Gå til innhold

Gleden av å være mor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan denne tråden ikke bli til krangling, slik de andre trådene om mor eller ikke mor? Plis?

Vi vil bare vite:

1. Hva er fordelene med å være mor?

2 . Hva er ulempene?

Hva savner du? Hva nytt fikk du som du ikke fikk før?

Hvordan er det å reise på ferie nå enn det var å reise på ferie før? Hva er bedre med feriene og hva er mindre bra i feriene?

Utenom alle de gode følelsene barnet gir dere, så kam dere svare helt realistisk uten å ta inn følelsene hvis du skjønner? 

Jeg er ikke imot noen sitt valg, men lurer på hvorfor de tar valget de tar.  Hva innebærer det å velge barn? Hva får jeg hvis jeg velger det? Hva mister jeg?

Anonymkode: 5432d...17f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes ikke svar på det, da det vil være helt individuelt. 

Anonymkode: 2b93e...97e

Gjest RødeFare
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan denne tråden ikke bli til krangling, slik de andre trådene om mor eller ikke mor? Plis?

Vi vil bare vite:

2 . Hva er ulempene?

Hvordan er det å reise på ferie nå enn det var å reise på ferie før? Hva er bedre med feriene og hva er mindre bra i feriene?

Utenom alle de gode følelsene barnet gir dere, så kam dere svare helt realistisk uten å ta inn følelsene hvis du skjønner? 

Jeg er ikke imot noen sitt valg, men lurer på hvorfor de tar valget de tar.  Hva innebærer det å velge barn? Hva får jeg hvis jeg velger det? Hva mister jeg?

Dette skjønte jeg ikke helt. Teller ikke de gode følelsene med?

Skrevet

1. Fordeler: Du utøver omsorg til barna dine som trenger deg. Opplever gjensidig kjærlighet. 

2. Ulemper: Man mister seg selv noen år (ihvertfall med to tette). Karrieren gikk til helvete i småbarnsprene, denne må jeg bygge opp igjen fremover. Parforholdet gikk også til hælvete (men vi er venner da, bare ikke kjørester mer). 

Anonymkode: a9c07...ca2

Skrevet

*Småbarnsårene.

Skrevet

*Kjærester (beklager pølsefingre). 

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Fordeler: Du utøver omsorg til barna dine som trenger deg. Opplever gjensidig kjærlighet. 

2. Ulemper: Man mister seg selv noen år (ihvertfall med to tette). Karrieren gikk til helvete i småbarnsprene, denne må jeg bygge opp igjen fremover. Parforholdet gikk også til hælvete (men vi er venner da, bare ikke kjørester mer). 

Er det verd det da?

Skrevet

Jeg ELSKER å være mamma.

Det eneste jeg savner er å kunne ligge i sengen når jeg er syk. Å ta seg av 3 barn mens feber, diaré og oppkast herjer med kroppen er GRUSOMT!

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan gå bra også da. Vi har tre tette. Er forbi småbarnsårene og fortsatt et par. Karrieren min fikk seg et skikkelig oppsving etter permisjon med nr 3, og jeg har drømmejobben nå. 
Man må prioritere noen andre enn seg selv noen år, men det er verd det! 😊

Anonymkode: a2b8f...f12

• Liker 1
Skrevet

Det handler jo mye om følelser, identitet, «meningen med livet». En fordel er at jeg er den desidert viktigste personen for to andre mennesker, de er helt avhengige av meg. Nest viktigst er min kjære mann, og båndet mellom oss er også styrket. Det er mye moro, og man kan vektlegge det man syns er viktig og var bra i egen barndom. Man lærer mye nytt. Treffer mange mennesker. 
Man blir en (større) familie. 
Ulempene? Det er dyrt. Det er altoppslukende, særlig tidsmessig. Ferie er litt underordnet, det er hverdagen som er snudd på hodet. Det er skikkelig hyggelig å være på hytta med barna. Det er morsomt å vise dem verden i utlandet. Det er stress med pakking, mat, all logistikk. 
Jeg savner ikke så mye, og innser at det finns et langt luv etter hjemmeboende mindreårige barn også. Da kan det bli mer fritid og hobbyer på meg igjen.

Vi bodde sammen lenge før barn, og jeg kunne sikkert hatt et fint liv uten barn også. Men er glad jeg har dem.

Anonymkode: 2a464...84c

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Vi vil bare vite:

2 . Hva er ulempene?

1) All kjærligheten, minnene og omsorgen. Det er så fantastisk å se hvordan hen utvikler seg, mestrer og oppdager. 

2) Ulemper? hmm Alt må planlegges, ikke lett å være spontan, men nå er hen 5 år, så ikke like vanskelig som da hen var liten.

Savner? hmm egentlig ingenting, vi har en ganske selvstendig 5-åring og er jeg og mannen er flinke til å gi hverandre alenetid. Den vanskeligste perioden var spebarnsfasen for meg, og jeg hadde virkelig undervurdert hvor slitsomt det er med hund og baby i hus.
Ferie: Går helt fint, gøy å oppleve nye ting sammen som familie. Ja, det må tilrettelegges og det blir ikke veldig mye kjærestetid, men det er helt greit. Dessuten har vi også ferier/reiser uten 5-åringen.

Skrevet
6 timer siden, Applehead skrev:

Jeg ELSKER å være mamma.

Det eneste jeg savner er å kunne ligge i sengen når jeg er syk. Å ta seg av 3 barn mens feber, diaré og oppkast herjer med kroppen er GRUSOMT!

Men har du ikke en partner som kan ta seg av barna når du er syk??

Anonymkode: 34f21...de3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...