire min far, ikke en far som har farsdag fordi han har fått barn med en annen dame. Samtidig føler jeg at det forventes at jeg gjør noe, så hva er normalt egentlig? Anonymkode: 701bb...1af
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #2 Skrevet 26. oktober 2019 Feire din far du 😊👍 Anonymkode: 28101...c33 30
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #3 Skrevet 26. oktober 2019 Jeg syns dere skal vie resten av livet til å oppfylle næringslivets ønske/press om å feire ulike deler av familielivet/livet generelt. Anonymkode: 1d081...e0c 4
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #4 Skrevet 26. oktober 2019 Det er ingen forventninger til deg for at du skal feire farsdagen for noen, akkurat som at det ikke finnes noen forventninger for mennene i ditt liv å feire morsdagen for deg når det er morsdag Anonymkode: f9ccf...ca8 13
minister-mio Skrevet 26. oktober 2019 #5 Skrevet 26. oktober 2019 Feire faren din du, jeg kan ikke skjønne det skal forventes at du feirer kjæresten din selv om han er en far. 13
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #6 Skrevet 26. oktober 2019 Synes isåfall barnets mor kan fikse en gave for barnet sitt som det kan gi til sin far om barnet ønsker det. Eller oppfordre det til å lage en tegning eller noe. Det er iallefall ikke ditt ansvar å fikse en feiring fordi kjæresten din har barn med en annen Anonymkode: 92b59...2b5 8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #7 Skrevet 26. oktober 2019 Kjente meg egentlig litt glad for at denne tråden dukket opp, for det slår meg at jeg kan tenke meg å gjøre noe hyggelig for kjæresten på dagen. Jeg setter stor pris på den han er som pappa, og det er hyggelig å vise. Ser ikke for meg at andre gjør det, og barnet er for lite til å gjøre noe selv. Men jeg tenker det gjelder kun om man ønsker det. Anonymkode: 1ebf5...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2019 #8 Skrevet 26. oktober 2019 Jeg hadde tidligere en ex kjæreste som hadde barn, hadde aldri fallt meg inn å feire farsdagen hans med barn han har med en annen kvinne. Anonymkode: 2b816...6c3 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #9 Skrevet 27. oktober 2019 Takk for svar, det var godt å høre at ingenting kan forventes av meg TS Anonymkode: 701bb...1af
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #10 Skrevet 27. oktober 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå er det snart farsdag. I den anledning lurer jeg på hva som forventes av meg som er kjæresten til en som er pappa? Barna er forholdsvis små, og trenger nok hjelp til å ordne i stand noe. Vi bor ikke sammen enda, og jeg kjenner på at jeg ikke orker å stelle i stand noe greier i det heletatt. Har ordnet bursdag for han, og kjøpt gaver fra barna til han. Men føler farsdag blir noe annet - noe jeg ikke orker forholde meg til før han blir far til mine barn. Kan alltids si "Gratulerer med farsdagen" til han og evt. komme på besøk, men det er det. Hvis jeg skal feire en far så vil jeg heller feire min far, ikke en far som har farsdag fordi han har fått barn med en annen dame. Samtidig føler jeg at det forventes at jeg gjør noe, så hva er normalt egentlig? Anonymkode: 701bb...1af hva med å sende et lite kort eller noe? om du orker. noe hadde jeg gjort tror jeg. Anonymkode: 011b3...ebf 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #11 Skrevet 27. oktober 2019 Tror du han forventer noe som helst da? Det tviler jeg på at han gjør Anonymkode: ffaba...e80 4
Gjest kruspersilletaco Skrevet 27. oktober 2019 #12 Skrevet 27. oktober 2019 Kan jo oppmuntre barna til å lage en tegning eller noe? Han setter nok stor pris på det, siden barna er så små enda og ikke lager kort på skolen feks.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #13 Skrevet 27. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror du han forventer noe som helst da? Det tviler jeg på at han gjør Anonymkode: ffaba...e80 Nei sikkert ikke, men jeg er en person som liker å ordne og styre for å glede andre på bursdag og lignende. Så kanskje han tenker at jeg blir å bake en kake/hjelpe barna med noe. Men jeg vet ikke. Når Vi får barn sammen blir det noe annet, tenker jeg. Da vil jeg jo ordne i stand farsdag fordi jeg vil vise at jeg setter pris på han som pappa - nå setter jeg pris på han som en kjæreste. TS Anonymkode: 701bb...1af
Diamant20 Skrevet 27. oktober 2019 #14 Skrevet 27. oktober 2019 Du kan jo se om du vil ta med barna og bake Toro Brøwnies (nå vet ikke jeg hvor gamle de er da) mens kjæresten kan slappe av/dusje el. lignende. Dere må jo ikke gjøre det bare fordi det er farsdag, dere kan jo si at dere vil at dere skal kose dere litt. Det er uansett fullt forståelig om du ikke gjør noe spesielt.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #15 Skrevet 27. oktober 2019 18 minutter siden, Diamant20 skrev: Du kan jo se om du vil ta med barna og bake Toro Brøwnies (nå vet ikke jeg hvor gamle de er da) mens kjæresten kan slappe av/dusje el. lignende. Dere må jo ikke gjøre det bare fordi det er farsdag, dere kan jo si at dere vil at dere skal kose dere litt. Det er uansett fullt forståelig om du ikke gjør noe spesielt. Alt går an, men jeg orker ikke. Tenker at så lenge vi ikke har barn sammen, så er farsdag en greie mellom han og hans barn. Vi bor ikke sammen heller. Ville bare høre at dette var innafor - noe jeg har fått bekreftet nå Skal feire min far, jeg! TS Anonymkode: 701bb...1af 1
Mommylife Skrevet 27. oktober 2019 #16 Skrevet 27. oktober 2019 Min mann er far til våre barn, men vi feirer ikke farsdag, heller ikke morsdag. Går helt fint å droppe hele dagen uansett om man har felles barn eller ikke ☺️
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #17 Skrevet 27. oktober 2019 55 minutter siden, Mommylife skrev: Min mann er far til våre barn, men vi feirer ikke farsdag, heller ikke morsdag. Går helt fint å droppe hele dagen uansett om man har felles barn eller ikke ☺️ Ja, hver sin lyst Nå liker jeg feiringer da, så blir å feire farsdag når vi får barn sammen. Det gleder jeg meg til ts Anonymkode: 701bb...1af 1
Biloba Skrevet 27. oktober 2019 #18 Skrevet 27. oktober 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt går an, men jeg orker ikke. Anonymkode: 701bb...1af Hvis det er en uoverkommelig jobb å markere dagen til kjæresten, og hjelpe de små å gjøre stas på pappaen sin og være stolte av det, må jeg si at jeg lurer på hva slags fremtid dette forholdet har. Det høres veldig trist og lite raust ut. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #19 Skrevet 27. oktober 2019 Tenker at så lenge dere ikke bor sammen, så er ikke det nødvendig. Synes også at så lenge barna er så små, så er ikke dette så viktig? Hadde aldri forventet noe av en kjæreste jeg ikke har barn med... Og tenker som så at dersom mor til barna ikke er typen til å ta barna med for å ordne noe lite, så kan du kanskje trå til. Etter at dere er blitt samboere. Anonymkode: 4e816...c26 1
Brunello Skrevet 28. oktober 2019 #20 Skrevet 28. oktober 2019 Etter min mening, har det alt å si om man bor sammen med barna eller ikke. Bor man sammen og har barna, bør man engasjere seg litt ved åhjelpe barna med å eksempelvis servere kaffe på senga eller bake en kake. Om man ikke bor sammen, er det bare la dagen forbigå i stillhet. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå