Gå til innhold

Menn blir oftere utsatt for netthat enn kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://kjonnsforskning.no/nb/2019/10/menn-blir-oftere-utsatt-netthat-enn-kvinner

– ­At menn utsettes for mer nettbasert trakassering enn kvinner er overraskende. Dette bryter på mange måter med forestillingen vi har om at netthat er et typisk kvinneproblem, sier Audun Fladmoe, forsker ved Institutt for samfunnsforskning (ISF) i Oslo.

Førsteamanuensis Karoline Andrea Ihlebæk ved OsloMet mener artikkelen er viktig fordi den dokumenterer at nettbasert trakassering er et problem for begge kjønn og fordi den tilbakeviser den vanlige forestillingen om at kvinner er mer utsatt for trakassering på nett enn menn.

Så politikere, kommentatorer og feminister har altså lurt oss trill rundt med å påstå at dette er et kvinneproblem.

Anonymkode: cfbd1...23c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har vært kjent en stund gjennom tidligere studier, men det er fascinerende hvordan mange likevel har latt som dette er noe som særskilt rammer kvinner, når det ikke virker å være tilfelle. Jeg stusset selv over dette for noen år siden da det blant politikere og "menere" virket å være bred enighet om at kvinnner var særlig utsatt, uten at noen av dem faktisk kunne peke på noen forskning som tilsa dette. På et tidspunkt kalte Erna Solberg inn "kjente kvinner" for å diskutere problemstillingen. 

Det hele fremstod unektelig ganske absurd da det viste seg at kvinner slettes ikke ble utsatt for mer netthets enn menn.

https://www.dagbladet.no/kultur/slik-skal-erna-ta-et-oppgjor-med-nett-trollene/61407396

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Hvis denne tråden hadde handlet om kvinner og nett-troll, så ville denne tråden sannsynligvis fått 100 000 kommentarer temmelig kjapt. Hvor latterlig lite problemet egentlig er, det er overhodet ikke relevant. 

Men så lenge en tråd handler om mannfolk, så spiller det ingen rolle hvor stort problemet er. Det er veldig få som bryr seg uansett. I alle fall her på Kvinneguiden. 

Anonymkode: e5727...caa

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis denne tråden hadde handlet om kvinner og nett-troll, så ville denne tråden sannsynligvis fått 100 000 kommentarer temmelig kjapt. Hvor latterlig lite problemet egentlig er, det er overhodet ikke relevant. 

Men så lenge en tråd handler om mannfolk, så spiller det ingen rolle hvor stort problemet er. Det er veldig få som bryr seg uansett. I alle fall her på Kvinneguiden. 

Anonymkode: e5727...caa

Du må huske på at feminister og folk med personlighetsforstyrrelser i større grad enn vanlige mennesker bruker sosiale medier og andre medier for å fremme og hjernevaske oss andre vanlige med den ideologien de ønsker skal herske over oss..

Anonymkode: a3eed...65f

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må huske på at feminister og folk med personlighetsforstyrrelser i større grad enn vanlige mennesker bruker sosiale medier og andre medier for å fremme og hjernevaske oss andre vanlige med den ideologien de ønsker skal herske over oss..

Å. Hva driver du med nå da? Er det mulig....

Jeg har engasjert meg mye i netthets og hat, og jeg har aldri vært av den oppfatning at menn slipper lettere unna. Det har kanskje med at jeg har fulgt med på ulike nettsteder, og menn er ikke akkurat nådige mot andre menn. Kvinner hetser også både kvinner og menn, og da trenger en ikke gå lenger enn hit på Kg. Så mye trakkasering av både utseende og meninger, men det går alle veier. Så fort noen føler seg truet så er det trakkasering og drittslenging. 

Når det er sagt, så er Kg et ganske så snilt forum om en sammenliknet med mange andre. Det tillates(heldigvis)ikke like mye her som mange andre steder.

Men uansett. Jeg ble ikke overrasket over undersøkelsen, og har helt ærlig ikke tenkt at dette har handlet om kun kvinner, eller at de er mest utsatt. Men tydeligvis så burde jeg ha tenkt det.... 

• Liker 1
Skrevet

De som styrer mediene er de samme som styrer og kontrollerer våre meninger. Itillegg så sitter det mange av dem som er i en maktposisjon på sosiale medier med opptil flere profiler for å påvirke oss og for å støtte hverandre for å fremme sine politisk korrekte saker. Og for å holde på makt og posisjoner.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...