Gå til innhold

Costa del Sol - Malaga

Gjest Chica

Anbefalte innlegg

Gjest Chica

Vi skal på ferie til Spania i sommer. Skal bo litt utenfor Malaga, og har leiebil. Hva MÅ vi se, hvor hvor bør vi dra? Prøver å få til en blanding av turer med bilen og dager på stranda/ved bassenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg har ikke feriert i Malaga, men noen mil utenfor - og da vi var der brukte vi noen timer av en dag på et av markedene i en av nabobyene til Malaga. Moro å se på folkelivet og alle salgsbodene.

Vi tok også en tur til Gibraltar når vi var der, absolutt verdt et besøk - men det blir jo noen timers reise fra Malaga da. Marbella er også en by man bør se om man har muligheten - særlig gamlebyen der er herlig.

God tur!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Husker du navnet på byen der dere var på marked?

Regner med vi prøver å få med oss en tur til Gibraltar når vi først er i strøket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Alle byene har marked... Som regel mandag en by, tirsdag neste osv. (mange av disse markedene har kjempefine klokker, vesker, sko - helt annerledes enn markedene på Canariøyene) :wink:

Gibraltar er kjempeflott, det går under 2 timer fra Malaga dit. Anbefaler at dere setter bilen igjen utenfor Gibraltar (det er alltid lang kø fordi veien går over flyplassen) Det koster ca 800 NOK å leie en minibuss med sjåfør, han kjører rundt øya og viser frem det som er å se. (apene, utsiktspost til Afrika, eldre bydel osv)

Vil også anbefale å ta en tur ut med båt, koster også ca 800 NOK, vi så masse delfiner!

Rundt Malaga er det mange fine småbyer, Marbella med Puerto Banus (båthavn med luksusbåter og kjendiser) Så har vi mindre byer som Mijas og Nerja. Sistnevnte har dryppsteinsgrotter som er verdt et besøk.

Benalmadena har et flott tivoliland som ungene elsker, Fuengirola har dyrehage. (liten)

Tuppeliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Alle byene har marked... Som regel mandag en by, tirsdag neste osv. (mange av disse markedene har kjempefine klokker, vesker, sko - helt annerledes enn markedene på Canariøyene) :wink:

Gibraltar er kjempeflott, det går under 2 timer fra Malaga dit. Anbefaler at dere setter bilen igjen utenfor Gibraltar (det er alltid lang kø fordi veien går over flyplassen) Det koster ca 800 NOK å leie en minibuss med sjåfør, han kjører rundt øya og viser frem det som er å se. (apene, utsiktspost til Afrika, eldre bydel osv)

Vil også anbefale å ta en tur ut med båt, koster også ca 800 NOK, vi så masse delfiner!

Rundt Malaga er det mange fine småbyer, Marbella med Puerto Banus (båthavn med luksusbåter og kjendiser) Så har vi mindre byer som Mijas og Nerja. Sistnevnte har dryppsteinsgrotter som er verdt et besøk.

Benalmadena har et flott tivoliland som ungene elsker, Fuengirola har dyrehage. (liten)

Tuppeliten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica
Alle byene har marked... Som regel mandag en by, tirsdag neste osv.

Vet du hvor vi finner infomasjon om hvor det er marked når?

800 pr pers?

Benalmadena har et flott tivoliland som ungene elsker
Vi er midt i 20-årene, elsker Tusenfryd etc, kan dette være noe for oss?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nei, kr 800 for alle (vi var 4, men tror at prisen var det samme uansett hvor mange vi var i minibussen)

Vi betalte kr 800 for 2 voksne og 2 barn for båtturen. Vi tok begge disse turene på samme dag. Kjører man om morningen, så får man med seg alt innen kvelden.

Det går buss fra grenseovergangen til sentrum, også røde toetasjes busser!

Tar jeg ikke helt feil, så heter det Tivoliworld, og det ligger i Benalmadena. (ikke Benalmadena Costa som ligger ved havet) Og jo, kjempegøy for store og små. (åpner kl 1800 om sommeren og stenger langt på natt.)

Det med markedene er jeg usikker på, men de bruker alltid å legge ut gratis blad om alt som skjer i området. (alt om når det er marked, fester, åpningstider på alt av serverdigheter, info om buss, lege, tannlege osv)

Disse gies ut en gang pr mnd, og husker ikke hva de het....

Markedene åpner tidlig, og det bruker å komme mye folk, så stå opp tidlig for å få handle i fred! Og før det blir for varmt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

Henger meg på anbefalingen om Gibraltar og Benalmadena. Vi leide bil og tok en større rundtur om Cádiz, Sevilla og Granada. Ellers er vel Ronda et aldri så lite must. Nerja var også flott, men noen flotte gruver og den slags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Skal bo i Benalmadena (ikke B. Costa), så den plassen skal vi nok få med oss :wink:

Gleder meg masse! Frykter at det blir veldig varmt, men har heldigvis air condition både på rommet og i bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Da er det iallfall klart at vi skal til Ronda en tur :wink: Har måtte kjøpt meg ny koffert på ferie før jeg for å få med meg alt hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Chica

Ingen flere som har noen tips å komme med? Hvor bør vi dra for å shoppe? Fins det noen bra shoppingsenter så vi slipper å svette ihjel i byer hvis det blir 40 grader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Henger meg på Mijas, Benalmadena, Nerja, Ronda, og ABSOLUTT Granada. Alhambra (i Granada) er nesten et must - utrolig flott!!

I Torremolinos og Fuengirola er det badeland (kjempegøy både for store og små), og i Torremolinos er det også stort tivoli (hvis jeg ikke husker feil). I Puerto Banus (Marbella) har de en egen pannekakerestaurant som anbefales :) Mmmmmm - der får du pannekaker med akkurat hva du måtte ønske;)

Når det gjelder marked, vet jeg at det er marked i Fuengirola på tirsdager og lørdager, i alle fall. Og der er det også fiesta i begynnelsen av oktober. (Ser nå at dere skal i sommer..)

Det er et par bra kjøpesenter mellom Fuengirola og Marbella. Husker ikke hva det rett utenfor Fuengirola heter, men det er rett på utsiden av byen. Det nærmere Marbella heter La Cañada. (Begge ligger på høyre siden av veien når man kjører mot Marbella.) Sikkert flere bra i Malaga også..

Jaja, nå er snart juli over, så dere har kanskje allerede vært nedover... Men det kan jo være at andre kan plukke opp noen tips også :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Takk for svar! Er hjemme ennå, noen uker igjen til ferie ennå.

skal huske passet. Lett å glemme det, de siste turene har jeg ikke tatt det opp av veska en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica
Takk for svar! Er hjemme ennå, noen uker igjen til ferie ennå.

skal huske passet. Lett å glemme det, de siste turene har jeg ikke tatt det opp av veska en gang...

Glemte at jeg ikke var innlogget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...